Aan de buitenzijde waar haar oppervlakkige buigpees loopt en de peesschede hadt ze een lelijke kleine snijwond langs de belangrijke pezen en banden.
Ze stond op 3 benen en ik zag haar pees opzwellen tijdens het afspuiten.
D'arts dacht aan een peesscheur en evt. open peesschede.
Moest dus direct naar een kliniek, hij heeft er een dik verband omgedaan en we zijn direct vertrokken.
Daar aangekomen hebben ze wat vocht uit de peesschede gehaald om het op ontstekingscellen te onderzoeken, de celtelling (ontstekingscellen)
waren nu goed. Dat lijkt erop dat de peeschede nog gesloten is, na nader onderzoek blijkt echter dat de wond opening er rakelings (1mm) langsloopt en dat er een kans bestaat dat deze toch open is.
Zodra ze haar been slechter gaat belasten en er toch een ontsteking zit moet ze direct geopereerd worden zodat ze dat gebied schoon kunnen spoelen. Daarvoor moet ze dan meerdere malen onder narcose.
Vannacht om 23.30 gaan we naar haar toe en weten we meer ..... ik
heb het even niet meer en kan alléén maar hopen dat dit goed af gaat lopen!!!!
Hoe groot de schade aan haar pees is kunnen ze niet vast stellen door de zwelling dat blijft de komende dagen zo ...... als alles maar weer goed komt ..... ik hou zo intens veel van haar!!!!
Heb al eerder een paard verloren aan koliek en dat vond ik echt verschrikkelijk ..... dacht dat er nooit meer een paard zou komen waar ik zoveel van kon houden maar toen kwam zij op mijn pad en ik kan haar nog niet missen.......
Het lijkt nu misschien hopeloos, maar mijn paard heeft ooit met z'n been in een hek gezeten en z'n hele been opengehaald. Met spoed naar de kliniek waar bleek dat z'n strekpees rechtsachter beschadigd was. 's nachts is hij nog geopereerd en ik dacht dat het nooit meer goed zou komen. Nu 2 jaar later herinnert alleen nog een litteken aan het ongeluk. Dus: hou moed !

Ik kan niet anders dan je heel veel sterkte wensen, ik zal voor je duimen