RIP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiisA

RIP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 19:41

Vriendjes zijn? Hallo iedereen.
Zoals jullie allemaal wel weten kan een paardenleven enorm tegenzitten. En als je dan ook nog eens een band met een paard hebt kan het je hart breken. Net als vandaag gebeurd is. ik wil jullie iets vertellen over Rosa.
Rosa is één van mijn verzorgshetten die ik elke dag kom bezoeken. Ze staat zomers in de wei met 14 andere shetlanders en 1 tuiger waar ik op rij en een pony. 4 jaar geleden was Ginger voor het eerst moeder, ze kreeg Rosa. Rosa was een bruinbonte hele kleine shetlander die al gauw geliefd was. Ze groeide op waar wy bij waren, samen met haar neefje Max .. die verkocht werd. Max' moeder heete Jenny waar ik toen nog op reed. Ik en mijn vriendin konden die 3 jaar nauwelijks wachten tot ze eindelyk ingereden mocht worden ..!! We waren echt verliefd op Roos en ze was gewoon een deel van ons. Vlak na Jennys tweede veulen, genaamd Karin ging Jenny dood aan een wormziekte, dus stond karin er als een paar weken oud zonder moeder voor. Algauw zorgde rosa ervoor dat ze de benodigde liefde en warmte die ze normaal van haar moeder zou krijgen , ook nu kreeg. Rosa voelde zich als 2 jarige de perfecte moeder voor karin en heeft Karin ook opgevoed. we hebben veel met Rosa meegemaakt. Toen ze eindelijk 3 was, was ze al te klein voor ons Knipoog dus konden we haar alsnog niet inrijden .. haha. Maar de kleine kinderen die er eerst nog wel eens rondliepen , die er wel goed op paste zijn het gelukt om rosa toch nog zadelmak te maken. Rosa was een brave kleine, die bereid was je te dragen, als het maar op buitenritten bleef. één keer is er iemand afgevallen waardoor ze ervandoor schoot en niet ver van een autoongeluk weg was. Maar gelukkig kon de auto op tijd stoppen en is alles goed afgelopen. Rosa straalde vriendschap uit en beet dan ook nooit, echt niet. En als ze ooit bokte, was dat van blijdschap. Haar verjaardag is op Koninginnendag en dat is nu al 4 jaar zo. helaas de afgelopen 3 weken, piepte ze anders.. letterlijk en figuurlijk. Hinniken ging moeilijk en ze at veel minder dan normaal Er zat nu al een veulentje in, ze was voor maart uitgerekend. De dierenartsen wisten niet wat het was, en konden het ook niet zeggen. Op de dag dat het sneewden heb ik de ponys in het weiland voor een uurtje hun energie laten uitten. Alle ponys schoten er in rengalop vandoor en rosa wou wel .. maar het lukte niet dus draafde ze er zachtjes achteraan. We lieten haar omdat ze niets anders at, in een fruitrijke boomgaard genieten en eten. ze wou niet rennen .. daar was ze te ziek voor. de volgende ochtend lag er een dood veulen in de stal Verdrietig een hele lieve zwarte, met 1 wit hoefje. met de nageboorte erbij. die was van rosa... Toen ik zn wimpertjes zag moest ik een traantje wegpinken hoor!! allemaal zo precies en mooi. hy was dan wel onderontwikkeld, maar het was een lief meriietje , en sins de merries altijd blijve en de hengsten weggaan Maar rosa bleef zwak. al was haar veulen ziek. en vanochtend, stond ze te trillen op haar benen en heel moeilijk te ademen. Scheve mond ze was heel zwak. ik knuffelde haar en aaide haar en ze gaf een heel moeilijk zacht klein hinnikje... ik vermoed naar haar veulen Huilen Hennie ( de eigenaar ) zei dat we even naar de stallen van de grote paarden moesten gaan en niet naar de shetten moesten gaan.. en we vermoedden het al Huilen rosa werd afgemaakt. Het was het beste voor dr, ze lijdt geen pijn meer. ik denk dat het zwangerschapvergiftinging was .. maar 1 ding weet ik zeker .. ik zal haar nooit vergeten. het idee dat ik haar knuffelde en dat ze een half uur later er gewoon niet meer was , was erg heftig. ik heb daar ook een potje lopen janken.. waar ik me niet voor schaam. ROSA RIP .. hvj en k vergeet je nooit ..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:04

Wat een mooi verhaal, ik kan me voorstellen dat je er helemaal kapot van bent. Eerst het veulen, en dan zijzelf......ze zal het niet makkelijk hebben gehad.
Heel veel sterkte!

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:06

Veel sterkte

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:24

Wat een verhaal zeg , maar echt de moeite om te lezen
een zwaare tijd voor je Scheve mond
Echt heel veel sterkte Ach gut
en ik hoop dat je in de toekomst wat meer geluk hebt in de paardenwereld Lachen

KizyKimberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:04

Vet banketstaaf!G....V00r j0U DanNNn.. Vingers aflikken

KizyKimberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:05

Mii Bed0eld: vet L.u.l.ig :p

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:15

aaah wat zielig Scheve mond Stom dat de DA niet wist wat het was Boos! heel veel sterkte ermee Ach gut

LiisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 21:56

Heel erg bedankt voor jullie reacties .. het spreekt meteen weer moed in !! Lachen en ookal is het een website .. je kan het wel ff kwijt

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 23:54

Een mooi verhaal, door jou prachtig verwoord, maar met een vreselijk trieste afloop.
Ik wil jou heel veel sterkte wensen met het verlies van deze geweldige pony. Rosa is heengegaan, maar de herinneringen aan haar zullen nooit verdwijnen.
Nogmaals heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 00:43

KizyKimberly schreef:
:n Vet banketstaafl!G....V00r j0U DanNNn.. Vingers aflikken

en waar slaat dit op?

kan me voorstellen dat je er kapot van bent Ach gut
heel erg veel sterkte!!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:14

Jeetje..Scheve mond wat een verhaal, sterkte er mee Ach gut !

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:37

Pfoe wat een verhaal!Jemig! Ach gut
Sterkte! Ach gut

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:52

Jemig.. arm paardje
Sterkte! Ach gut

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:56

Aaah echt zielig. Verdrietig
Lijkt me zo'n lief beestje als ze zichzelf wel even voor moeder aanzag, om dat andere veulen op te voeden.
Echt te lief. Lovers
Veel sterkte !!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:07

Oh, wat een lief paardje
Veel sterkte!!!

LiisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 14:01

Nogmaals heel erg bedankt..!! ze ligt nu in een soort kar met een mat over dr heen, alleen het hoofdje is nog te zien. Het veulen en Rosa zelf worden zondagavond opgehaald, tot die tijd probeer ik haar nog vaak te zien, zodat ik de laatste paar kenmerken kan bovenhalen en onthouden ..

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:22

Heel veel sterkte Ach gut
Ze klinkt als een superlief paardje..
Hoewel je me verder niet kent, je kunt altijd PBen..Lachen

LiisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 15:28

Bedanktt ..!! echt heel lief ..!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:48

heel veel sterkte lisa! Ach gut Ze lijkt me een super lieve shet!

LiisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 15:52

dankjee ..!!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:38

wat een zielig verhaal zeg. meid ik wens je heel veel sterkte toe in de komende tijd.

Guust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:40

ben echt geraakt door je woorden.. Veel sterkte in de toekomst !!

diana_kerbof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:01

Heel veel sterkte meid Ach gut

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:08

heeeeeeel veel sterkte er mee he meid

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:22

ik heb gewoon tranen in me ogen... wat erg joh...
Heel veel sterkt