Waler Welsh sectie A Welsh sectie B Welsh sectie C Welsh Sectie D Welsh sectie HBW Welsh sectie K Westfaler Wielkopolski Württemberger
Zweeds Warmbloed
Ineke2
Geplaatst: 30-03-01 18:43
Je mist: American Saddelebred American Standardbred (amerikaanse draver) Mecklenburger Mini-Appaloosa Nederlands trekpaard Pinto Przewalskipaard Trait du nord
Marjolein
Geplaatst: 30-03-01 18:57
hallo volgens mij ken ik de helft van die paarden niet eens kan alleen de standaard paardjes volgens mij mis je t noorse bospaard nog (bestaat toch wel) de falabella (die vergeten end ie zijn nog wel zo klein???) de irish cob (ok lijkt veel opd e tinker maar is toch ander ras, mag geen maanoog, ramshoofd en lange rug hebben) en meer weet ik er eigenlijk niet bij te verzinnen
_________________ Kijk uit malloot .... een kokosnoot!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marjolein op 2001-03-30 19:57 ]</font>
Heike
Mede-oprichtster
Geplaatst: 30-03-01 19:03
Albino American Standardbred Ariègeois Australische pony Australisch veedrijverspaard Avellignese Baleariër Batak pony Beierse warmbloed Berber Bhutia Birma pony Bosnische pony Calabrese Campolino Canadese Cutting Horse Crioulo niet te verwarren met de Criollo
heb van alles ook gegevens. Wel een boel he. Tja gewoon even de paarden-encyclopedie raadplegen Ik heb achter de hele bekende een smiley gezet. Die horen er in ieder geval tussen
Succes..
Laura
Geplaatst: 30-03-01 19:14
Albino American Sabble Horse American Standardbred Americas, pony of the Angelo-argentino Angelo-Normand Australische pony Avelligneser
Manggarai Metis Draver Midi, pony van de Mierzyn Morochuco
Napredak-basja Nederlands Koudbloed Nederlands Warmbloed Ngada Norrlandpaard Nowokirgies
Oberlander Oekrainer Oostenrijks warmbloed
Pacer Panjepaard Paso corto Paso fino Paso largo Pinto Pinzgauer Noriker Plantation horse Pony des landes Pony of the Americas Poolse Angelo-arabier Postier Pur Sang (= engels volbloed)
Tattu Tersky Thangan Thoroughbred Toric Traid du nord Trotter
Virginia saddle horse
Western horses Western Isles pony Wladimir Tractorpaard Woronesj
Zuidduitse koudbloed
Oei dan waren er een hoop... heb eventjes de index van mijn boekje "Welk paard is dat" door Jasper Nissen er naast gehouden. Deze had je nog niet. In het boekje staan ook een hoop paarden van een bep. stoeterij die daar naar genoemd zijn maar die heb ik er uit gelaten! Groetjes van Laura
Laura
Geplaatst: 30-03-01 19:16
Wow Heike waren we tegelijk Nou stef nu kun je deze 3 lijsten naast elkaar houden en heb je ze allemaal (hopelijk) Hihi
Zip
Geplaatst: 30-03-01 20:01
Wow, ik wist wel dat er veel paardenrassen waren maar zoveel!!
LadyMadonna
Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-01 21:38
Ineke: Sadlebred en standardbred is het zelfde, alleen bij jou staat er american voor. Mini-Appaloossa is geen ras, maar een onderdeel van het NAS (nederlands Appaloossa stamboek). Pinto is ook geen ras (ik zie nu wel dat ik de pintabian ben vergeten).
Marjolein: Wat heel veel; mensen niet weten is dat fallabella GEEN ras is, maar een stamnaam ven the miniature (of tewel minipaard). Irish cob = niet tinker? Ha, weer wat geleerd.
Heike, Ariegois = merens Australisch veedrijverspaard = waler Berber had ik wel toch? Do(met streepje)le = Döle gudbrandsdaler Franches montagnes = freiberger Egyptische arabier (ik zet de arab als 1, en dan ga ik splitsen in pools, egyptisch, russisch, spaans en engels). Hack had ik ook staan dacht ik? Italiaans zware trekpaard ook Kathiawari ook Maremmana ook Foxtrotter ook Nonius ook Sorraia ook Trakehner ook Vladimir ook
laura: Anglo normand = Normandische cob Een buik, een ras??? Serieus? Anglo arab is zowiezo frans Nederlands warmbloed = KWPN Pinto is (again) geen ras Russische draver maybe het zelfde als orlow draver? Tersky had ik wel Thoroughbred = engels volbloed
Harstikke bedankt, en als jullie eventueel nog ras info "over"hebben, hoor ik het graag
Ineke2
Geplaatst: 30-03-01 21:46
Hmmm ik dacht dat een Pinto wel een ras was...Ik wist wel dat een paint eigenlijk een Quarter horse is maar met wit boven de knie.
Nouja weer wat geleerd.
Laura
Geplaatst: 31-03-01 00:19
HAHAHAHA Nee een buik is geen ras LOL ROTFL In mn index stonden ook termen die in het begin van het boekje beschreven worden, oa buik dus... Heb ff met mn stomme kop te veel overgetypt Hehehehe LOL
Pril
Geplaatst: 31-03-01 00:37
Maar eigenlijk is het KWPN ook geen ras, net zoals NRPS, BWP and Zweeds Warmbloed. Je noemt het pas een ras als er geen andere invoer van buiten af meer is. Het KWPN doet niet anders dan buitenlandse warmbloed en volbloed hengsten gebruiken. Het NRPS is helemaal een pot nat. 25% arabisch bloed bij de ponies en 12,5% bij de paarden maakt het een NRPS`er. Ongeacht of er Welsh, New Forest of Connemara bloed o.i.d. inzit. Ik dacht overigens dat de Falabella wel een ras was? Maar goed ik weet niet wat de preciese standaards zijn om iets ras te noemen. Overigens, als de Pintabian een ras is (ik dacht dat het meer een vereniging was) dan moet je de Arapaloosa er ook bijzetten (Yup, ze maken tegenwoordig overal een ras van!) dat is een arabisch geval met een appaloosa tekening. Heel mooi! FF denken....de Brumbie ? (of is het met y op het eind?) Wat een hoop rassen zijn er toch he! groetjes
LadyMadonna
Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-01 08:49
yep, klopt, ben de ara-appaloossa vergeten. Brumby = volgens mij het zelfde als australische pony, maar dat weet ik niet zeker. NRPS/KWPN/BWP zijn geen rassen, i know. Maarja, aangezien het een nederlandse site is, wilde ik ze er toch maar bij zetten (geldt ook voor het NAS)
Thirza
Geplaatst: 31-03-01 11:23
weet je wat je moet doen gewoon de cd multimedia paarden kopen en de cover aan mij geven (Daar staat mij oude paard op) er staat heel veel informatie op die cd
Yootha
Geplaatst: 31-03-01 11:50
ZwaarWarmbloed paard
Ineke2
Geplaatst: 31-03-01 15:48
Citaat:
Op 2001-03-31 12:23, schreef Thirza: weet je wat je moet doen gewoon de cd multimedia paarden kopen en de cover aan mij geven (Daar staat mij oude paard op) er staat heel veel informatie op die cd
Die heb ik!! Is het die vos met die smalle bles? Leuk beesje hoor!!!
Laui!
Geplaatst: 31-03-01 19:14
anglo arabier is geen arabier trouwens hoor... Is een kruising arabier met selle francais ofzo? Iets frans met arabier in ieder geval... Is groter steviger en beter volgens de liefhebbers, naja, vind mijn 1.64 m hoge arabier wel groot genoeg, sterk istie ook, en rete goed...
Laudie
LadyMadonna
Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-01 22:09
nop, niet frans : arabier x Engels volbloed, maar in frankrijk ontstaan, vandaar frans
Kitty
Geplaatst: 02-04-01 09:05
Pinto was eerst alleen een kleur, nu is het ook een ras.
LadyMadonna
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-01 09:28
nop, pinto is net zoveel ras als palomino. Het is een kleur registratie stamboek in amerika (voor zover ik weet hoor)
nlannemieke
Geplaatst: 02-04-01 09:52
Mis je de Curly niet? (zie BIT van april).
Groetjes,
Annemieke
Thirza
Geplaatst: 02-04-01 09:55
[/quote]
Die heb ik!! Is het die vos met die smalle bles? Leuk beesje hoor!!!
[/quote]
ja dat is bam bam hij staat er heel vaak op voorkant achterkant boven kant (ik trots) maar helaas is ze vorig jaar overleden (aan spat)
Ineke2
Geplaatst: 02-04-01 11:01
Spat Wat is dat?
orri
Geplaatst: 02-04-01 11:12
Dit is nou de palomino hengst Stef.
Thirza
Geplaatst: 03-04-01 16:19
spat dat is een (soort) ziekte waar de botten gaan groeien waar het dus niet kan (makkelijkste manier uitgelegt) Bam Bam kreeg bulten op z'n sprong gewrichten soort eien die waren hard (het was bot) en op een geven moment wordt het steeds moeilijker om z'n benen te bewegen vooral in de winter dan had ze nog meer pijn gehad ik mocht ook niet meer in de bak rijden (kon geen voltes meer lopen)
zo is het mij uitegelegd
gr. thirza lebber van Sya
Nimber
Geplaatst: 03-04-01 16:27
zoals mij het is uitgelegd is spat een botwoekering door een ziekte of een ongeval harde klap ofzo je herkend het door een harde botbult. beide hengsten hebben van ons spat op hun voorbeen beiden door een harde klap. de 1 moet nog naar de keuring de ander is goedgekeurd en heeft nergens last van soms komt het voor op of bij de aanhechtingplaats van pezen en dan wordt een paard kreupel.