NewForest Minder?? NEE!! Asbakkenrassen!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

NewForest Minder?? NEE!! Asbakkenrassen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 21:00

He!

Ik heb een 'info pakket' van het New Forest pony stamboek, en daar staat allemaal info voor mijn werkstuk in, die ik over de NewForest pony doe (Jaja!) Daar lees ik,:

In 1998 zaten in het Nederlands ponyteam 4 v/d 5 NewForest ponys in. Dit jaar Geen een!

Europees kampioen was dan wel een New Forester..
De asbakken-ras word wel steeds beter..

Tja..
Wat vinden jullie.. Zien jullie nog wel veel New-Foresters!?

DeSa

Re: NewForest Minder?? NEE!! Asbakkenrassen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:20

uh.. ja, m'n vriendin heeft er een Haha!
T is een werkwillig beestje, met goede gangen, maar ze schept zo vaak op, dat de vader goldens king is Rolleyes

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 21:30

Ja, die ken ik niet eens.. En dan ben ik zoveel naar New Forest hengsten opzoek. De vader van de mijne is Nieuwmoeds Patrick.. Ik hoop dat ik hem dit jaar op de NewForest fokdag zie in Ermelo, anders ga ik een keer naar stal Nieuwmoeds of tegenwoordig stal Jurrisen..??

New Foresters staan wel bekend om hun gelijkmatige en werkwillige karakter. Mijne kan trouwens wel makkelijker springen.. Doet die met plezier.. Het dressuur gaat hem ooit nog wel is te moeilijk worden!! Maar dat hoort erbij

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:42

Mij valt t niet op dat je ze minder ziet ofzo.
Ik heb zelf een NF'je gehad. 2 zelfs.
Geweldige beestjes. Cool

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 21:49

@Nathalie:
Ja ik ben ook helemaal weg van ze.. Welke afstamming had die van jou? Miijne is: Nieuwmoeds Patrick X Youngs Winsome Adrian

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:53

De foresters die ik ken zijn super! het zijn de betrouwbaarste dieren die ik ken.
De foresters op zich hoeven natuurlijk niet minder te worden als ze niet meer in het team komen, de ruiters kunnen 16 worden, de pony's kunnen naar een jonge ruiter gaan. En er kunnen natuurlijk toekomstige toppers rondlopen die alleen nog niet helemaal aan de top zijn. De forester komt wel terug!

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:58

[quote="love_sander"] anders ga ik een keer naar stal Nieuwmoeds of tegenwoordig stal Jurrisen..?/
Stal Nieuwmoed zit in Kranenburg ( bij Vorden) en de eigenaar heet Jurriens, bedoel je die?

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 22:02

@Kylan: Laten we daar maar op hopen!!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 22:02

inib schreef:
love_sander schreef:
anders ga ik een keer naar stal Nieuwmoeds of tegenwoordig stal Jurrisen..?/
Stal Nieuwmoed zit in Kranenburg ( bij Vorden) en de eigenaar heet Jurriens, bedoel je die?

Jaaahh!
Ken je ze?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:38

nieuwmoed's = jurrissen

En mensen, kijken jullie NU maar eens naar de sommige kaders!

In het A kader SGW, Sintels Jordy, 2 maal eerder deelgenomen aan EK, door ruiterwissel een jaar niet. Elaine Pen en Vera Roozen pony's voeren ook New Forest bloed. B kader: Mike Klein Willink - Marion Magic, Renske de Jonge - Prescott Charly en Gregor Tacx- Fleurhoeve's Mermaid (ex. Calissa's Mermaid III) , allen op een New Forest

B kader enkelspan pony's, Geert Bongers, ook deelgenomen in 2003 en 2004

A kader dubbelspan pony's, Ewoud Boom, ook New Foresters

Springen: nog geen kaders bekend, evenals bij dressuur.

Opkomend in dressuur, brummerhoeve's boss, lamento III enz, in indoor zeeland in de ZII dressuur 5 Foresters bij de eertste 17, sommige met pas gevormde combinaties. En ook in het Z en ZZ springen steeds meer Foresters.

Iedereen weer overtuigd??? En als je echt de Foresters kwa nieuws wil bij houden moet je kijken op: www.brummerhoeve.nl en dan sportnieuws

www.newforestpony.nl schreef:
Diverse New Forest pony’s hebben de afgelopen jaren, met hun berijder, deelgenomen aan een EK. In het springen waren dat bijvoorbeeld Fred (v. Kantje’s Ronaldo), Magic BB (v. Igor), Kinkie (Eiberg’s Bonfire v. Melle Jerom) en HT The Future (Kathrijn v. Roy). Voor Engeland excelleert de laatste jaren Mr. Amontinaro (Leon v. Watershof Pretendent). In de SGW vertegenwoordigen Black Jack (v. Anydale Nico), Ricardo (v. Robijn) en zijn dochter Calissa’s Mermaid oranje op EK’s. Jordy (Sintels Jordy v. Oosterbroek Yago) liep onder Wolfer de Jonge twee kampioenschappen en is met Wolfer’s jongere broer Abbe weer opgenomen in het B-kader.

Fred: weet niet zo 123 waar die is
Magic BB: verkocht Amerika
Kinkie: loopt op moment ZZ in NL
HT The Future: verkocht?
En de SGW pony's hebben allemaal een jongere ruiter of amazone gekregen.

Zo, ben weer even klaar geloof ik, Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:03

kijk voor de grap eens op marktplaats... daar staan er heeeeeeeeeel veel te koop.
zelf heb ik sinds december een bijna 3 jarige NF merrie gekocht. heel leuk en werkwillig dier. vader is hoppenhofs erwin en vader van de moeder is molenaars golden king.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 10:11

@LiSSy,

Ze zullen er zonder twijfel nog zijn.. En niet een klein beetje.. Maar kijk maar is in de Z sport of hoger.. De NRPS, Asbakken en die rassen, zijn er nu veel meer dan eerder Huilen

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:37

ik ken er nog best veel, of bedoelde je dat nie Clown

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:26

liberty schreef:
nieuwmoed's = jurrissen

En mensen, kijken jullie NU maar eens naar de sommige kaders!

In het A kader SGW, Sintels Jordy, 2 maal eerder deelgenomen aan EK, door ruiterwissel een jaar niet. Elaine Pen en Vera Roozen pony's voeren ook New Forest bloed. B kader: Mike Klein Willink - Marion Magic, Renske de Jonge - Prescott Charly en Gregor Tacx- Fleurhoeve's Mermaid (ex. Calissa's Mermaid III) , allen op een New Forest

B kader enkelspan pony's, Geert Bongers, ook deelgenomen in 2003 en 2004

A kader dubbelspan pony's, Ewoud Boom, ook New Foresters

Springen: nog geen kaders bekend, evenals bij dressuur.

Opkomend in dressuur, brummerhoeve's boss, lamento III enz, in indoor zeeland in de ZII dressuur 5 Foresters bij de eertste 17, sommige met pas gevormde combinaties. En ook in het Z en ZZ springen steeds meer Foresters.

Iedereen weer overtuigd??? En als je echt de Foresters kwa nieuws wil bij houden moet je kijken op: www.brummerhoeve.nl en dan sportnieuws

www.newforestpony.nl schreef:
Diverse New Forest pony’s hebben de afgelopen jaren, met hun berijder, deelgenomen aan een EK. In het springen waren dat bijvoorbeeld Fred (v. Kantje’s Ronaldo), Magic BB (v. Igor), Kinkie (Eiberg’s Bonfire v. Melle Jerom) en HT The Future (Kathrijn v. Roy). Voor Engeland excelleert de laatste jaren Mr. Amontinaro (Leon v. Watershof Pretendent). In de SGW vertegenwoordigen Black Jack (v. Anydale Nico), Ricardo (v. Robijn) en zijn dochter Calissa’s Mermaid oranje op EK’s. Jordy (Sintels Jordy v. Oosterbroek Yago) liep onder Wolfer de Jonge twee kampioenschappen en is met Wolfer’s jongere broer Abbe weer opgenomen in het B-kader.

Fred: weet niet zo 123 waar die is
Magic BB: verkocht Amerika
Kinkie: loopt op moment ZZ in NL
HT The Future: verkocht?
En de SGW pony's hebben allemaal een jongere ruiter of amazone gekregen.

Zo, ben weer even klaar geloof ik, Haha!

Fred, die was van Henk Frederiks. Hij staat nu bij Wissekerke. Loopt nog regelmatig internationaal.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:48

ik vind dat er nog best veel new foresters zijn.. een vriendin van mij heeft er 1 en op de vorige manege waar ik heb gereden stond er 1.. en mijn verzorgpony is een half new forester..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:28

Ik zie eigenlijk vrij veel foresters, misschien ook omdat ik er zelf een heb (familie van die van jou nml young winsomés adrian is mijn pony's pappie).
Zijn gewoon leuke doorgaans brave pony's die ook leuke sportpony's kunnen zijn.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:29

Misschien zie je ze minder, maar komt dat ook niet doordat er steeds meer nieuwe rassen opduiken?
Had er 10 jaar geleden iemand durven zeggen dat ze friesen met Arabieren gingen kruisen? Zo is het bij de pony's ook. Eerst waren de NF'ers die het meest konden presteren tov. de andere pony's die gebruikt werden. Tegenwoordig loopt de NRPS beter, de puntjes van het NF worden verbeterd met wat ander bloed en een beetje Arabisch bloed.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 20:21

Lieke schreef:
Ik zie eigenlijk vrij veel foresters, misschien ook omdat ik er zelf een heb (familie van die van jou nml young winsomés adrian is mijn pony's pappie).
Zijn gewoon leuke doorgaans brave pony's die ook leuke sportpony's kunnen zijn.

Mijne is,
Nieuwmoeds Patrick X Youngs Winsome Adrian Haha!

@Sjonnie,
Ik zie echt weinig NRPS'jes. De NewForest pony zie ik in de B nog veel, maar ze (net zoals andere ponys) kunnen schrikken. En ik las het toevallig nadat ik het gedacht had, dat 'jeugdige ponyruiters' er heel snel na iedere schijnbeweging afvallen. Daarom zullen de pony's wel minder snel aan de top komen. Goede begleiding is daarom erg belangrijk!

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:10

Wij hebben ook een NF van molenaars Golden King! Goofy is inderdaad een 'gouden' beessie, super betrouwbaar buiten en met mijn jongste dochter (6) erop issie super braaf. Maaaaarr zet er iemand anders dan mijn dochters op en hij gaat de boel heel erg in de maling nemen Haha! , karakter noemen we dat! Knipoog. Toch zal hij er dan niet vandoor gaan ofzo, maar een beetje klieren is altijd leuk natuurlijk. Zet een paar hindernissen neer en meneer wordt wakker, zijn oortjes gaan op standje 'zeer alert' en dan hij springt echt alles waar hij voor gezet wordt . Zoals ik al zei: een gouwen beessie!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 09:19

In de Z en hoger lopen wel echt wel Foresters mee.. Zie mijn eerdere bericht

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:11

Kylan schreef:
Fred, die was van Henk Frederiks. Hij staat nu bij Wissekerke. Loopt nog regelmatig internationaal.

Wat??? was dat beest van Henk??? wist k nie joh.... vriendin van mij heeft daar ook n keer n pony gekogt (Jordin) die was van henk of kees
(sorry ff offtopic Knipoog)
maar ja idd veel foresters zijn naar jongere ruiters ed gegaan, maar ze komen terug, t zijn veeeeeels te leuke pony's, heb bijna spijt dat ik naar een E ben gegaan, n leuk, stevig groot NF d-ponytje had eigenlijk ook wel bij mij op stal gemogen Vork

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:12

love_sodera schreef:
Kylan schreef:

Wat??? was dat beest van Henk??? wist k nie joh.... vriendin van mij heeft daar ook n keer n pony gekogt (Jordin) die was van henk of kees
(sorry ff offtopic Knipoog)
maar ja idd veel foresters zijn naar jongere ruiters ed gegaan, maar ze komen terug, t zijn veeeeeels te leuke pony's, heb bijna spijt dat ik naar een E ben gegaan, n leuk, stevig groot NF d-ponytje had eigenlijk ook wel bij mij op stal gemogen Vork

Ja fred was van henk, is ie nog 2x nederlands kampioen mee geworden en hij heeft er EK mee gereden.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:24

Persoonlijk vind ik dat je in de dressuur nu steeds meer Foresters op hoog niveau ziet komen. Brummershoeve's Boss zit nu weer op Z2 nivaeu, Sander, LamentoIII, enz. Hier in de regio lopen ook erg veel Foresters in alle takken van sport. Zelf rijd ik er 2 aangespannen, een Molenaars Golden King die echt super kan lopen (als ik de leeftijd nog had was het een toppertje geweest voor de ponydressuur) en een kleine maat hengstje (1.16,5 mtr.!) die binnen een jaar naar de M dressuur en M vaardigheid is gegaan. Kan dus melden dat hier in de regio de Forester wel degelijk aanwezig is Haha!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 15:57

NewForesters kunnen idd goed lopen. Maar toch sta ik er nog steeds bij dat Foresters meer springvermogen hebben.. Maar de ruiters tegenwoordig worden angstig bij het springen en daardoor komen er minder op het hogere niveau.. Lamento III is van Robin Beekink en heeft Milkshake ook op hoog niveau gereden, dus één ding heb je. De ruiter kan het. Sander (haha zo heet mijn Forester ook) Is van Michelle van Lanen en het zelfde geld voor haar... Met Basalt is zij net als Robin Beekink (met Milkshake) naar het EK in Polen geweest.. Dus ook Michelle kan het! Brummerhoeve's Boss, ik wil niet zeggen dat Foresters geen talent hebben!! Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 16:49

Sander maak je niet druk!!! Ik ken vele new foresters en stuk voor stuk zijn de meeste hele fijne pony's. Heb er zelf ook een gehad, ik weet hoed die beesten zijn. Meestal wat eenvoudig. Maar er zitten ook toppers bij!!! Ik heb goeie ervaringen met foresters........... Ja

Zoals Kylan al zei staat die Fred nu bij Wisekerke, das in Zeeland. Ik ken die pony wel een beetje maar kan me niet meer goed herinneren hoe hij sprong......... bij Henk ten minste. Bij chayene Wisekerke sprong hij in het begin niet super, heb ook wel eens parcoursen gezien waarbij het helemaal niet ging. Maar tegenwoordig rijdt ze de sterren van de hemel met dat beest. Scheen niet super makkelijk te rijden te zijn.