waarom kiezen mensen altijd de harde aanpak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shana

waarom kiezen mensen altijd de harde aanpak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 12:51

hello

ik erger me dood aan het feit dat de meeste mensen de harde aanpak kiezen om hun paarden te trainen !

het duurt hen allemaal te lang op de zachte manier en daarom kiezen ze dan maar voor de harde aanpak !

ik vind dat een paard respect moet hebben en betrouwbaar zijn maar je kan dit ook verkrijgen door rustig er mee om te gaan en enkel even boos te worden op de juiste moment !

ik erger me dood aan mensen die een paard straffen door er te blijven op slaan en te blijven prikken met hun sporen ! 1 tik is meestal genoeg om een paard tot orde te roepen en meestal gaat het ook zonder die tik !

ik ken veel mensen uit het quarterwereldje en die trainingen zijn echt niet zachtaardig !

dan heb ik zon medelijden met die paarden !!

wat vinden jullie ervan?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:52

Ik ben het met je eens dat je een paard met respect moet behandelen. Gelukkig ken ik die "meeste mensen" waar jij het over hebt dan ook niet. Niemand bij mij op stal rijdt zo (gelukkig!)

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 13:56

ik erger me dood aan dit soort topics Misselijk .
SCHOP eens tegen een ander been dan de westernruiters been.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:00

Lips are sealed!!!!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:01

ik erger me ook aan dit soort topics! Misselijk
sommige paarden hebben dit gewoon nodig! heb zelf een paard thuis dat af en toe ook een serieuze tik met de zweep krijgt, en meer ook alstie dan niet luisterd!! als jij een paard tot orde kan roepen door liefjes ter vragen of die wil luisteren, dan wil k dat wel een keer zien Verward
een meid in mijn les had daar een mooie theorie voor:
paarden hebben t verstand van een kind van vier. en ook die hebben af en toe een tik nodig om te weten dat iets niet mag en de ene kleuter is wat koppiger dan de andere en heeft dus ook een tik meer nodig.

maar dirkje: niemand zegt toch wat over western mensen? denk dat ze het eerder int algemeen bedoeld

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:06

pharagirlke"]
maar dirkje: niemand zegt toch wat over western mensen? denk dat ze het eerder int algemeen bedoeld
[/quote]

[quote="shana schreef:
ik ken veel mensen uit het quarterwereldje en die trainingen zijn echt niet zachtaardig !

Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 30-10-04 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:15

ik ken mensen uit heel veel wereldjes en er zijn overal mensen die geen geduld hebben met paarden. Je zou eens moeten zien hoe ze hier met paarden omgaan. Er zijn MEER mishandelde paarden (lees daarin ook verwaarloosde) dan goedbereden/verzorgde. Mishandeling zit hem trouwens niet eens zo zeer in en tik of zo, want inderdaad correctie moet er zijn, maar in het dwingen van paarden tot dingen met vreemde maatregelen als een beenstrap, been opbinden, slofteugels etc. Paarden willen in principe aan alles medewerking verlenen als ze maar snappen wat de bedoeling is! Ze psychisch breken is het ergste wat er is. Maar helaas zie je dat toch nog. Ik heb het ook al ergens anders gezegd, als je erbij staat, vraag dan waarom iemand zoiets doet.In een gesprek krijg je meer voor elkaar dan met alleen afkeuring.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 30-10-04 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:17

ik zou de ruiters in het algemeen niet de kost willen geven die zo rijden.
dus wie zich aangesproken voelt....
maar ga dan niet alleen bij de western ruiters kijken, ik heb nooit op een paard willen zitten omdat ik het zagen in de bek bij de dresseur maar niets vond. ook begreep ik nooit waarom er dubbelbitten in moeten hangen. waarom de mond werd afgenoerd met neusriemen zodat er soms tot bloedens toe monden werden afgenoerd. tot ik in aanraking kwam met het western rijden en ik zag dat het daar veel vriendelijker aan toe ging. en ik me er in ging verdiepen van het hoe en waarom van het dresseur en en het western rijden, en tot mijn stomme verbazing kwam ik er achter dat ik gewoon bevooroordeeld was t.a.v. het dresseur rijden omdat ik op de verkeerd manage's kwam of liever gezegd de verkeerde trainers.
dus een advies oordeel niet over een rijstijl voor je het zelf hebt gereden.
waarom zijn er zoveel recreatie ruiters in nederland omdat 40% niet op les wil omdat ze anders aangepakt worden op hun rijstijl ze zien het paard als een alternatief om hun fustratie's op uit te leven nadat ze over hun ..... hebben gehad van hun baas of chef.
waarom rijden zoveel dames een hengst ? omdat ze diep in hun hart de macht willen hebben over iets mannelijks.
voor de goede orde ik ben zelf ook een vrouw. en nee ik rijd geen hengst. dus plaats ik zelf ook bewust weer een vooroordeel

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:18

Ik ken ook mensen uit de "engelse paardenwereld", en dan bedoel ik een trainingsstal. Als de paarden daar niet luisteren, worden ze tegen de wanden van de longeerbak omhoog gejaagd en als ze dan een ongeluk krijgen (poten gebroken etc.) keert de verzekering uit.
Het gebeurd dus overal waar paarden zijn en mensen niet goed willen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:19

eh, waarom rijden mannen dan op merries?

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:27

omdat ze ook graag eens bovenop willen Bloos Schijnheilig Haha!

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:52

wat een gel*l!!
Dus Quarters worden op zo'n manier getraind? wat een onzin!
Natuurlijk zijn er mensen die dat wel doen, maar dat heb je net zo goed bij dressuurruiters of springruiters.
Ga maar een keertje kijken bij ECHTE westernruiters!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:53

piggeljay schreef:
waarom rijden zoveel dames een hengst ? omdat ze diep in hun hart de macht willen hebben over iets mannelijks.
voor de goede orde ik ben zelf ook een vrouw. en nee ik rijd geen hengst. dus plaats ik zelf ook bewust weer een vooroordeel

Je meent dit toch niet,he!? Nagelbijten / Gniffelen

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:54

laten we verstandig zijn en hier niet meer op reageren,alleen de stelling al dat mensen ALTIJDT de harde aanpak kiezen,en dan de verwijzing naar 1 doelgroep in de paardensport.

kan kokhalzend smilie niet vinden maar die hoort hier te staan.

rinus

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:56

westernworld schreef:
laten we verstandig zijn en hier niet meer op reageren,alleen de stelling al dat mensen ALTIJDT de harde aanpak kiezen,en dan de verwijzing naar 1 doelgroep in de paardensport.

kan kokhalzend smilie niet vinden maar die hoort hier te staan.

rinus

Misselijk ,....alstebleef rinus!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:56

hihihihi wat een getrut weer zeg Haha! Haha! Haha!

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 15:01

Piggeljay, jij zeg dat vrouwen op hengsten rijden om meer macht te willen hebben over een hengst. (vrij vertaald)
Daar ben ik het juist NIET over eens. Ik rij graag op hengsten omdat je er fijn mee kan samenwerken. Als ze je begijpen, doen ze ontzettend hun best voor je. Vrouwen hebben denk ik ook meestal meer geduld met hengsten om ze fijn aan het werk te krijgen. Ik denk dat bij mannen het probleem juist is: hun ego tegen het ego van de hengst, en dat botst veel vaker. Ik rij met heel veel plezier mijn "mannen".

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 15:13

Ik denk dat het niet zoveel gaat om welke middelen je gebruikt bij het rijden, dan wel de manier waarop je met deze middelen omgaat. Een slofteugel en een neusriem is absoluut niks mis mee, zolang ze maar GOED gebruikt worden, en dus niet te strak aansnoeren of een slofteugel gebruiken om je paard zomaar naar beneden te trekken. Ik ken ook een paar mensen die denken dat ze erg goed zijn in de dressuur, maar zich toch telkens afvragen waarom nou net hun paard zo 'gek' doet...omdat ze ze niet goed behandelen, het onmogelijke vragen en ze respectloos behandelen. Ik denk dat dit in alle takken van de sport voorkomt en meer aan de personen ligt dan aan de middelen / manier van rijden (western, dressuur, springen etc.)!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 16:16

piggeljay schreef:

En na Red Pebbles, hier dus een vrouw die juist een grote voorkeur heeft voor merries.... Ik taal er ook niet naar de macht te hebben over ites mannelijks, en ik kan me niet voorstellen dat vrouwen die wel graag hengsten rijden dat wel doen.
Je doet het een beetje voorkomen of vrouwen die op hengsten rijden thuis onderdrukt worden ofzo Verward . Ik ga er vannuit dat je dat niet zo bedoeld, maar wil je toch even melden dat ik ook veel vrouwen ken die juist graag merries rijden, of gewoonweg geen voorkeur hebben...voor de goede orde, ik ben niet lesbisch.

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 16:23

shana schreef:
hello

ik erger me dood aan het feit dat de meeste mensen de harde aanpak kiezen om hun paarden te trainen !

het duurt hen allemaal te lang op de zachte manier en daarom kiezen ze dan maar voor de harde aanpak !

ik vind dat een paard respect moet hebben en betrouwbaar zijn maar je kan dit ook verkrijgen door rustig er mee om te gaan en enkel even boos te worden op de juiste moment !

ik erger me dood aan mensen die een paard straffen door er te blijven op slaan en te blijven prikken met hun sporen ! 1 tik is meestal genoeg om een paard tot orde te roepen en meestal gaat het ook zonder die tik !

dan heb ik zon medelijden met die paarden !!

wat vinden jullie ervan?

ik ben het met je eens,maar het is echt niet alleen de Quarter wereld.....
kijk daar mee uit...

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 16:26

Verplaatst naar PP

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 16:27

ik doel inderdaad niet enkel naar de westernruiters , in de dressurwereld en springwereld en noem maar op is het ook ! ik ken enkel alleen mensen uit de westernwereld !
misschien ken ik inderdaad de verkeerde trainers maar de trainers die ik ken zijn echt enorm hard in de aanpak van hun paarden !
ik ken een trainer die met zijn sporen in een paard zijn nek schopt om hem sneller te doen spinnen , diezelfde trainer bindt een " moeilijk " paard met zijn 4 benen bij elkaar en legt het voor een uur op de grond !
nou dit vind ik echt dierenmishandeling !

ik heb dit niet van horen zeggen ik heb het met mijn eigen ogen gezien !

ik hoop echt dat ik hier reacties krijg van mensen in de westernwereld die wel rustig omgaan met hun paarden zodat ik mijn vooroordeel over westernruiters opzij kan zetten !

ik ben zeker geen sulletje hoor met mijn paarden want wanneer ze de ezel uithangen krijgen ze van mij ook een ferme tik maar 1 tik en geen 20 ! daar zit hem vind ik het verschil !

sorry als ik iemand heb gekwetst , dit is niet mijn bedoeling ,ik erger me enkel dood aan mensen die hard zijn met hun paarden !

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 16:35

shana schreef:
ik doel inderdaad niet enkel naar de westernruiters , in de dressurwereld en springwereld en noem maar op is het ook ! ik ken enkel alleen mensen uit de westernwereld !
misschien ken ik inderdaad de verkeerde trainers maar de trainers die ik ken zijn echt enorm hard in de aanpak van hun paarden !
ik ken een trainer die met zijn sporen in een paard zijn nek schopt om hem sneller te doen spinnen , diezelfde trainer bindt een " moeilijk " paard met zijn 4 benen bij elkaar en legt het voor een uur op de grond !

ik hoop echt dat ik hier reacties krijg van mensen in de westernwereld die wel rustig omgaan met hun paarden zodat ik mijn vooroordeel over westernruiters opzij kan zetten !

ik ben zeker geen sulletje hoor met mijn paarden want wanneer ze de ezel uithangen krijgen ze van mij ook een ferme tik maar 1 tik en geen 20 ! daar zit hem vind ik het verschil !

sorry als ik iemand heb gekwetst , dit is niet mijn bedoeling ,ik erger me enkel dood aan mensen die hard zijn met hun paarden !

dat vind ik ook niet kunnen.je moet je paard met respect behandelen.daar bereik je meer mee als met geweld.
ik heb ook het idee als je zo met je paard om gaat dat hij op een gegeven moment niet meer voor je wil werken.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 16:54

shana schreef:

Maar je geeft wel enkel als voorbeeld de westernruiters Verward...

Wat jij hebt gezien, heb ik ook. Maar dat is niet gelijk een reden om de
westernsport af te zweren en ze gelijk als schandknaap op de hangen...

Zoals al meerderen in dit topic zeggen: Je zit dan zeker bij de verkeerde,
want net als bij de DRESSUUR en SPRINGEN heb je goede en foute ruiters.
Ik zou je aanraden om eens verder te kijken, dan gelijk zulke kritiek te
geven.
Denk niet dat je zo veel vrienden maakt op het westerngedeelte...

Edit: En als je een vooroordeel hebt over westernruiters die niet goed zijn,
waarom ga je dan niet gewoon terug naar de dressuurwereld?
Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar dan zie je dat er daar ook foute dingen gedaan
worden, alleen er word veeeeeel minder over gepraat.

En zo en zo, westernruiters hebben altijd al een slecht beeld gehad.

Maar als je je vooroordeel weg wilt hebben, ga of op een andere stal kijken,
of zet het western uit je hoofd.. Dan komen er ook minder slechte naar
westernruiters verwijzende topics!!
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 30-10-04 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 16:56

die schop in de nek heb ik eerder over gehoord, maar als ik op een spinnend paard zou zitten en die een schop in zijn nek zou willen geven, lig ik er toch echt naast hoor.
Je stelling is alleen ontzettend verkeerd. "waarom grijpen mensen ALTIJD"
Nou, en bedankt he, daar bedoel je dus mij mee, en ieder ander die met paarden bezig is, behalve jezelf. Aangezien men ALTIJD naar de harde weg grijpt....

Gaat echt nergens over.
En, je kent alleen westernruiters, dat geeft je nog niet het recht om gelijk alles maar slecht te noemen. Je kan ook eens verder kijken dan je neus lang is