Naar Utrecht, niet veel wijzer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Naar Utrecht, niet veel wijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 20:09

Vandaag is Fleur wegens aanhoudende onregelmatigheid en zelfs kreupelheid naar Utrecht gegaan. De veearts dacht door buigproeven en de symptomen aan arthrose of hoefkatrol ontsteking. Niet heel fijne prognose dus.

Eerst een stukje laten stappen en draven, waar niemand iets aan zag. Daarna de buigproeven gedaan, die veel beter gingen dan thuis, maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Aan beide zijden op het zachte gelongeerd, héél lichte kreupelheid linksom, maar ook niet heftig. Bij het longeren op het harde beide kanten om onregelmatig.
Dit is ook een beetje het probleem met Fleur.. ze is niet goed, maar wáár het nou zit is moeilijk te beoordelen.. soms links, soms rechts, soms voor, soms achter. En dan ook niet altijd even zichtbaar. Bovendien liep ze in Utrecht echt 100x beter dan thuis.
Toen is haar linkervoorbeen verdoofd, de laagste gaf enige verbetering en de hogere vrij duidelijk. (dat verdoven was nog een klein drama, was mevrouw het niet mee eens Knipoog ) Daarna foto's van beide voorbenen waar weinig uit kwam, allemaal 1 en 2tjes. Godzijdank dus geen arthrose of HKO, maar WAT dan wel?

Volgens de DA moest het dan aan de weke delen van het voorbeen liggen, de rug en achterbenen vond hij goed (geen foto's oid van gemaakt) Nu heeft ze rolijzertjes voor met zooltjes en vlas vulling.

Aan een kant ben ik ontzettend opgelucht dat ze geen enge botaandoeningen heeft. Maar aan de andere kant weet ik nou nog steeds niet wat haar zo'n pijn doet en dat is erg frustrerend omdat haar problemen in mijn ogen ook in de rug en achterhand zitten.

Nu moet ik 3 weken met pijnstillers gaan rijden en daarna moeten de ijzers voldoende zijn. Als dat niet werkt moet ik terug voor de rug en achterhand.

Sizz

Re: Naar Utrecht, niet veel wijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:37

Maar hopen dat het goed komt nu!!! Ja
Veel suc6 ermee!!!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:51

Tja, aan de ene kant super dat de foto's goed zijn, maar het is minder dat je nog in onduidelijkheid zit. Wie was je DA in utrecht?

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:03

jah idd, artsen proberen altijd de ergste dingen eerst uit te stellen en testen ze daar dan ook meteen op. Maar als zoiets erg negatief is en je pony/paard het dus niet heeft heb je zelf nog geen duidelijkhied over wat je paard nou eigenlijk wel mankeerd.
Maar hopen dat het met de pijnstillers en daarna de ijzers goed gaat.
Hou je ons op de hoogte??? Ach gut

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:42

Batje, ik wil je niet ongerust maken maar mijn paard is al sinds september kreupel op de weke delen.
Weke delen zijn eigenlijk nog vervelender qua blessure dan gewrichten. Daar valt nog het een en ander te spuiten.

Ik wens je veel succes met de revalidatie. Ach gut

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 21:51

Fitzroy schreef:
Batje, ik wil je niet ongerust maken maar mijn paard is al sinds september kreupel op de weke delen.
Weke delen zijn eigenlijk nog vervelender qua blessure dan gewrichten. Daar valt nog het een en ander te spuiten.

Ik wens je veel succes met de revalidatie. Ach gut

Ha fijn, doe er maar een schepje bovenop! Knipoog
Nee, ik had al begrepen dat het niet meteen goed nieuws was.. maar blijf stiekem toch opgelucht over de foto's.

Welke diagnose is bij jou gesteld en wat ben jij nu aan het doen?
Jij uiteraard ook veel sterkte met het herstel!

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:55

Fijn dat er op de foto's niets te zien is, maar balen dat je niet precies weet wat er nu mis is. Heb je Metacam of Quadrisol meegekregen ?
Mijn paard heeft veel baat gehad bij ijzers met zooltjes. Veel succes ermee !
(Had je alles bij je wat je nodig had Haha! )

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 21:58

Ik denk Quadrisol (was nog een beetje beduusd toen ik het in mijn handen geduwd kreeg Knipoog ) Ben heel benieuwd wat die zooltjes en gebogen teen gaan doen.. ben alleen compleet vergeten te vragen wat die pijnstillers moeten doen als die zooltjes de pijn al moeten weghalen. Jij enig idee?

Het meest nuttige voor mij vandaag waren mijn broodjes en de zweetdeken voor Fleur.. gelukkig hadden ze de rest in Utrecht Lachen

oberon schreef:
Fijn dat er op de foto's niets te zien is, maar balen dat je niet precies weet wat er nu mis is. Heb je Metacam of Quadrisol meegekregen ?
Mijn paard heeft veel baat gehad bij ijzers met zooltjes. Veel succes ermee !
(Had je alles bij je wat je nodig had Haha! )

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:02

Sorry, batje, maar ik ben er zelf een beetje depri van vandaar mijn reactie. Ik kan ook niet meer positief zijn eerlijk gezegd.
Er is bij mijn paard op foto's nl. ook niets te zien en hij wordt iedere keer kreupeler. De vooruitzichten zijn slecht te noemen.

Ik zal proberen niet zo negatief uit de hoek te komen.
Mijn casus zegt natuurlijk niets over Flair. Ieder paard is weer anders en wie weet is Flair er zo weer bovenop Ja

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:04

batje schreef:
Maar aan de andere kant weet ik nou nog steeds niet wat haar zo'n pijn doet en dat is erg frustrerend omdat haar problemen in mijn ogen ook in de rug en achterhand zitten.

Nu moet ik 3 weken met pijnstillers gaan rijden en daarna moeten de ijzers voldoende zijn. Als dat niet werkt moet ik terug voor de rug en achterhand.

Jammer dat je gevoel niet bevestigd wordt Ach gut

Maar misschien komt dat er nog wel uit!

Doe maar kalm an (rijden met pijnstillers...) en beterschap!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 22:09

Oh, ik kan me je frustratie erg goed voorstellen. Ik worstel nu al een jaar met een kwakkelende Fleur ( Knipoog ) en ben nu na weet ik hoe veel veearts onderzoeken een stuk armer maar nog geen steek wijzer. Ben ook maar een student en de bodem begint in zicht te raken..
Succesverhalen zijn altijd leuk, maar het is ook fijn met beide benen op de grond te blijven staan..

Jij heel veel sterkte met Fitz, het is inderdaad heel moeilijk je paard 'zonder reden' zo achteruit te zien gaan..

Fitzroy schreef:
Sorry, batje, maar ik ben er zelf een beetje depri van vandaar mijn reactie. Ik kan ook niet meer positief zijn eerlijk gezegd.
Er is bij mijn paard op foto's nl. ook niets te zien en hij wordt iedere keer kreupeler. De vooruitzichten zijn slecht te noemen.

Ik zal proberen niet zo negatief uit de hoek te komen.
Mijn casus zegt natuurlijk niets over Flair. Ieder paard is weer anders en wie weet is Flair er zo weer bovenop Ja

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 22:10

Gerrie schreef:
Doe maar kalm an (rijden met pijnstillers...) en beterschap!

Idd, ben al zo'n muts en bang dat ik ergens doorheen rij.. vind het doodeng, maar goed.. Dank je! Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:18

batje schreef:
Ik worstel nu al een jaar met een kwakkelende Fleur ( Knipoog )

Bloos * gaat zich diep schamen dat ze de paarden door elkaar haalt *

Sterkte ermee!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 22:36

Fitzroy schreef:
Bloos * gaat zich diep schamen dat ze de paarden door elkaar haalt *

Sterkte ermee!

Geeft niet, Flair en ik waren er al uit dat ze behoorlijk op elkaar lijken, en nou lopen ze ook nog eens beiden te kwakkelen.. Kan me de verwarring best voorstellen Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:41

Fitz, Flair, Fleur, zou het in de F zitten???

De F van feel pech Knipoog FF kwakkelen kan ik ook al niet meer zeggen Haha!

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 07:45

Waarschijnlijk loopt Fleur al een poos met pijn. Door zere voeten gaat ze haar lijf vasthouden, waardoor die voeten weer meer zeer gaan doen (heel kort door de bocht gezegd). Om die negatieve spiraal te doorbreken krijg je pijnstillers. Nadat ze een aantal dagen zonder pijn heeft gelopen, kun je gaan kijken of het andere beslag ook al voldoende verlichting geeft. Trouwens, in Quadrisol zit ook een ontstekingsremmer dus misschien denken ze ook nog wel aan een actieve ontsteking ergens in de voeten.

(Helaas, heb ook ik ervaring met een paard dat op de foto goed is, maar niet altijd goed loopt)

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 07:51

Mijn paard kreeg na een bezoek in utrecht ook van die rolijzers met zooltjes en vlas erin. Ook kreeg ik diezelfde pijnstillers als die jij kreeg. Je krijgt die pijnstillers doordat je paard door de nieuwe ijzers een andere stand krijgt en door de pijnstillers heeft je paard weinig tot geen last van de nieuwe stand.

Verder heeft het mijn paard niet beter laten lopen met die rolijzers.

Wens je veel sterkte toe

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:11

hey hey batje,

ik was wel opgelucht toen ik hoorde dat ze geen artrose oid heeft.. (nu ik zelf weet wat voor een problemen dat geeft soms..was ik erg blij voor je.)
(Ik neem aan dat peter fleur nu gaat beslaan? gezien hij in Utrecht werkt, en misschien ook wel aldaar haar ijzertjes met vulling heeft gedaan?) Ik hoop dat alles goedkomt met je superpony, want ze heeft nog een hele toekomst voorzich.

veel succes nog verder, en laat je me et weten wanneer er positief (of negatief) nieuws is?

grtz muis.

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:19

Jeminee, erg vervelend nieuws hoor.

Uiteraard fijn dat het geen artrose of HKO is. UIteraard blijf je je drukmaken want het probleem is er nog.

Ik hoop dat de nieuwe wijze van beslaan helpt...veel succes in ieder geval!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:37

Als het in de weke delen zit, zijn er dan ook scans gemaakt?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:30

Scheve mond Jeetje..
Aan de ene kant natuurlijk fijn dat het "niets ernstigs" is, aan de andere kant zit je nu nog steeds in onzekerheid over wat het nou is...

Sterkte en succes Ach gut !

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:05

Ik hoorde gister al vaag van Mariet dat Fleur naar Utrecht was en dat ze kreupel liep maar niet duidelijk was wat het was.. Klinkt niet echt leuk allemaal. Maar hou hoop, want ze komt er wel weer bovenop! In eerste insantie hadden ze niks gevonden, dus dat is in ieder geval goed nieuw!
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, nu moet ik al helemaal snel weer eens langskomen om jou en Fleur een knuffel te geven Ach gut

Sterkte Lachen

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:21

jeetje da's ook nix zeg..
Beter dat de foto;s goed zijn, maar nu weet je nog weinig.. Sterkte ermee!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:04

Ik hoop voor je dat er wat goeds uitkomt.. Zoals je misschien wel gelezen heb hebben wij ook problemen met Gracy en Utrecht raadde 6maanden rust aan, nou 2Februarie was het 6maanden en helaas nog geen verbetering..

succes ermee!!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 16:40

Sorry, even niet bijgehouden. Bij deze dus Lachen

oberon schreef:
(Helaas, heb ook ik ervaring met een paard dat op de foto goed is, maar niet altijd goed loopt)

Bedankt voor de uitleg over de pijnstillers.. er gebeurde die dag zo veel dat het een beetje langs me heen is gegaan. Wat doe jij nu met je paardje?

Marlinde schreef:
Mijn paard kreeg na een bezoek in utrecht ook van die rolijzers met zooltjes en vlas erin. Ook kreeg ik diezelfde pijnstillers als die jij kreeg. Je krijgt die pijnstillers doordat je paard door de nieuwe ijzers een andere stand krijgt en door de pijnstillers heeft je paard weinig tot geen last van de nieuwe stand.

Verder heeft het mijn paard niet beter laten lopen met die rolijzers.

Wens je veel sterkte toe

Dank je! Balen dat de jouwe er niet beter van is gaan lopen, het klinkt inderdaad ook alsof ze bij jou hetzelfde dachten. Heb jij wel een diagnose meegekregen? En ben je nu iets verder of heb je nog hetzelfde probleem?

muiszje schreef:

(Ik neem aan dat peter fleur nu gaat beslaan? gezien hij in Utrecht werkt, en misschien ook wel aldaar haar ijzertjes met vulling heeft gedaan?)

Nee hoor, mijn eigen hoefsmid kan het ook en ik geloof dat de Utrecht hoefsmid niet reist..

Twinklebel schreef:
Als het in de weke delen zit, zijn er dan ook scans gemaakt?

Nee, dat heeft de DA afgeraden. Ze zou dan nog een dag moeten blijven en hij zag daar weinig heil in. Ik hamerde meer op de achterbenen, dus we waren het toch niet helemaal eens Lachen

Megantjuh schreef:
2Februarie was het 6maanden en helaas nog geen verbetering..

succes ermee!!

Vreselijk frusterend he?! Jij ook succes ermee..