Was wel vroeg op vanmorgen, want de planning was half acht op stal, snel ff wat voeren en om acht uur te paard.
VROEG!!! Maar goed, die hard als ik ben (natuurlijk!
) stond ik er om half acht, eerder nog en was maarten iets later haha. SLAAPKOP! Maar goed, ik snel onze bijna volle stal voorzien van biks, hooi en water.
Is ook zo zielig als ze mee moeten op een rit van drie uur met een leeg maagje. Vooral Jur en the babe mag ik niet vergeten.
Is mij veel te veel waard. Die dikke tank van een fjord kan wel een keertje zonder hahahahaha
! Gisteren hadden we de paardjes dus al wat laten kennismaken, dus dat leverde niet erg veel problemen meer op. Snel na het eten wat opgezadeld en toen de weide door om hem door het hek weer te verlaten.
Daar stond Sonja, mijn vriendin al te wachten. Zij zou ook meegaan met draver Olyan. Ik had mijn nichtje ook gevraagd, omdat met vier man rijden beter werkt dan met drie, maar zij had op het laatste moment nog afgezegd. Dus we waren compleet en klokslag acht uur, wat een timing
, reden we weg bij stal. Eerst wat door het bos heen richting heide. Toen de verkeersweg overgestoken en we waren er!!! De Ginkelse Heide!
Voor mij en Sonja niet bijzonder, voor maarten natuurlijk wel!
Eerst maar effe een stuk gedraafd en gegaloppeerd om de paarden verder los te krijgen. Jur had nog niet zo'n zin, die kwam achteraan sjoksen. SuperBitch was echt wel weer bezig. Eerst meende ze dat Olyan niet bij Jelka in de buurt mocht komen, die stond tenminste bij HAAR op stal. Later was ook Jelka het doelwit en probeerde ze ze allebei te bijten haha. Steeds maar die oortjes in de nek.
Bitchy horsie! I
her so!!! Maar goed. Lekker een eind gereden over de heide, helaas hebben we de kudde pony's niet gezien. Ook geen wilde dieren helaas. Maar we hebben wel een superrengalop gemaakt. Sonja deed een inhaalpoging bij Jurga, met als gevolg dat ik ging gillen haha en Maarten zoiets had van 'wat is er nu dan aan de hand?'
Het is mij maar.... Effe later deden we nog een rengalop, ik had er nog geen genoeg van haha. We gaven maarten voorsprong, toen ging ik. Hem voorbij en effe later kwam Sonja eraan. Die draver kan ook ontzettend hard galopperen! Wow, die kwam Jurga voorbijzeilen in een sneltreinvaart! ZOEFFFFFFFF....
Jurga was ook errug speedy vandaag. Normaal wil ze helemaal niet galopperen, en helemaal geen rengalop. Ze zou toch eens moe worden
. Nee, Jurres kijkt wel uit. Sonja en ik waren toch best wel verbaasd van Jelka's conditie, is goed omhooggegaan moet ik zeggen. Maar het ging op zich hartstikke goed met de drie paardjes. Rit was super! Ik doe hem normaal in drie uur, maar had nu gezien de Fjord's conditie gerekend op vier uur of langer, maar die Fjord hield nooit meer op.
Na de rit weer thuis aangekoemn hebben we de paarden naverzorgd en ik ben nog ff op harald gestapt. maarten is getuige geweest van het vreselijke rijden haha. Hij had niet veel zin, vooral niet omdat ik én geen sporen én geen zweep had. Foutje. Het lijkt echt nog nergens op, maar dat komt nog wel, hij VALT echt door de bocht, vreselijk! Ik oefen door. Na Harald rijden hebben we de paarden lekker in de wei gezet. Ik ga ze zometeen ff binnen halen, want het regent.... Helaas ook tijdens de rit, klein minpuntje! Maar hopen dat het morgen beter is tijdens de rit Edese Bos.
Helaas ging de boktmeeting die gepland stond niet door, volgende keer beter! Nu ben ik lekker thuis aan het werk (?)
. Greetz Iloon
tot het volgende buitenrit verslag!
so let me go.... * Dido *
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jurga op 2001-10-24 14:20 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jurga op 2001-10-25 13:43 ]</font>

Maar goed, het bleek vals alarm, pfieuw!!!

Lijkt mij zo gaaf lekker in rengalop door de bossen! Zoiets kan ik dus niet zo snel met mijn paard doen, die gaat gewoon veels te hard en die krijg ik dan dus echt niet meer normaal terug. Ik ga ook echt nog een keer naar lunteren of omgeving om buiten te rijden, volgens mij is het super mooi daar!
Het was echt heerlijk in het bos, zo mooi ook in de herfst. Af en toe wat modder, maar ik vond het nog meevallen. We hebben op zich heel rustig aan gedaan en af en toe wat draven en galopperen.
Jelka was ook veel minder fanatiek dan gister en had ook vandaag conditie genoeg.
Even later kreeg ze door dat haar vriendinnetje toch wel heel ver naar voren liep, 1e versnelling, 2e versnelling, gekke versnelling!! Ze scheurde er vandoor en ondertussen deed ze ook nog even een slalom tussen de bomen want Jur liep voorop en dat kon toch écht niet!!