Maar vandaag was het dus zover! Na totaal de tijd vergeten te zijn door de stress, waren we nog wel op tijd bij het inrijterrein. Of nuja... modderbad! Enigzins wat verlaat mochten we de ring in en toen achter mij de deur dichtging, was ik even bang dat de eerste bal er gelijk al afging... Maar ging goed

Toen gegroet naar de jury en er werd gezegd dat ik mocht gaan. Ik reed dus in draf op de start af en wilde er voorgaan! Eenmaal OP de start, werd er geroepen HO! de bel is nog niet gegaan... Ik was helemaal in de war en stuurde Snowdon dus achterwaarts om vervolgens te keren... Maar daar was Snowdon het niet mee eens... Hij maakte een paar debiele passen en kwam steil overeind... Tikte de tijdmeter omver en plofte net voor de tenen van zo'n man neer...
Maar dat kon de pret niet drukken!
We begonnen nu correct en ik vond het redelijk gaan. Ik maakte me niet zo zeer zorgen om de balletjes of de tijd. Wilde gewoon het parcours volgens de juiste route nemen en mijn eigen uitdagingen wat betreft wendingen en tempo uitproberen. We hadden uiteindelijk 4 balletjes tijdens deze eerste manche. Maar Snowdon deed het geweldig!
Toen het wegtraject... Maar door al dat gedoe waren we een beetje tijd verloren, maar door mijn haast had ik niet geïnformeerd hoeveel tijd ik verloren had. Ook niet gecheckt of mijn horloge gelijk stond. Dus ik reed de route op de gok voor wat betreft de toegestane 30 minuten. Je mocht er 1 minuut boven of onder zitten. Ik deed er 28,5 minuut over ongeveer... Helaas!
Toen direct de tweede manche, maar Snowdon was echt kapot van dat halve uur draven... Bij binnenkomst haast weer tzelfde probleem toen de deur achter ons dichtging. Ditmaal een juiste start
En we begonnen super! Tot en met hindernis 11 ging het zelfs foutloos! Maar toen hindernis 12... we kwamen te scherp aanrijden en schampte de bal eraf. Daarna probeerde ik het niet meer foutloos te doen, maar Snowdon zo snel mogelijk erdoorheen te loodsen. Hij ging goed, schampte nog wel 3 balletjes extra, waaronder een complete waterreservoir wat een kwartslag draaide
Maar de wendingen gingen over het algemeen super en men stond 1 x zelfs keihard NEEE! te schreeuwen toen ik een draai erg kort wilde maken, maar Snowdon deed het perfect! Ook hier dus 4 balletjes en rond de 3,5 minuut overgedaan. (Maximum is 4 minuten)
Dus wat betreft de wedstrijd zelf kon het misschien beter, maar voor wat betreft Snowdon en mij ging het geweldig! Als complete beginnende aanspanning eigenlijk, want dit is niet te vergelijken met een bos- of polderrit
En dan dus als 15e van de 20 enkelspannen paard eindigen!Ik ben echt beretrots op mijn toppertje!
PS: werd gesponsord door mijn Hoefsmid Kees van Bijnen

Foto's: [HAW] Snowdon @ Indoor Marathon!

leon is geen meid hoor 
Wel jammer van het wegtraject dat ze hier zo streng waren, maar goed, dat was nou eenmaal zo. Maar echt leuk joh!