Op een gegeven moment kregen we ruzie over welk paard nou van wie was.
Nou wilde hij een pensioen stal gaan maken, dus voor oude paarden, en ik bood hem daarom mijn oude merrie Dadès aan, omdat het niets voor Dadès is om op stal te staan, lekker hele jaar door buiten verdient ze op haar oude 27jarige daggie.
Was de boer het niet mee eens, hij wilde Zhivago.
Ik weet niet hoe hij er bij komt dat dat zijn paard is, maar hij ging er diep op in, en wilde het Juridisch gaan spelen.
Goed mijn zus en ik alvast eerste lading paarden naar ons nieuwe verblijf gebracht, Uny en Calypso, mijn hengst.
En ondertussen de vorige eigenaresse gebeld van Zhivago, want op papier was het nog haar pony.
De boer zei steeds, jammer voor je had je alles op papier moeten zetten, dus ik kwam terug met de trailer, en vertelde hem dat ik de EIGENAAR van Zhivago had gesproken, hij zegt "eigenaar?"
Dus ik zeg ja, hij is op PAPIER nog van Calire, dus ze komt hem vanavond halen. (Hadden we afgesproken, dan zou ze gelijk zien hoe het met hem was, zijn nepstaart mee nemen, en zien waar zijn nieuwe stal was)
Ik had dus 4 paarden daar staan, Calypso, Dadès, Zhivago en Suerte..
Heb Dadès nog een keer aangeboden aan de boer, waarop hij zei "Er komt niets van in, jij krijgt de paarden niet, Dadès en Zhivago zijn van mij, mijn kinderen zijn gek op Zhivago, en willen rijden."
Waarop ik weer zei, jullie rijden hem nooit, hij is 7 jaar en heeft zijn bewiging nidig, je kunt hem niet een week in de wei laten staan en vervolgensje kind op laten rijden, het is een volbloed arabier met pit, dan flikkerd je kind eraf, en breekt zijn nek, komt niets van in Zhivago gaat met mij mee, en trouwens Dadès is veel meer geschikt voor jullie, echt ene kinder pony, maar als ze niet goed genoeg voor je is neem ik haar ook mee! Hij werd echt super kwaad, en shcreeuwde dat hij een rechtzaak wou.
3 uur later kwam Claire, liet zien dat zij de eigenaresse was, en zo brachten we na veel geschreeuw Zhivago naar Stal Zadel Pret.
Ik vind het jammer dat het zo gelopen is, ik heb veel lol gehad met die mensen, ze waren als een famillie voor mij.
Maar om nou de stalhuur van 70 euro per maand per paard naar 200 euro te gooien is een btje tè zonder rijbak en boxen, en daarom wilde ik met alle 4 mijn paarden verhuizen naar een pension stal.
Ik heb uit eindelijk Dadès aan hem gegeven, niet omdat hij dat verdient heeft, maar Dadès verdient wel een mooie oude dag op het land, en weiland heeft hij zat.
Ik mocht Zhivago uit eindelijk alleen mee nemen als ik hem 300 euro stal geld gaf, heb ik toen maar ja op gezegt, want toen Zhivago hoef bevangen was, wild ehij geeneens de DA laten komen, laat staan als ik er niet meer ben, wat gebeurd er dan met zo'n jonge pony.
Dadès zit daar wel goed, dat weet ik zeker, en ik ga er nog heel vaak heen, heb ook met zijn vrouw afgesproken dat Ruben gewoon blijft lessen op Zhivago, maar dan nu in een RIJBAK.
Helaas moet ik hierdoor wel Suerte verkopen, dus als iemand een goed tehuis weet? IVM DA koste die ik heb gekregen van haar, kost ze 350 euro incl. hoefsmid voer en het mak maken van Suerte etc.
Calypso gaat naar een vrouw in Putten, waar ik hem gratis kan neer zetten op het land, ze betekend veel voor mij, want zonder haar had ik Zhivago of Calypso ook nog moeten verkopen.
En nu kan Calypso ipv op stal in het weiland nog even genieten van het veulen zijn, en haal ik hem na de winter op, dan gaan we eindelijk wat doen saampies, Calypso ik zal je missen hoewel ik weet dat je het goed hebt bij Shirley, tot na de winter kanjer!
En Suerte, ik zorg iig dat ze een zeer goed tehuis krijgt, ik heb een geintereseerde vrouw, die wil haar evt. voor het karretje gaan beleren als ze drie is, dus dat klinkt er leuk voor Suu.
Ze bied 450 euro, dus dan kan ik mijn "schulden" aflossen op de boerderij!
Liefs Lisette

.