De merrie, Cerise, staat bij die mensen aan huis, en ze hebben alleen een buitenbak. Vanwege het weer had die mevrouw een binnenbak geregeld.
Het meisje die Cerise ook heeft ingereden, reed haar over de straat richting de binnenbak waar we even terecht konden.
Over straat was ze erg mak, terwijl ze zo uit de stal kwam, ze bleef erg rustig bij auto's enz. Een groot pluspunt!
In de binnenbak heeft dat meisje er eerst een paar rondjes mee gereden, en toen ging ik er al gauw zelf op.
De merrie is deze lente ingereden, en daarna niet meer dressuurmatig gereden, alleen buitenritten.
Het was voor haar erg wennen om weer met bit gereden te worden (buitenritjes kon bij haar ook zonder bit, met pelham). Ze was erg gevoelig in de mond, niet hard dus, en goed voor het been.
Ikzelf moet er nog goed op blijven letten om haar vooral niet teveel aan de mond te zitten. Ik ben dan niet hard of zo, maar ik maak af en toe lichte beweging, probeer wat uit, ben te 'doenerig' met mijn handen.
Bij de minste of geringste aansporing reageerde ze, en ze moest erg wennen aan mijn manier van rijden, er reed altijd dezelfde op dus nu ik als vreemde met totaal andere rijstijl erop zat, was dat wel raar.
Maar ze is me heel goed bevallen, ondanks dat ze superhengstig was vandaag hihi. Ik heb buiten in de sneeuw nog wat foto's van haar genomen met dat meisje erop, was wel leuk, ik hoop dat ik ze snel klaar heb! Alleen het rolletje is nog niet vol...
Het zadel wat er bij hoort, bij haar, is erg slecht en past niet. Mocht ik het erbij krijgen dan verkoop ik het, ik koop in elk geval een ander zadel dan.
Als ze goed gekeurd wordt natuurlijk.
Wat de keuring betreft: maandag de clinic bellen, en dan kan ze waarschijnlijk pas begin januari gekeurd worden, vanwege de feestdagen etc.
Moeilijk hoor, dat wachten.
Maar goed, ik ben dus superverliefd, en supermoe ook, want ik moet nu mijn middagslaapje nog doen haha.
Ik ben zo gelukkig dat het rijden goed ging, daar maakte ik me toch zorgen over na mijn val van dat vorige paard.
Ze was trouwens erg lief op stal, met poetsen ook.
Zucht.
Ga slapen trut
niet te geloven, dat jij
zo erg kan glunderen
die blijvende lach op
dat gezicht
nog even en
je geeft licht
kom hypermiep
ogen dicht

D.