Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. In elk geval op dit moment en ook dat je eigenlijk niet op 1 lijn zit tussen je gevoel en verstand. En natuurlijk moet je goed voor je paarden zorgen, ze zijn van jou afhankelijk ook. Maar ik denk dat je je gevoel serieuzer mag nemen. Als jij steeds zo emotioneel bent na het werken met Jopie, dan kan dat ook zeggen dat je over je grenzen gaat. Waarschijnlijk omdat je het van jezelf goed moet doen. Maar het is niet normaal eigenlijk. En zeker kan rouw over je oude pony's meespelen, maar dat los je niet op door stug vol te houden. Tijd heelt veel wonden, dat zeker. Ik denk dat hier meer speelt. En ik wil je meegeven dat het oke is om te zeggen ik heb geen klik met deze pony. En dat dat niks afdoet aan de pony, die kan fantastisch zijn. Maar iets blokkeert je nu en dat is zonde. Ik vind verkoop zeker geen verkeerde keus. Je kunt ook kiezen de pony een half jaar te laten staan en te kijken hoe je er dan in staat. Maar wees liever voor jezelf, leg de lat lager. Jij hoeft niks en als het tot huilbuien leidt, dan ben jij er in elk geval nu niet klaar voor. De paarden zijn je hobby, daar moet jij kracht, rust, voldoening en plezier uithalen. En natuurlijk zitten er dagen bij dat het je in de stromende regen een stal staat te mesten en je enkel een nijdige blik krijgt en denk waar doe ik het voor
. Maar de meeste dagen moet je gewoon blij en met energie terugkomen van stal en een gevoel dat je lekker bezig bent geweest. Je moet al zoveel verder, dus pas goed op jezelf oke.
Daar zou ik eerst mee aan de slag gaan, bij iets van een therapeut. Niet dat emoties verkeerd zijn, maar ze willen je iets vertellen. Je krijgt dan meer handvatten en inzichten, in lijn met het bericht van diddykong. Gini schreef:Paarden willen in de eerste plaats gewoon paard zijn. Gun jezelf de tijd om alles even te laten zoals het is, zonder schuldgevoel. Je hebt twee paarden moeten afgeven, laat je hoofd tot rust komen. Ik zou een winterpauze inlassen en binnen een paar maanden opnieuw de situatie evalueren.
Alja schreef:Och Jopie het hartjes paard zoals mijn dochter hem iedere dag noemt.
Sterkte met je beslissing.
anjali schreef:Alja schreef:Och Jopie het hartjes paard zoals mijn dochter hem iedere dag noemt.
Sterkte met je beslissing.
Kennen jullie de pony van ts? Misschien een idee om hem van haar over te nemen? Als jullie wel een klik met hem hebben, wat ts niet heeft?Tenslotte is elk paard net als elk mens helemaal anders en soms klikt het en soms niet. Al is het ook mogelijk dat een klik gaat groeien en toch nog komt na een tijd.

02Eli18 schreef:Bedankt voor al zoveel reacties!
Allereerst wil ik op dit moment zeker nog geen beslissingen nemen om hem te verkopen. Daarvoor ben ik veel te wiebelig en emotioneel. Mijn gedachten gaan van hot naar her. Zo denk ik het is beter hem te verkopen, dat geeft me rust en ruimte om te rouwen en te verwerken. Zo denk ik, ik kan hem toch niet verkopen. Hij is een fantastische pony en er is wel 'iets' tussen ons. Al is de vraag uiteindelijk of dat 'iets' genoeg is.
Het verdriet na het trainen/wandelen of wat ik ook met hem gedaan heb, is inderdaad ontstaan na zijn slokdarmverstopping. Daarvoor was er wel al wat twijfel of we een match zijn of niet, maar ik was er niet verdrietig om. Hij was er en we zouden wel zien wat het werd. Ik wilde hem in ieder geval inrijden en dan kijken wat ik van hem onder het zadel vind. Nu twijfel ik daaraan, juist omdat het werken met hem me zoveel verdriet geeft.
Hij heeft inderdaad een prima leven. Speelt met de jaarling en racet elke dag wel een aantal rondjes over de track. Wat dat betreft heeft hij mij niet perse nodig ofzo.
Monique1963 schreef:Hi 02Eli18,
Je mag paard 1 leuker vinden dan paard 2. Ik heb er 4 lopen, op eentje blijf ik altijd verliefd op. Twee andere zijn ook leuk, maar heel anders. De 4e vind ik niet leuk, maar hij is er nou eenmaal en hij draait gewoon mee en ik doe niets met hem. Dat mag ook. Hij wordt er niet slechter van, het is tenslotte een natuurlijk proces dat hij graast en niets doet.
Ik voel me niet schuldig daarover naar hem.
Wel ben ik net zo emotioneel als jij bij het paard waar ik verliefd op blijf. Ik heb met haar zo'n bijzondere band, heb ik nooit met een paard gehad. Heel moeilijke start met haar gehad. Door toedoen van buren kan ze nooit meer bereden worden. En daar ben ik heel emo onder, als ik dan wel wat met de andere doe en niet naar haar, dat voelt als verraad.
Nu ben ik er nóg een paard bij aan het kopen en ik moet nu gaan aanvaarden dat het met haar niets meer wordt, dat ze gewoon blijft en leuk is en dat ik verder mag met een nieuw paard om op te gaan rijden en dat ik haar daarbij niet verraad.
Mensen halen hun schouders op bij mijn emoties hierin, snappen het niet, hoeft ook niet, dat zit in mijn kop, maar het gaat nu goedkomen.

Mijn huisarts wilde me eigenlijk tot bij een rouwtherapeut krijgen - op zich geen slecht idee, maar ik heb er nooit de tijd voor genomen.