De beheerder kwam naar mij toe hij zei:heb niet zulk goed nieuws had je anders maandag gebeld. Zorro had vrijdag koliek gehad en ze hadden de dierenarts gebeld. Hij is de laatste tijd (2 weken na ik hem daar bracht) heel erg afgevallen ook en staat op de boerderij ipv de geplande loopstal. Dierenarts kwam en die vond hem uit zijn mond stinken en bekeek zijn gebit. Ik wist wel dat zijn gebit slecht was maar zo slecht
Ik haalde ieder jaar een paardentandarts (2 verschillende zelfs) erbij en die vertelden mij altijd alleen dat zijn kiezen loszaten en dat daar niets aan te doen was. Maar deze dierenarts constadeerde dat al zijn snijtanden en voortanden ook loszaten en hij fikse ontstekingen had. Hij moest ook erge pijn hebben aan zijn mond want zijn snijtanden waren heel raar aan de gehele zijkanten in zijn mond gegroeid
Nu zijn zijn voortanden en snijtanden getrokken. Hij krijgt spuiten antibiotica en oppepers om hem weer aan t eten te krijgen en meer energie te geven. De beheerder liet eem tand aan mij zien en vertelde dat dit niets is van het laatste jaar. Dus ik heb met een tandarts (2 eigenlijk zelfs) te maken gehad die geen verstand van zaken had
Hij at altijd slecht hooi maar goed zorro is of 29 of 32 (geen papier) dus dan denk je ach dat is de stand van het gebit.
Nu gaan ze als de wonden geheeld zijn zijn kiezen bekijken. Als hij achteruit gaat in de tussentijd of hij kan niet meer eten zonder die tanden en eventueel zijn kiezen dan krijgt hij een spuitje. Wel eerlijk en ben ook blij dat ze hem daar zo goed in de gaten houden en erachter zijn gekomen maar heel onwerkelijk allemaal. Heeft hij net een lekker stekkie en dan dit
Nu baal ik gewoon ook dat hij waarschijnlijk al jaren met een zere mond heeft gelopen. Ik heb 1 van die raar ingegroeide snijtanden meegekregen kan wel janken als ik het zie. Arme arme zorro als hij zo moet eindigen.