Verschrikkelijke diagnose!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Verschrikkelijke diagnose!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:17

hey bokkers, vandaag werd me paardje nagezien na een 6 maand durende peesblessure. Het is echt niet te doen.. Zit hier met de tranen in me ogen dat je't niet kunt voorstelle.. Diagnose: sportpaard = schrap dat maar... Mjin paard is nu 5 maanden drachtig en ik moet ermee stappen tot ze bij het veulen op de wei kan..Na dat ze uit elkaar zijn kan hij nog eens komen kijken maar het gaat nooit niet over gaan...Als ik een week niet rijd en dan weer wel, gaat het beter...Maar het komt de week nadien terug.. Zal met haar door het leven moeten komen met stappen en wat longewerk Huilen
Zit hier echt te wenen als ik dit allemaal typ Verdrietig Kan echt niet veel meer zeggen, maar wou jullie dit toch meedelen...

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:20

Wat erg voor je, sterkte!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:28

dank je Verdrietig Weet echt niet wat ik moet doen, ik loop me echt verloren...kan me geen leven voorstellen zonder te rijden op haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:29

Wat verschrikkelijk!! Heel erg veel sterkte gewenst! En direct een veulentje is wel weer leuk, hopelijk vrolijkt dat je een beetje op.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:29

Jeetje wat een verschrikkelijk nieuws toch weer. Een troost is dat ze drachtig is en dat je over een paar jaar met haar baby wat kan doen....

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:43

Ja dat is waar.. Maar heb haar nu deze maand 4 jaar, 4 jaar tijd en moeite dat ik erin gestoken heb...al dat plezier, al die tranen die ik gelaten heb dat het wat minder ging...En dan nu dit Scheve mond heb dan van februari tot augustus elke dag gestapt..elke dag haar been 10 min. afgespoeld.. En krijg dan nu dit te horen..3 maanden ben ik nu terug aan het rijden.. Pff heb echt geen zin in wat er allemaal gaat gebeuren...Dan heb ik haar voor de lol, wat poetsen en wat stappen..Vind het écht niet zo leuk maar ja..Ze leeft, dat is wat ik maar moet denken zeker Scheve mond

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:00

en als je eens verder gaat kijken?
bijv. naar een holistische da?
niet geschoten is altijd mis!
mijn paard had een scheur in zijn sprong en was dus afgescheven!
en nu springt hij zonder pijn 1.50 m
je kunt 't altijd proberen toch?
en als dat niet lukt heb je er in ieder geval echt alles aan gedaan!
sterkte Ach gut

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:03

Wat erg voor jou - en je paard!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 22:04

De VA zei ook voor fysio of shocktherapie te doen, het brengt niet zo veel op maar het versnelt de procedure wat maar het kost stukken van mensen voor 3-4 sessies...
Maar wat is holistische da? Dat ken ik niet

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:05

Het is niet leuk, als je zoveel moeite in een paard steekt en er geen toekomst meer is qua rijden. Het enige waarop je kan hopen is dat ze onbelast geen pijn heeft als ze straks weer los mag lopen.

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:21

een holistische da [dierenarts]
die doet het vaak met homeopatische middelen!
speciale compressen met spier of pees versterkende middelen bv!
heeft bij mijn paard dus erg geholpen die is er hellemaal boven op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:31

Ik heb op stal een adres hangen van een holistische dieren arts in de buurt .Ik ken haar niet maar ik heb het kaartje van een stal waar ze wel komt als je geintreseerd bent laat je het maar weten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:18

IK zou een second opinion aanvragen, want ook een DA kan zich vergissen (en ze zullen altijd erg pessimistisch denken). Ik ken een paard dat op de nominatie stond voor de slager, een kleine 6 jaar geleden. Inmiddels is ze drie veulens verder en loopt weer lekker in de lessen mee...de nieuwe eigenaresse heeft geen sportambities...

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:11

mijn pony heeft een peesklap gehad... heb er 7 maande mee gestapt en mocht weer licht gaan rijde... na 8 maande heeft ze waarschijnlijk weer een peesklap gehad en was het veel erger... we hebbe dr late inslape omdat ze niet kon lopen zonder pijnstillers... begrijp wel hoe je je voelt komt hard aan as je na k weet nie hoelang stappe krijgt te hore dat t toch nooit meer echt wat word

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:56

Ik weet heel goed wat je meemaakt. Begin januari brak mijn merrie haar kootbeen. Op dat moment reed ik Z1 met haar en had haar al 7 jaar. De DA gaf ons weinig kans maar heeft haar toch in het gips gezet. In mei is ze uit het gips gegaan en in juni voor het eerst naar buiten. Het gaat nu prima met haar, ze is wel onregelmatig. Zo af en toe stap ik eens met haar in de bak. Verder loopt ze lekker in het land. Volgend jaar wordt ze gedekt, en krijgt nu een toekomst al fokmerrie. Niet zomaar opgeven, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Geef het de tijd, en anders kan je altijd nog met haar fokken.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:04

Bij van Schie hoor je goede resultaten, hij doet van die shocktherapieen.
Misschien de moeite waard om het te proberen.

Ik durf het je bijna niet te zeggen, maar wat heb ik dan een geluk met mijn paard. Ik heb vanaf januari gestapt, in mei heeft ze haar veulen gekregen en nu ben ik alweer een half uur echt aan het rijden en tot nu blijft ze zuiver. Hoop alleen dat ze straks bij het afspenen rustig blijft dan blijft die peesblessure ook echt door je hoofd heen malen.

Ik wens je veel sterkte!!

Khartoum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:18

haai! ik snap voor je dat het heel erg is dat je niet meer op haar kan rijden maar dat is toch niet het belangrijkste?? oke ik zou ook graag willen rijden maar toch, het blijft je paardje en je kan nog een hoop lol aan haar beleven!! (dit is totaal niet aanvallend bedoelt!!)
Heel veel sterkte verder:) en ze krijgt vast een mooi veulen!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:31

Volgens mij moet je gewoon een second opinion vragen, ze kunnen het altijd mis hebben.
Zijn er ook foto's gemaakt?
Verder veel sterkte Ach gut

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:45

Quirinake schreef:
De VA zei ook voor fysio of shocktherapie te doen, het brengt niet zo veel op maar het versnelt de procedure wat maar het kost stukken van mensen voor 3-4 sessies...
Maar wat is holistische da? Dat ken ik niet

Ik weet wat er door je heen gaat. Ik stap nu ook al ruim drie maanden met een ernstige peesblessure en de scan wees met drie maanden uit dat er geen enkele vooruitgang in zat. Mijn paard is nu als laatste poging bij van Schie/van Toor behandeld met shockwavetherapie en inspuiten. Over drieenhalve week moeten we terug om te kijken of dit aangeslagen is en eventueel verder te behandelen. Het kost flink wat geld, maar bij mij vergoed de verzekering het grotendeels. Als je meer info wilt over shockwave moet je even op www.shockwavetherapy.com kijken. Staat erg veel informatie in, wel in het engels.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:49

Wat een ellende! Ik kan me je verdriet goed voorstellen, al heb ik gelukkig nog nooit zelf zoiets meegemaakt. Ik zou in ieder geval een second opinion aanvragen. Laat meerdere mensen hun licht erop schijnen. 2 Weten meer dan 1 toch?

Sterkte en laat je ons weten hoe alles verloopt?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:14

ik weet precies hoe je je voelt Verdrietig

Destiny heb ik 8 jaar, kan er al heel lang niet meer op rijden, ze is pas 14 maar staat al jaren op rust, zelfs longeren kan niet, alleen stappen, t liefste aan de hand, kan ik er nog mee

Quentin heb ik bijna 5 jaar, die staat ook weer kreupel, gedacht wordt aan een rugprobleem, wat rijden met hem wrsch ook uitsluit, maandag naar de dierenarts voor rugfoto's en ben nu al bang dat ook Quentin niet meer gereden kan worden, dan heb ik er 2 staan om naar te kijken, zonder dat ik er nog op kan rijden...

vooral Destiny die zo superbraaf was met rijden, heb er zoveel heerlijke buitenritten mee gemaakt, en veel lol gehad met de dressuur en springwedstrijdjes etc, dat mis ik, zou er alles voor geven om haar weer helemaal gezond te krijgen, maar helaas, dat gaat niet Scheve mond

ik hoop dat jouw paardje meer geluk heeft, en toch nog helemaal goed hersteld!

heel veel sterkte gewenst Ach gut

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:18

veel sterkte ermee

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:38

Hey mensen! niet te snel opgeven hoor ! Als ik altijd had gedaan wat de DA's zeiden dat had ik nu geen paarden meer en 3 katten minder.
Mijn bruine is zelfs 2x opgegeven, de eerste keer nog voordat ze ingereden was ivm arthrose (verwaarloosd veulen) de 2e keer toen ze volledige verkleving van de pees had (door trap van een paard) kwam ook nooit meer goed. Paard is nu 17 en wordt dagelijks gereden. Die verkleefde pees is ook helemaal goed gekomen (half jaar rust) dat is nu een jaar of 6 geleden.
Mijn schimmel kreeg (ook door een trap van een ander paard) spat op 18jarige leeftijd, ook zij kon naar de slager of met pensioen volgens een paardenDA......ze is nu 22 en ik doe er alles weer mee (dagelijks bereden, inclusief springen) zij heeft 4 maanden weiderust gehad. Ze zijn toch altijd sterker dan je denkt, en gelukkig maar !

Ik hoop dat het toch goedkomt ! voor jou ook Renske !

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:42

Jeetje dat is echt een tegenvaller.
Ik hoop dat alles toch weer goed komt!!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 18:56

Bedankt iedereen... Natuurlijk is er ook nog iets anders dan rijden..Maar je hebt geen paard voor de lol natuurlijk..En dat wil niet zeggen dat ik haar verkoop want daarvoor hou ik teveel van haar...
Ik ga eerst en vooral vooraan siliconen laten plaatsen door hoefsmid denk ik..Heb daar goeie commentaar over gehoord. Daarnaast heeft mijn schoonbroer zijn oom een goed homeopatisch olie'tje voor ontstekingen en dergelijke..Dat ga ik ook al eens proberen..en heb in de ruitersportzaak iets gezien vandaag dat nieuw is, een uniek middeltje voor problemen met pezen...Ga ik ook is proberen..
Een 2e opinion is niet echt nodig denk ik. Het is namelijk de beste VA van belgië (die kunnen zich ook vergissen ja) maar hij heeft echt alles goed nagekeken met echo denk ik, en platen, en met een naaldje met een cameratje in enzo..Dus hij wou wel zeker zijn...
En Renske: Voor jou héél véél sterkte met Quentin..Weet je nog dat we zeiden dat onze paardjes veel op elkaar leken? En dan nu dit, onze paardjes die iets mankeren...
Ik denk dat ik ook haar (als ze heeft geveulent) op de weide ga zetten en haar erop laten staan...Genieten van de buitenlucht..Beter dan heel haar leven op stalletje te staan zonder op de weide te komen...
Dan kan ze bewegen hoeveel ze wil...Stappen of wat draven, en als ze pijn heeft stopt ze'r mee... En dan kunnen we nog afwachten of het beter word of niet...Kan nu echt niet geloven, dat ik ze op stal zie staan, dat ik er niet (veel) op ga kunnen rijden...Wil echt op het moment op geen ander paard rijden, dan met haar Verdrietig