Het leed dat niet reagerende kopers heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Het leed dat niet reagerende kopers heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:23

Ja dit is toch wel even een flinke irritatie.

Een tijd terug heb ik een pony van mij met pijn en moeite verkocht om dezelfde reden. Nu heb ik momenteel een van mijn andere toppers te koop staan, hij is vrij populair merk ik. In nog geen 48 uur meer dan 30 reacties gehad. Maar zodra je dan reageert op hun berichten dan valt er een radiostilte. Of je bent een tijdje in gesprek met mensen (hij stond hiervoor in de stille verkoop), maar als het dan aan komt op een bezichtiging inplannen laten ze het afweten.

Dan heb je nog de mensen die reageren, daar steek je dan dus tijd in, die vervolgens toch opzoek zijn naar een groter formaat of wat meer doorgereden (staat gewoon in advertentie dat hij echt nog basis gereden is door zijn leeftijd). Daar ben je dan dus weer een paar dagen zoet mee geweest terwijl ze zich dat ook eerder konden bedenken…

Ik verkoop gelukkig niet wekelijks/maandelijks paarden, dan zou ik gek worden denk ik, maar ik heb wel het idee dat bovenstaande een steeds meer aanwezig wordend probleem is. Of ben ik de enige die zich hier mateloos aan irriteert? :’) en vooral: hebben jullie manieren gevonden om dit een beetje tegen te gaan?

troi

Re: Het leed dat niet reagerende kopers heet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:37

1x gedaan.

Ik zorg ervoor dat alle info incl prijs en filmpjes in de ad staan.

Vervolgens reageer ik alleen op mensen die zelf ook moeite voor een bericht hebben gedaan en bij uitgebreidere vragen stel ik vrij vlot voor om langs te komen of te bellen. Dat is een behoorlijke barrière voor de niet serieuze entertainment zoekers

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:41

Alle info en vraagprijs heb ik erin staan ja, alleen filmpjes kunnen helaas niet op Marktplaats.

Het sneller bellen/langs komen is wel een goede inderdaad, ik denk dat ze dan snel afhaken als ze niet zo serieus zijn

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:44

Amado schreef:
Alle info en vraagprijs heb ik erin staan ja, alleen filmpjes kunnen helaas niet op Marktplaats.

Het sneller bellen/langs komen is wel een goede inderdaad, ik denk dat ze dan snel afhaken als ze niet zo serieus zijn

Filmpjes op yt en dan link erbij?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:51

ED --> PP

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:07

Ik ben altijd alleen koopster geweest. Andersom komt ook voor. Dat je belt voor een pony en dat ze dan zeggen dat ze na het weekend of zo wel terug zullen bellen. En dat dan niet doen. Moet je er dan achteraan gaan bellen? Vroeger deed ik dat wel als het paard me wat leek. Soms nemen ze dan niet eens meer op. Als hij al weg is, zeg dat dan even! Dan kan ik ook verder kijken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:22

Ik herken je frustratie. Heb het zelf ook aan de hand.

En dan komen ze rijden ( ben je ook een uurtje of 3 zoet mee..) en vinden ze het een fijn dier en erg braaf dan krijg je 2 dagen later een k*t smoes dat ze er toch vanaf zien want blablabla..
Ik heb het nu 5x mee gemaakt in een half jaar tijd met 3 verschillende paarden.

het waren allen onervaren mensen ( en hun trainers!!) met onrealistische eisen!

En als je dan op SM kijkt zoekt men paarden voor in de sport mee te komen die braaf en 100% gezond moeten zijn met een budget tot 10..15000€

Wat denken ze nou eigenlijk? Dat de opleiding niks gekost heeft!? 8)7

Ik adverteer met fotos en wedstrijd filmpjes, vertel het eerlijke verhaal bij het paard en ze mogen gerust nog eens komen kijken.
Heb verder dan ook geen tips

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:33

Ik vind het nog irritanter wat popstra zegt. Komen kijken, en dan niks meer laten weten. Of 2x en dan afhaken. Afhaken om een reden die gewoon bijzonder is.

Ik reageer ik op alle berichten, kleine moeite. Belletjes net zo. Geen enkel probleem.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

Ik ben er helemaal klaar mee.
Ook eens "nog te koop?" "Ja." "Top." Uhh... is er dan interesse? Waarom verder geen reacties?
"Kun je hem komen brengen?" Meneer/mevrouw, kom eerst maar eens kijken. Alles valt te bespreken maar ik ga niets brengen naar iemand die ik niet ken. Sta je daar.. "nee, niet goed, neem maar mee terug." :')

Mensen die alleen "vraagprijs" reageren, krijgen van mij al geen reactie meer...
Mensen die aangeven dat de prijs te duur is krijgen een bijdehante opmerking terug...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

KittyDylan schreef:
Ik ben er helemaal klaar mee.
Ook eens "nog te koop?" "Ja." "Top." Uhh... is er dan interesse? Waarom verder geen reacties?
"Kun je hem komen brengen?" Meneer/mevrouw, kom eerst maar eens kijken. Alles valt te bespreken maar ik ga niets brengen naar iemand die ik niet ken. Sta je daar.. "nee, niet goed, neem maar mee terug." :')

Mensen die alleen "vraagprijs" reageren, krijgen van mij al geen reactie meer...
Mensen die aangeven dat de prijs te duur is krijgen een bijdehante opmerking terug...

Nou ja, je moet in je advertentie liefst toch wel een indicatie van de vraagprijs zetten hoor. Ik reageer alleen als ik vind dat de prijs (voor mij) okay is. Als er helemaal niets bijstaat dan vermoed ik al dat het heel duur is. Maar als mensen dan toch naar de prijs vragen kun je toch niet boos worden? En zomaar gaan kijken naar een paard wat ver weg staat en dan ter plekke te horen krijgen dat hij veel duurder is dan je zou kunnen of willen uitgeven, dat is tijd verknoeien voor beide partijen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:29

Citaat:

Als jij er geen prijs bij hebt staan kun je dat verwachten of als je er iets vaags hebt staan als normale prijsklasse, want dat is voor iedereen anders.
Heb je een prijs of desnoods een gebied waar de prijs in valt is het anders

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:36

Onze ervaring is dat serieuze gegadigden bellen en niet appen. Wij verkopen af en toe wat (1 per jaar ofzo) en meestal uit eigen fok. We willen er weer een aantal verkopen omdat we wel wat veel hebben maar onze hobby is het niet. Dan ook een positief bericht; we houden vaak leuke contacten over en er zijn ook heel veel leuke kopers en kijkers en soms past het gewoon niet en dat is oke.
Niet komen hebben wij nog niet meegemaakt, wel dat er geen reactie komt achteraf.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:44

Even advocaat van de duivel: hoe loopt het paard op de filmpjes? Kan zijn dat je gewoon vervelende kopers treft, maar ook dat er op de filmpjes niet word voldaan aan het niveau of zelfde maat van rad zijn die men op basis van de advertentie vermoed. De meeste mensen haken dan af zonder iets te zeggen ja, als je er wat van zegt komt er vaak van de verkoper een niet zo leuke reactie. Ik zou iemand uit je netwerk vragen eens kritisch naar the filmpjes te kijken.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:47

Soms krijg je inderdaad vreemde of onnozele vragen. Als mensen heel korte vragen stellen maar niets over zichzelf loslaten, stuur ik snel iets in de trant van: "bij serieuze interesse hoor ik ook graag wat u het paard te bieden hebt".

Door de reactie die je daarop krijgt (of juist het gebrek aan reactie) kun je vaak al flink wat filteren.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:50

Ja, hij loopt zoals je kan verwachten van een pony van 2022 die net onder het zadel is en niet sport gefokt is.. :D waar ook bij beschreven staat dat hij echt nog basis gereden is. Daar is de prijs ook zeker naar, die suggereert geen bewegingstopper die zo de ring in kan.

Verder heb ik er wel een prijs bij staan, dus die vragen krijg ik gelukkig niet. De vragen of hij nog te koop staat wel ja.. uhh ja, hij staat er net 48 uur op en de advertentie is nog online :D

Ik reageer nog altijd netjes en lief op iedereen, maar het is ergens een beetje hopeloos

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:02

Er zijn veel hobby kijkers die het wel een leuk dier vinden maar helemaal geen paard (erbij) willen.Gewoon uit nieuwsgierigheid en om te bespreken op stal.Irritant maar ja …beetje hetzelfde idee als op funda leuke huizen bekijken.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:05

Ja die volg ik wel, ik kijk zelf ook altijd lekker rond. Maar dat is wat anders dan daadwerkelijk contact zoeken en iemand bezighouden

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:08

MDWStables schreef:
Onze ervaring is dat serieuze gegadigden bellen en niet appen. Wij verkopen af en toe wat (1 per jaar ofzo) en meestal uit eigen fok. We willen er weer een aantal verkopen omdat we wel wat veel hebben maar onze hobby is het niet. Dan ook een positief bericht; we houden vaak leuke contacten over en er zijn ook heel veel leuke kopers en kijkers en soms past het gewoon niet en dat is oke.
Niet komen hebben wij nog niet meegemaakt, wel dat er geen reactie komt achteraf.

Ik heb ook leuke contacten met mensen die jaren terug paarden kochten. Dat zijn toevallig buitenlanders. Zwitsers en Zweedse die nog altijd heel blij zijn en het goed doen in de sport.
Die zeurden ook nergens over voor de koop. Betaalden de VP
Heb toen ook nooit hoeven adverteren. Ze kwamen via trainers vragen.

Maar nu.. . Mijn hemel wat een moeilijk gedoe.
Zowel duitsers als nederlanders

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:08

Bieden schreef:
Er zijn veel hobby kijkers die het wel een leuk dier vinden maar helemaal geen paard (erbij) willen.Gewoon uit nieuwsgierigheid en om te bespreken op stal.Irritant maar ja …beetje hetzelfde idee als op funda leuke huizen bekijken.

Oh er zijn zelfs mensen die komen proefrijden zonder enige intentie tot kopen. Omdat ze een keer op een GP paard willen rijden... :')

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:37

Ik kom hier als koper eens kijken wat voor dingen ik dus zeker niet mag doen :D
Vroeger heb ik wel al heel wat kleinere beestjes verkocht online, toen kwamen mensen na een afspraak ook vaak niet opdagen. Ben eigenlijk gestopt met verkopen omdat het zo lastig was.
Als koper probeer ik altijd heel braaf te zijn... De stokmaat & prijs zijn voor mij wel belangrijk & staan vaak niet duidelijk vermeld. Ik stuur dan soms een berichtje om die exact te kunnen weten en dan krijg ik hopelijk iets zinnig terug. Het kan ook 'hij is groot genoeg' zijn :') Heel handig. Zeggen nadat je filmpjes gezien hebt of bent komen kijken waarom je niet verder gaat met de koop is ook heel moeilijk. Voor de verkoper is het paard altijd perfect en als je het dan oneens moet zijn dan heb je gewoon een nutteloze discussie. Ik laat het wel weten als ik het paard niet verder overweeg.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:41

MDWStables schreef:

:j

De meeste mensen met enorm veel vragen en die veel extra filmpjes e.d willen zijn van die eeuwige twijfelaars die vaak op meerdere paarden reageren. Als mensen echt interesse hebben dan zijn ze doortastend en bellen of maken direct een afspraak om te komen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

c_alsemgeest schreef:
Bieden schreef:

Oh er zijn zelfs mensen die komen proefrijden zonder enige intentie tot kopen. Omdat ze een keer op een GP paard willen rijden... :')

Dat heb ik ook wel eens gehoord en dat is beslist niet netjes! Maar er zijn ook verkopers die laten betalen voor proefrijden, dat snap ik wel maar is ook niet bepaald klantvriendelijk voor de wel serieuze koper. Ik ben daarentegen wel paarden tegengekomen die als rijpaard aangeboden werden maar die om allerlei vage redenen niet konden worden proefgereden en ook niet voorgereden. Want, meest voorkomende "reden" dat er geen zadel was. Als je je paard als rijpaard aanbiedt dan zou je er voor kunnen zorgen dat er iemand aanwezig is om het dier voor te rijden en\of in elk geval een passend zadel voor een testrit.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:57

Alle info in de advertentie zetten en ze even laten bellen voor verder info.

Dan hoor je welk vlees je in de kuip hebt en mensen zonder serieuze interesse of penny meisjes haken zo al af.

Ik wil best nog wat info geven maar ben je serieus, kom langs, een paard koop je niet van een foto of filmpje.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:00

Nou betalen voor proefrijden vind ik zo gek nog niet, gebeurt hier in Duitsland ook veel. Bij koop wordt dat bedrag in mindering gebracht.
Voorkomt de mensen die voor de leuk op paarden reageren en proefrijden.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:03

Aan deze kant ook een koper. Het is echt best moeilijk om een prijs in te schatten als er niks bij staat. Of als je uit een andere hoek gewend bent te kopen (qua ras/discipline bijvoorbeeld) Heel veel verkopers gooien een dier online met foto's die ik voor de gein naar mijn man stuur als ik een dag thuis ben. Regelmatig geen stokmaat erbij, terwijl die best belangrijk is. Ook weleens bij een pony wezen kijken (in noord oost friesland vanuit onderin noord holland) die te koop stond als 1.50 en bij meten kwamen we met ijzers niet verder als 1.48 (in de mensport verschil tussen paard en pony starten). Ik zag vandaag toevallig ook zo'n advertentie miste de stokmaat en dan staat eronder vragen beantwoord ik alleen aan de telefoon. Dan haak ik af hihi.

Dus zowel aan de koper en verkoper kant zitten de moeilijkheden :o