Opa besloot dat het een mooi examencadeau zou zijn als ze nu dan toch weer haar eigen paardje zou krijgen om plezier mee te maken. Dochter was duidelijk in haar wensen, een paard is haar, ondanks haar lengte, te groot en machtig. Een haflinger, dat moest het gaan worden.
En zo kwam een paar weken geleden deze fantastische merrie op ons pad. Hennessy is een 16-jarige Tiroler haflinger merrie, geboren in Oostenrijk. Ze heeft in haar leven veel gezien en beleefd. Zo is ze in België enkele jaren fokmerrie geweest en later doorverhuisd naar Nederland, waar ze de sport in is gegaan. Ze liep Z1 tussen de paarden. Inmiddels is ze op een leeftijd gekomen waarop haar voormalige baasje denkt dat het voor haar fijn is om lekker recreatief te genieten bij een (liefst blijvend) thuis. En toen kwamen wij dus in het plaatje.
Mijn dochter heeft geen wedstrijdambities, maar wil gewoon lekker samen genieten, lol maken en tutten. Wie weet mag ze hier ook ooit nog eens weer een veulentje krijgen en ik zou het leuk vinden om haar weer een beetje op te pakken voor de wagen (heeft ze heel wat jaren geleden geleerd).
Ik vermoed dat er misschien bokkers zijn die haar (her)kennen. Alleen maar leuk natuurlijk, want ze zal vast vaker in beeld komen hier.
Nou, dat was een heel verhaal, tijd voor plaatjes!
Na een rit van ruim 2 uur aangekomen

Daar gaan we, richting je nieuwe vriendinnetjes

Die staan te kijken alsof ze water zien branden

Even alleen op verkenning

En daar komt de kennismaking

Ze tasten elkaar af, doen wedstrijdjes lelijk kijken, maar Hennessy staat haar mannetje goed dus ik verwacht dat ze vrij snel aan elkaar zullen wennen.
Nog een paar mooie hoofdjes

Hoe begin je een nieuwe vriendschap? Met gras kom je een heel eind denk ik