Mijn 1ste paard kocht ik 21 jaar geleden voor 400 euro (drachtig en 2 zadels bij).
Toen had je voor 2000 euro al een heel leuk paardje, onder de 1000 euro had je ook leuke paarden maar die kende weinig of hadden geen papiertje.
Nu ben ik stilletjes aan terug aan het rondkijken voor een rijpaardje omdat ik mijn oude merrie op pensioen heb gezet.
Hier heb ik dus jullie hulp nodig want ik kan helemaal niet uit aan de paardenprijzen van nu.
Wat maakt deze bedragen zo hoog?
Waarom kost een (nog geen) 3 jarige kruisinghengst bijna 4000 euro?
Ben ik zo lang uit de wereld dat ik er met mijn hoofd niet bijkan waar die meerwaarde zit?
Ik vraag onlangs de prijs van een paard dat lager geprijst is door een bemerking (en geen papier) en toch kost deze meer dan een raszuivere hengst met goed papier die evenveel kan?
Dit is geen topic om te klagen over de prijzen maar om een zicht te krijgen op normale prijzen.
Ik weet niet wat men bedoelt met 'lagere prijsklasse' als dit nog steeds 6000 euro is.
Lieve mede-bokkers, zouden jullie mij aub willen helpen om een beetje meer wegwijs te geraken in de huidige paardenmarkt zodat ik niet in het zak gezet wordt tegen dat ik een maatje vind?

Geplaatst
               Geplaatst 

Ik ging even uit van een zo goedkoop mogelijke optie.
 Ik ging even uit van een zo goedkoop mogelijke optie.