Ik ben inmiddels 40 jaar en heb 2 kids. Mn dochter van 8 rijdt ook. Ik heb vroeger jaren een eigen pony gehad. Daarna een tijd zonder paard(rijden) m'n leven geleid. Inmiddels alweer jaren terug in de paardenwereld. De afgelopen jaren heb ik op maneges gereden, paard van een vriendin, privélessen gedaan etc. Merk dat ik toch niet 100% kan genieten van de paardensport op deze manier. Ik heb echt behoefte aan het opbouwen van een band met een paard en het rijden op mijn eigen manier, dingen uitproberen als bitloos etc. Daarnaast lijkt het me ook super leuk om samen met mijn dochter op een eigen manier bezig te kunnen zijn met paarden. Nu is zij nog jong dus ik ben me er bewust van dat zij misschien over een tijdje weer iets anders wil gaan doen. Het gaat dus voornamelijk om mijn eigen behoefte. Dus... je voelt het al aankomen... ik denk erover om weer een eigen paard te gaan kopen. Ik weet dat dit een grote verandering teweeg zal brengen, qua tijd, kosten, energie. Maar hopelijk krijg ik hier ook veel leuke momenten, liefde en energie voor terug.
Ik ben heel benieuwd of er moeders zijn die dit ook gedaan hebben en hoe dit is gegaan? Laat het me vooral weten