Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik les fanatiek dressuurmatig, maar absoluut geen behoefte meer om te gaan starten. Ik vind de sfeer meestal niet leuk, het kost veel tijd en geld en ik besefte me dat zowel ik als paard er eigenlijk helemaal geen lol aan beleven.

Sachertorte schreef:Volg je gevoel! Als wedstrijdrijden je stress en een vervelend gevoel bezorgen, dan niet gaan. Je bent geen haar minder als je 'alleen maar' lest en thuis fanatiek traint dan als je wel op concours zou gaan.
Vroeger was ik een fanatiek en gedreven wedstrijdruiter (ik werd er niet per se een beter mens van en kreeg er ook niet per se een beter paard van), tegenwoordig zie ik de meerwaarde er niet meer van in. Daarnaast waardeer ik het grondwerken en longeren naast het rijden veel meer dan dat ik dat destijds deed. En verder geloof ik niet dat ik ooit weer de behoefte ga voelen om het weer op te gaan pakken. De tijd zal het leren.
. koend schreef:Mja. Helemaal eens dat je geen wedstrijden moet rijden als je het niet leuk vindt.
Grotendeels mee eens dat je niet per se beter bent als je wedstrijden rijdt. Maar toch vind ik het wel verrijkend om ons eens te onderwerpen aan het kritisch oog van een jury, ons rijden te leggen naast dat van concullega’s.
Een instructrice is toch net iets positiever, we zijn toch "klant".

.