. Sorry, maar dan wordt je dus als jong kuddedier dat vol zit met energie de rest van je leven in een hokje gestopt om er af en toe uit te worden getrokken met rijden
. Sommige mensen vergeten gewoon even dat een paard ook een leven heeft en er niet alleen is om jou te plezieren. Ik heb vandaag lekker mn paardje in de wei gegooid en kan er dan echt van genieten als ie weer een dagje kan spelen rennen en eten
en dan geniet ik echt met hem mee als ie hinnikend door de wei draaft. Bovendien vind ik het onzin dat een paard te temperamentvol zou zijn (en te goed springt en dus over een 2 meter hoog hek gaat denkt ze) want als je hem dan zn energie laat wegrennen in de bak zou er niks gaan geberuen tewrijl hij op de wei geen energie ophoping krijgt (oke, misschien paar minuutjes maar dan is dat gras echt wel belangrijker). Echt sommige mensen....
maar goed, moest het gewoon even kwijt hoor. Vind het echt belachelijk dat je zo'n jong beestje en zowiezo ieder paard zo zijn vrijheid ontneemt..
Denk toch dat die show en overvoorzichtigheidscultuur oop maneges het meeste voorkomt en waarom hou je in godsnaam inderdaad een jong paard als je niet weet hoe slecht dat voor je paard is!!