) . Naar mijn idee is een (ingebouwde)voorsingel funest voor een paard, je trekt er het zadel lekker vast mee, maar de druk wordt zo wel heel erg slecht verdeeld en komt nu voornamelijk op de schoftpartij, net de plek die het minste geschikt is voor zo’n grote last.
Daarbij vind ik het altijd symptoombestrijding, want als het zadel ècht zou passen is een (ingebouwde)voorsingel helemaal niet nodig.
Wie heeft hier ook wel eens over nagedacht? En zijn er mensen met een (ingebouwde) voorsingel? Zo ja, waarom heb je die voorsingel? Zat die toevallig al in het zadel gebouwd? Of vond de zadelmaker dat jouw paard er echt een nodig had?

?). De stoten lagen eerst los, nu is het een soort van KN Tango constructie: de achterste singelstoot kan ik op 2 plaatsen "vastzetten". Fugers heeft dat zo voor me gedaan.
) vastgezet aan twee punten onder het zweetblad. De kunstof riem maakt een soort 'V' met daar onder mijn voorste singelstoot.
.
.
) gebruik ik die voorsingel altijd, ik merk niet dat ze er last van heeft en het zadel blijft beter liggen.