Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

MissSisa schreef:Naar aanleiding van een topic waarin vele mensen ''klagen'' over instructies. Deze mogen niet schreeuwen. Waarom niet???
Ik zie zelf het probleem niet, af en toe is schreeuwen nodig, als je het goed doet wordt er een comlimentje verwacht en klaar.
Jullie mening???
, heeft dus geen nut.
lowara schreef:ik vidn schreeuwen prima. ik gil heel wat af als ik lesgeef, hoe willen de leerlingen mij anders horen als ze 40 meter verderop rijden?
VValar schreef:Schreeuwende instructeurs, afschuwelijk! Ik zou nooit les nemen van een instructeur die naar mij liep te schreeuwen, daar kan ik echt niet tegen. Het verstoord de concentratie van ruiter en paard!
Schreeuwen heeft dus geen nut.
Begrijpt de ruiter het dan nog steeds niet? Dan moet je als instructeur zijnde de ruiter even bij je roepen om het desbetreffende probleem of aanmerking door te nemen. Dát is instructie.
Dat motiveert en als ze daarvoor of erna iets zei wat strenger was, pak ik dat ook fanatieker aan.
Maar het werkte wel...............
maar ik vind ook dat het ligt aan de manier waarop.....ik ben gestopt met les omdat er niets nuttigs tege mij gezegt werd en ook niets positiefs.....i heb na een half jaar nog niets van haar gehoord waarom ik nie meer komt e.d. maar ze kan van niemand weten waarom ik niet meer kom.....ze was heel me haf aan het afzeiken en afbreken omdat ie niet goed aan kon galoperen...dat vond ik nogal logisch als ie net zadel mak ik enz...zei vond blijkbaar van niet
) Ze gaan ook niet schelden, maar het wordt harder en strenger gezegd. Raar dat dit niet vaker gebeurt.
maar nooit in de les