bont paard te koop op internet gezien? NIET DOEN!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

student

bont paard te koop op internet gezien? NIET DOEN!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 14:42

Ik trapte er dus ook in, een heel mooi getekend bont paard uit duitsland... 10 jaar, 1.65 m hoog en een goede prijs voor hem (ruin).

Dit is er aan de hand:
- Hij heeft een stalgebrek : weven
- Hij is angstig op stal : wil niet werken, heeft pijn
- Hij wil geen voetje geven : een hoefbal abces links voor
- Hij doet moeilijk bit in : een oude snee in zijn tong
- Hij loopt rechts kreupel, maar door de abces links merk je dat niet, omdat hij allebei zijn voorbenen zeer doen
- Hij heeft een litteken op zijn linkeroog, een halvermaanvormige streep

Dit wordt verteld:
- De snee is aan het helen, volgens de dierenarts is dat een oude snee
- Hij is dominant op stal, moet een tik krijgen -> NEE, hij wil de stal niet uit omdat hij dan moet lopen en dat doet hem pijn!
- Het weven wordt niet opgenoemd

Ik had hem gekocht in Leidschemdam, zuid - holland. Op voorwaarde dat als hij afgekeurd zou worden dat hij dan terug kan, maar goed ook!

De dierenarts kwam en zei na 4 passen draf dat hij kreupel liep. Bij de buigproef kwamen we niet verder dan een halve minuut optillen, toen ging hij steigeren, bijten en oren in de nek zo'n pijn deed het! We hebben niet verder gekeurd, hij was dik afgekeurd!

Wat er dus waarschijnlijk is gebeurd: Hij was onverkoopbaar in duitsland dus is hij naar nederland gegaan. En weet ik veel naar hoeveel andere mensen die het geprobeerd hebben. Ze hebben hem een klap op de linkerhoef gegeven dus kan hij niet meer kreupel lopen en denk je dat het een goed paard is!
TRAP ER DUS NIET IN! DAT PAARD HEEFT AL VEEL MEEGEMAAKT!

Voor foto's kun je me mailen, ik ben nog niet zo lang lid van deze site en weet dus niet hoe ik die erop kan zetten... Maar ik wil jullie behoeden voor kosten van een keuring van een paard waarvan ze allang weten dat hij het beste een spuitje moet krijgen.

Help me! Vertel het door en help me ervoor zorgen dat hij niet doorverkcht wordt!

Groetjes, Student
Laatst bijgewerkt door Heike op 02-03-05 02:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam stal weggehaald, niet ter zaken doende

Renske_

Re: bont paard te koop op internet gezien? NIET DOEN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:45

goed dat je dit er op zet! wat heb ik een hekel aan handelaren zoals deze Boos!

arm paard, hoop dat hij snel uit zn lijden verlost wordt Ach gut

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:57

Belachelijk zeg, dat ze zo'n paard proberen te verkopen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:24

Ik vind je nogal voorbarig met de bewering dat dit paard beter maar een spuitje zou kunnen krijgen, want aan heel veel dingen kun je wat doen. o.a die abces in de hoefbal. Is daar niets aan te doen?

Een wever heeft heel veel kans op problemen aan de voorbenen, maar als er de mogelijkheid gegeven wordt voor andere huisvesting hoeft dat geen probleem te blijven.

Toegegeven, er zijn veel paarden te koop op het moment, waarom zou je een paard met een gebrek kopen? Maar gooi niet zomaar een leven weg omdat het paard al meer heeft meegemaakt.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:45

Bah, wat heb je er toch nare mensen bij Verdrietig

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 18:34

jeetje wat zielig voor het paard....
goed dat je dit erop zet

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:04

Hoe heette dit paard?? Ken namelijk mensen die net weer een bonte terug hebben gedaan (na proef en afkeuring)

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 20:08

Hallo Cassidy, om even op jouw te reageren:

Ik wilde er ook alles aan doen om hem te helpen, heb ook deze dierenarts gevraagd of het een kans van slagen had, maar deze zei dat het paard al zo lang dit heeft dat hij het beste een spuitje kan krijgen...
En ja de abces kan verholpen worden, maar weven doet hij zelfs in het land (bij mij staan altijd alle paarden in het land of op een pad zodat ze nooit een hele dag op stal moeten) Zijn hoeven waren al zo ver versleten dat zelfs ijzers niet meer effect zou hebben... Zo erg was hij eraan toe! Hij heeft dat al zo lang dat hij (het paard) er zelf al mee heeft leren leven en probeer dat maar eens te veranderen!
Ik zeg ook niet snel dat een paard een spuitje moet, en ik heb hem ook terug gebracht voor het geld, maar ik baal ervan en wil op deze manier jullie duidelijk maken om wat voor paard het gaat zodat jullie ook niet onkosten maken!

En Melissa, het paard heet Scobido... Ze noemen hem Scrobi op stal... Ik hoop dat het niet over dezelfde gaat, ik heb zo met hem te doen! Jammer dat ik er geen foto op kan krijgen!

Het is een bruin-bont paard, met zwart-bonte manen... Een heel mooi paard en op zachte grond kan hij aardig lopen (wel kort en kan niet hard) maar op de harde grond heeft hij zo'n pijn dat hij niet meer weet hoe hij moet lopen...

Ik ben blij met deze reacties! Wat vinden jullie, moet ik de dierenbescherming erop uit sturen of zou dat teveel zijn? Mijn dierenarts heeft alle gegevens van hem zodat ik alles wel heel duidelijk kan uitleggen... Help me met een beslissing maken!
Groetjes!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:56

ja,en doordat niemand het lef heeft dit paard,na dit verhaal,voor een prikkie op te kopen en hem af te laten maken gaat hij dalijk naar utrecht of rechtstreeks de wagen op naar italië.

is het paard gewoon slecht voor het leven of voor heel even?
ongelooflijk sneu voor dit paard,en helaas komt het veel te veel voor...

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:57

Triest verhaal....
Maar helaas is dit iets wat zo vaak voorkomt,er zijn nu eenmaal slechte handelaars(en particulieren).
De wereld draait voor velen om geld...jammer maar zo is het nu eenmaal.
Hij zal vast nog de handel verder ingaan en heel wat plekjes krijgen voor hij de (hopelijk nederlandse) slagerij ingaat.
Je kunt dit verhaal wel op het i-net zetten maar dat maakt voor dit paard geen verschil..hij heeft pijn en niemand doet er wat aan(ook jij hebt hem immers teruggebracht) zo dragen we allemaal ons steentje bij aan dierenleed...That's life!!!!!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:53

Cassidy schreef:
Ik vind je nogal voorbarig met de bewering dat dit paard beter maar een spuitje zou kunnen krijgen, want aan heel veel dingen kun je wat doen. o.a die abces in de hoefbal. Is daar niets aan te doen?

Mja, misschien is er wel wat aan te doen, maar wie wil er nou zo'n paard kopen? Denk niet dat de handelaar er nog zoveel geld aan gaat besteden, ondertussen worden alle kwalen alleen maar erger. M.i. kunnen ze dit dier beter in laten slapen dan er zo nog langer mee doorsukkelen...

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:08

Hoeveel kost dit paard?

Edit: link naar advertentie?

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:27

Arm paard.
Misschien is het handig om een link naar de advertentie te geven. Of pb de advertentie naar iemand die de foto wel op Bokt wil zetten. (Wil ik ook wel doen eventueel).(Aangezien je geen advertenties mag kopieeren naar Bokt, volgens mij...)

Heb echt medelijden met dit paard en hoop dat hij snel uit zijn lijden verlost wordt. Door hem af te laten maken, of door hem op te lappen (als dat nog mogelijk zou zijn...)

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:39

Boos! Jeetje dat dat nog zo gebeurd zeg Boos!

Wat verschrikkelijk voor dat beessie, helemaal verpest. Ik snap niet dat mensen die in paarden handelen kennelijk zo'n hekel aan ze hebben dat ze ze zo verminken.

Hamer

Weet je wat er nou gbeurd is met die tinker?
Ik hoop dattie van zn eeuwige rust mag genieten, want zo is er voor hem niets meer aan het leven!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:46

Pb de advertentie ook maar naar mij Ja

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:36

germ arm paardje zeg, dat ie zoveel problemen moet hebben, tja zonde dat niemand ooit geld genoeg zou hebben om zo perdje erbij te hebben maarja dat is nu eenmaal zo dus lijkt mij hem beter te laten slapen Verdrietig

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 18:22

Het paard staat misschien ook op bokt zelf als ik het goed gehoord heb... Ik ben al druk aan het zoeken maar ik kan hem niet vinden... En nee hij kan niet meer opgelapt worden, anders had ik hem niet terug gebracht! Ook niet met een half jaar weiland en zonder te rijden... Want dat had ik kunnen bieden aan hem, maar deze toestand kan alleen nog maar erger worden... Hij staat te koop op marktplaats onder het kopje : Te koop paarden van particulieren ofzo, met nog 2 andere paarden en een fjord of haflinger erbij... De redenen waarom ze deze paarden wegdoen zijn allemaal heel vaag en ik weet van die fjord of haf dat die heel dik is omdat hij niet kan stoppen met eten...

En Pompom, je hebt gelijk: ik heb ook meegedaan aan dit stukje dierenleed en ik ben er absoluut niet blij mee! Maar wat ik wil bereiken met dit stukje op bokt dat jullie er niet in trappen want het laten keuren van dit paard kost ook gauw € 100,- ! En daar ben je niet voor aan het sparen, tenminste ik niet!

Dit paard kost € 1500,- en ik had de spullen (zadel, dekje, deken en hoofdstel) erbij gehad... Omdat hierom gevraagd werd!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:27

Misschien de foto hier in dit topic zetten? Zou wel makkelijk zijn om hem te herkennen.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:08

op marktplaats bij particulier zoeken en je hebt de advertentie ...
er staat geen bont paard bij hoor .... van 1500

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:11

Hij staat hier op bokt bij commercieel, topic van Otje_elliot, diverse paarden geloof ik dat het heet. Ga nu even geen link zoeken, bokt is me iets te wit Knipoog

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:25

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:33

Volgens die topic is de bonte verkocht!
Mooi dier trouwens.
Misschien met wat tijd en geld is er nog wat aan te redden!
(ik hoop het voor dat dier)

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:49

jollyjoker schreef:
Volgens die topic is de bonte verkocht!
Mooi dier trouwens.
Misschien met wat tijd en geld is er nog wat aan te redden!
(ik hoop het voor dat dier)

Ja en ik gok zomaar dat dat dus aan student was, en dat hij nu weer te koop staat, maargoed, weet het niet zeker natuurlijk.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:11

Das dus wel die helaas.
Die heeft bij ons op stal gestaan een maandje denk ik, is afgekeurd omdat hij wat in zijn voorbenen had en er mankeerde vanalles aan het arme beestje, beest liep ook nooit rad en was inderdaad heel angstig voor vreemde mensen in de stal (vooral mannen geloof ik) was een leuk paard om te zien en kon leuk werken, maar is terug gegaan naar de stal waar hij vandaan kwam. Naar horen zeggen stond dit paard nog als enige op die stal omdat die failliet zou zijn? De rest was al verkocht.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:07

Mooi paarden zijn dat zeg!
Ontzettend zonde van die bonte. Scheve mond