Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)

. Misschien dat hij wat braver wordt, als hij wat meer ziet van de wereld. Ik hou het voorlopig op dressuur.
\
\
en er zelfs dagen achtereen mee kunt doorgaan. Gewoon 's avonds stoppen, ergens pitten en de volgende dag verder. Ook keertwendingen om de achterhand kunnen probleemloos worden geoefend, meestal echter niet op het moment dat het het beste uitkomt

Longeren vind hij oke als ik het maar niet vaker dan 1 a 2 keer in de week doe....
). De overige dagen rijden we lekker buiten. Dat betekent niet dat we daar niets doen, als alleen maar een beetje door het bos slieren
. Onze boer heeft een eigen stuk bos, waar een heel spring parcour staat. Gaan we -als de grond droog is- regelmatig overheen. Verder hebben we een hele mooie stijle berg, die we zo-nu-en-dan op-en-af rijden (naar boven soms in galop, da´s super gaaf
!) En dan is er nog het trim-parcour
, mogen we eigenlijk officieel niet op, doen we dus wel
! Daar kan je zo mooi "gymnastieken" met de paardjes; slalommen, schouder naar binnen, voor- en achterhand wendingen, trap lopen
enz.
. Het is wel lachen als je daar op zaterdagochtend heen gaat. Daar lopen hele hordes te trimmen en dan komen wij er aan
, maar.... we krijgen meestal wel leuke reacties. Soms stoppen de mensen gewoon even om te kijken wat wij zoal doen en zijn dan verbaasd wat die paarden allemaal kunnen (of van ons moeten doen
)

Ze staat sinds kort op stal en daar kende ik de omgeving nog niet, dus afgelopen week in de bak wat dressuur gereden, nou daar vindt mevrouw dus niets aan
Vandaag met de eigenaresse de buurt verkend en maandag weer lekker naar buiten hoor, dan heeft ze het helemaal naar haar zin. En als je paard het naar z'n zin heeft, heb jij het toch ook??
) en als ik een beetje dressuren ga in de bak, hoor je hem soms kreunen, maar daarna is ie wel lekker los en soepeler en kan ie rollen en weer opstaan als ik daarna losgooi
verder is hij heel leergierig, dus ben ik bezig met vrijheidsdressuur, maar echt snappen doet ie het nog niet, maarja ik heb de tijd. Losspringen vind hij trouwens ook heel leuk, ik weet nog niet hoe hij springt onder het zadel want dat heb ik nog niet gedaan met hem.
\