zelf ben ik vergetariër maar ik ken zo veel mensen die het slachten van paarden zo absoluut fout vinden, fouter dat het slachten van koeien... Waar slaat dat nou op
. De gemiddelde koe heeft een vreselijk leven achter de rug in de bioindustrie en heeft vele kalveren en melk geleverd. En dan word ze met een veewagen waar 10x te veel koeien inzitten vervoerd naar weet ik veel schotland ofzo, en dan word ze daar geslacht. Het leven van het gemiddelde paard:
het meeste paard is of manege paard of heeft een leuke baas. Het gemiddelde paard word goed verzorgt krijgt eten en gaat somer's lekker de wei in. het gemiddelde Paard werkt hard maar word wel met liefde behandeld.
Paard word oud of word kreupel en gaat naar de slager.. Voor de eigenaren en verzorgsters is dit natuurlijk walgelijker. Maar is het erger dat er een paard dan een koe varken, kip of schaap word geslacht. die zijn hele leven de blouwe lucht niet heeft mogen zien en die zijn hele leven in een klein donker hokje heeft gestaan met, bij een kip, zijn snavel afgebrand of afgeknipt...... DAn vind ik die kippen zelfs zieliger dan de paarden.
aanleiding van dit bericht: ik kreeg net weer zo'n mailtje...

... Ik woon op een boerderij, en de koeien hebben het hier goed en ze komen niet buiten. Ze hebben een goeie stal met ventilator en in de ligboxen kunnen ze liggen. Ze kalven af in grote afkalfboxen met stro. Hoezo verschrikkelijk leven
.
.
.
.
.