Vandaag ging ik laura een beetje leren longeren, zodat ze ook eens wat anders kan doen dan rijden.
Dus laura was bezig, maar omdat er nog een ander paard in de bak was wat werkelijk doodsbenauwd is voor de zweep, gebruikte we het uiteinde van de longeerlijn als zweep zeg maar.
Eerst longeerde ik, toen longeerde laura, terwijl ik achter haar stond, en toen ging laura alleen.
Honey bleef steeds erg naar binnen komen, dus Laura "jaagt" haar met het einde van de lijn terug op de volte. Hierbij raakt ze honey per ongeluk op de rechterschouder. Dus honey stopt, en steigert!!!! Niet 3 cm van de grond, nee, echt steigeren (ook weer niet stijl overeind ofzo hoor)
We waren hier eigenlijk zo beduurd van dat we te laat waren om te straffen.
Ik vraag aan laura, wat gebeurde er nou??
Dus laura: Ik deed alleen maar dit: (en beweegt het einde van de longeerlijn richting honey's rechterschouder) En ploep, mevrouw steigert weer!!!.
Dit keer hebben we haar dus ook niet gestraft, maar zelfs beloont. Ze deed ook absoluut niet gemeen ofzo, en ik wil dit haar al zoooo lang leren.
Vreemd genoeg konden we na de 2e x de longeerlijn naar haar schouder doen tot we een ons wogen, en hon stond alleen maar van