Accupunctuur, wow wat een ervaring.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Accupunctuur, wow wat een ervaring.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 19:18

Vandaag kwam de da bij ons op stal om te enten en voor gebitscontrole.
Vorige keer toen hij er was kwam ons gesprek op accupunctuur en besloten we Jolynn een keer te laten behandelen.
Dat gebeurde dus vandaag.

Even over Jolynn, ze heeft van alles en nog wat. HKO, artrose, stijf, rugproblemen (wij dachten dat dat al beter ging).
Hij ging eerst met zo'n hoesje van de naald over haar lijf en daaraan zag je gelijk waar ze gevoelig reageerde, op sommige plaatsen zelfs heel gevoelig!! Toen hij van haar rug af over haar achterhand ging ging ze zowat zitten Huilen Ik vond het echt niet leuk om te zien.

Daarna plaatste hij een naaldje aan de binnenkant van beide achterbenen en vervolgens ging hij weer met dat hoesje over haar lijf. GEEN reaktie, ik geloofde mijn ogen niet!!

Hij heeft haar nog verder behandeld en wat gekraakt, daarna was het genoeg voor vandaag, ze moest ook nog geent worden en haar kiezen werden iets bijgevijld.

Over 4 weken moet ze nog een keer behandeld worden.
Nu eerst 3 dagen onbelast bewegen en daarna mag ik er weer op, ben benieuwd hoe dat gaat.

Wie heeft er ervaring met accupunctuur??

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:22

Ik!

En ik zweer erbij! Volgende week komt de goede man weer eens bij ons langs voor een check up.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 19:23

Bedoel je jij zelf of met je paard??

rakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:26

echt het lijkt wel toveren. en bij ons op de manege was een paard die gewricht probleemen had. en nu is ze zo soepel. bij mijn moeder heeft het ook geholpen.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:26

Ik heb het een paar keer gezien en moet toegeven dat het echt leek te helpen!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 19:27

O, goede ervaringen dus, ben benieuwd hoe ze dan na twee behandelingen is.....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:44

Ik heb het tot nu toe nog niet nodig gehad, maar ik heb het wel op paarden zien toepassen. Ik geloof er heilig in .

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:08

Zooo dat klinkt goed!! Gracy heeft ook rugklachtjes en drukt ook haar rug weg als de Fysio er mee bezig is!! klinkt heel positief!! Leuk om te horen!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:09

Ja, dat hebben ze ook eens bij mijn paard gedaan, heel apart om zoiets mee te maken, maar het werkt wel.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:25

ik geloof heel sterk in acupunctuur !! ik heb een acupuncturist voor de paarden en een acupuncturist voor de honden ! een van mijn honden heeft artrose en sinds hij acupunctuur krijgt loopt hij terug super !
heb ik een probleem met mijn paarden laat ik eerst de acupuncturist ernaar kijken alvorens ik de gewone da bel !

Daantjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:33

Ik heb geen ervaring met accupunctuur, maar na jullie verhalen begin ik er wel in te geloven dat het helpen kan..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:00

Dat doet die Cornel in Beugelbekkie ook Haha!

Maar ja, ik weet het niet.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:07

het is idd een kwestie van geloven aangezien het een alternatieve geneeswijze is. dat accupunctuur pijnlijk kan zijn is wel iets dat zeker is.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:17

Is geen kwestie van geloven. Als je toch ziet dat het bij je paard goed werkt, kun je moeilijk zeggen dat het een placebo-effect is ofzo. Of dat het bij je paard tussen zijn oren zit. Je ziet gewoon dat het super kan werken.

Kuikzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:28

Demy (ons hondJE) van ons heeft het een tijdje gehad, knapte ze super van op!
We zijn alleen wel een keer een naald kwijt geweest in die vacht van haar Haha!

Wel leuk om te zien dat ze zo reageerde zeg! Ik ben benieuwd hoe ze is als je weer mag rijden.
Hoe is het met mn kleine vriendje? en met Xantha?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:34

ik heb het ook gehad bij mijn jonge paardje,maar helaas mocht het bij haar niet baten.

mnd later bleek dat er zenuwbanen beschadigd waren.
waarschijnlijk heeft de accupunktuur de pijn wel wat verlicht maar veel heeft het bij haar niet gedaan helaas.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:48

Ik laat mijn hond elk jaar een paar keer behandelen, ze heeft erg last van ellebogdysplasie en was drie jaar geleden stokkreupel, nu loopt ze amper onregelmatig en rent en speelt weer. Acupunctuur heeft zich bij mij wel bewezen!

fidootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:47

Hallo Yolynn, was dit toevallig Arthur die bij jullie langs is geweest?
Ik heb ook goede ervaringen met accapunctuur met mijn paard, terwijl de 'gewone' dierenartsen niets konden vinden. 9 weken was hij kreupel en na 1 behandeling geen problemen meer....., dat zet je toch aan het denken.
Succes met je paardje

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:10

SuperPepeijn schreef:
het is idd een kwestie van geloven aangezien het een alternatieve geneeswijze is. dat accupunctuur pijnlijk kan zijn is wel iets dat zeker is.

Ach SP het wordt eens tijd dat er bij jou of je paard wat naaldjes geplaatst gaan worden..

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:37

Acupuntuur helpt zeker! Ik ben zelf al jaren onder behandeling en het helpt mij echt super!! Ik heb een aangeboren botafwijking in mijn schouders waardoor ik sinds mijn 10e (toen het zich begon te openbaren) chronische pijn in mijn schouders heb. Mijn tante heeft dit ook (erfelijk). Bij haar openbaarde het pas rond haar 25e en op haar 32e is ze al 100% afgekeurd. Ze ontdekte pas een kleine 2 jaar terug wat de pijn veroorzaakte (op haar 49e!) en is geopereerd, helaas met niet zo'n goed resultaat (lekker verpruts in NL, later opnieuw geopereerd in B). Dankzij acupunctuur ga ik inmiddels (sinds een jaar of 4) redelijk pijnloos door het leven en kan ik vrijwel alles doen. Ik hoop nooit onder het mes te hoeven en te kunnen blijven werken en dat dankzij acupunctuur!! De artsen hielden het eerst altijd op reuma, zowel bij mijn tante als bij mij, en dan is dit toch een erg mooi vooruitzicht! Helemaal pijnloos is het overigens inderdaad niet. Punten die echt geblokkerd zijn voel je wel even als de naald erin gaat hoor. Dit trekt binnen enkele minuten wel weer weg. Geen probleem als het zo super helpt!! Ik zweer erbij OK dan! .

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:09

Mijn paard heeft het ook een keer gehad... Het was niet te verklaren waarom ze zo stijf liep. De acupuntuur hielp geweldig!

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:11

Miss ga ik dat ook ooit maar is doen..als het echt helpt

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 18:25

SuperPepeijn schreef:

Geloven??
Een dier liegt niet hoor, ik wist echt niet wat ik zag!!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 18:26

fidootje schreef:
Hallo Yolynn, was dit toevallig Arthur die bij jullie langs is geweest?
Ik heb ook goede ervaringen met accapunctuur met mijn paard, terwijl de 'gewone' dierenartsen niets konden vinden. 9 weken was hij kreupel en na 1 behandeling geen problemen meer....., dat zet je toch aan het denken.
Succes met je paardje

Ja inderdaad dat was Arthur
Ik heb haar vandaag voor het eerst weer gelongeerd en wat me vooral opviel was dat ze meer met haar hele lijf liep!
Ze is ook al twee dagen erg wakker *LOL*
Morgen aan de dubbele lijn longeren en overmorgen er weer op!!
Ben echt heel benieuwd hoe ze onder het zadel is.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:33

En?
Hoe was ze onder het zadel??