Uitspraken en acties en dromen uit de Penny-tijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambionn

Uitspraken en acties en dromen uit de Penny-tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 10:23

Door een ander topic hier op Bokt moest ik weer terug denken aan dingen die ik als jong kind zei. Ook anderen gaven aan dat ze als kind grote Penny dromen en soms acties hadden. Ik zag al wat voorbeelden in dat topic, maar omdat een topic overnemen niet leuk is voor TS en het best een grappig onderwerp kan zijn leek het me leuk een nieuw topic te maken.

Dit topic is bedoeld voor de lol. Voor dingen uit de jeugd waar we nu ouder en wijzer van zijn. Laten we het luchtig en gezellig houden, en beseffen dat mensen inmiddels beter weten :j .

1 van mijn acties de me het meest bij staat? Het is een kleine, maar toen mijn zusje bijna werd geboren was ik 9. M'n ma vroeg wat ik hoopte dat het werd (bedoelde natuurlijk meisje of jongetje) en ik zei onironisch "een pony!!!". Was oprecht chagarijnig dat dat geen optie was volgens m'n ma, ging er niet in :+ .

Rauka

Re: Uitspraken en acties en dromen uit de Penny-tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:30

Oh dit kan wel eens een heeeeeel leuk topic worden.

Ik was enorm fan van de Bianca boekjes en wilde heel graag ook zo'n clubje hebben, en speciaal zijn, zoals Bianca, maar mijn vriendinnen destijds hebben niet echt toegehapt op mijn wilde plannen.

En mijn ouders al helemaal niet.

Ik had wel een speelgoedpony die Donja heette!!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:34

Ik spaarde kaarten met paarden er op. Die hadden natuurlijk allemaal een naam en maakten onderdeel uit van mijn manege. Zelfs lessen werden ingepland :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:35

Een pony _O-
Die vind ik echt goud hahaha, ik kom even meelezen voor meer van dit. :')

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:54

Wat een leuk topic!

Ik droomde vroeger altijd van een palomino die brouche (roesje) heette. Dus alle palomino's die ik tegen kwam heetten ook zo.
Tot er op de manege een palomino kwam en ik daar een keer op mocht. Wat een kreng was dat. Ik had er ook totaal geen klik mee en was gelijk genezen :')

En ook dacht ik dat ik heel goed kon rijden want ik werd, op diezelfde manege, altijd op de bokkende en rennende paarden gezet. Ja, ik leerde wel zitten. Maar rijden, dat niet. :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:03

Toen ik nog op de basisschool zat, kwamen mijn ouders veel bij een man die in het bos woonde vlak bij ons. Hij had een groot kippenhok met een ren er aan vast en had mij en mijn zus wijs gemaakt dat wij daar een pony mochten neer zetten. Gratis. Maar dan moesten wij dat kippenhok afbreken...

Wij zijn daar echt weken bezig geweest. Elke minuut die we niet op school zaten, waren we daar aan het slopen.. En ondertussen fantaseerden we dat we daar door het bos reden en bedachten we namen.

Eindstand, meneer was van z'n verrotte kippenhok af en wij kregen natuurlijk nooit een pony :')
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 20-04-25 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:09

Ik spaarde ook paardenkaarten. Elke boekenwinkel werd bezocht destijds. Ik droomde ervan mijn lievelingsmangepony te kunnen kopen, maar dat is nooit doorgegaan. En op mijn 15e kreeg ik mijn eigen pony <3

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:17

prompter schreef:
Ik spaarde ook paardenkaarten. Elke boekenwinkel werd bezocht destijds. Ik droomde ervan mijn lievelingsmangepony te kunnen kopen, maar dat is nooit doorgegaan. En op mijn 15e kreeg ik mijn eigen pony <3

Wist jij ook, ondanks de grote verzameling, precies welke kaart je wel of niet al had?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:18

Nou ik droomde van eigen pony, zo ook mijn zussen. Elk jaar stond dat op ons wenslijstje voor kerst.

Op paardrijlessen mochten we ook al niet. M'n zussen hadden het geluk vriendinnen te hebben die gingen paardrijden en hun ouders dus ook les voor hun betaalden, maar ik werd uitgesloten. |(
Op m'n 15de begonnen met zelf leren rijden op een verzorgpony, ijslander merrie.
Maar het dromen van een eigen paard bleef bestaan. Elk leeg weiland kon in gedachten veranderen naar een weide vol paarden.
In de lagere school speelden vrienden en ik paardje, daarvoor werden we gepest... Moest destijds hobby horsing bestaan zouden we er erg goed in geweest zijn.

De Penny las ik ook regelmatig :D

@ Daphne__

Dat vind ik wel een vuile streek van die man.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:43

Ik rende altijd rondjes door mn kamer als paard... Ik had een berengoede conditie! Touwtje in mn mond als bit, maar wel met sleutelbosnringetjes als bitring. Teugels onder mn oksels door en doe had ik achter mn rug in mn handen hahahaha
Ik liep kur op muziek, sprong wedstrijden op de zolder :')

En ik had een soort whiteboard aan mn muur met kaartjes met namen van ponys en dan maakte ik een lesindeling voor de lesklanten :') net als echt op de manege.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:46

Ik had samen met vriendinnen een bod van 100 eu gedaan op een shetje op marktplaats. We hadden al helemaal bedacht dat deze wel in de schuur bij een vriendin kon staan en dan in de tuin kon grazen. Maar dat was veels te klein natuurlijk :') Godzijdank zijn onze ouders erachter gekomen en moesten we het bod meteen verwijderen _O-

Ohja en de paardenkaarten spaarde ik ook! Net zoals Schleich. Ik had wel 60 paarden en wist ze allemaal bij naam :+ En in de pauze altijd paardje spelen met die soort harnassen met teugels eraan

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:07

Dreamboy schreef:
prompter schreef:

Wist jij ook, ondanks de grote verzameling, precies welke kaart je wel of niet al had?

Altijd! Geen idee hoe, maar ik kocht nooit dubbele :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:22

Ik had een piste nagebouwd in een groten open doos. Met zaagsel van de konijnen. Tuurlijk had ik ook stallen. Die vulde ik met de Champion-paarden, en speelgoed hooibaaltjes en appeltjes enzo :')

Mijn (jongere) broer was trouwens een brave pony, die zich braaf liet borstelen aan het halster :')

Mijn "grote droom" was een eigen paard. Een schimmel ruim. Daarmee zou ik dan bitloos bosritjes mee maken, en natuurlijk ook aan het strand rijden.
De realiteit was nog veel beter :) Ik had een schat van een bruine merrie, ruim 11 jaar lang. En we hebben bitloos bosritjes gemaakt. Ik heb met haar mijn eerste en laatste sprongen gedaan. Vrijheidsdressuur en grondwerk. De mooiste band die je je kon wensen. Het strandritje is er nooit van gekomen, maar ik kreeg zoveel van dat lieve paardje dat dat niet eens uitmaakt.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 15:08

Oh heerlijk dit! Ik was absoluut dat penny meisje wat droomde van een zwarte hengst zoals in de boeken van Walter Farley. Toen mijn eigen pony een eenkennige fase doormaakte kwam ik daar wel snel op terug. Super onhandig.

Toen ik een aantal jaar geleden aan de eettafel de opmerking maakte dat ik altijd een groot zwart paard had gewild en nu een kleine rode pony had zei mijn moeder: "Oh dat heb je van mij. Ik wou altijd een grote zwarte man maar het werd je vader" (vader: rood blond haar, niet al te groot)

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:47

Ik had op 13 jarige leeftijd een verzorgpony waar ik verzot op was en die ook nog eens drachtig was. Er werd verwacht dat ik het veulen wel mak zou maken, en ik had me al helemaal voorgesteld hoe ik het veulen zou begeleiden en alles zou leren. Alleen had ik daar helemaal geen ervaring in en had ik geen idee wat ik moest doen, dus dat ging mis :') na een dik half jaar kon het veulen nog steeds niet aan een halstertouw meelopen en toen ik achter haar aan liep om haar de wei in te laten heeft ze me een trap verkocht. De liefde was spontaan voorbij en ik ben nog steeds niet dol op veulens :')

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:55

Voor mij en mijn zusjes waren onze fietsen de paarden en hadden we allemaal lessen, dressuur te fiets ging nog wel, het springen liep wat minder goed af...

Ook waren de buurtbewoners niet blij toen we van de parkeerplaatsen "stallen" hadden gemaakt en ze vol met houtzaagsel, zand, bladeren en andere troep hadden gegooid... **\O/**

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 17:33

Leuk alle verhalen te lezen!
elineAbby123 schreef:
Voor mij en mijn zusjes waren onze fietsen de paarden en hadden we allemaal lessen, dressuur te fiets ging nog wel, het springen liep wat minder goed af...
Ohja, dit deden ik en mijn oudere zus ook. Alleen gingen wij voor rijden op een dameszadel. Twee voeten aan 1 kant dus. Dan de trapper omhoog halen met je voet eronder, en weer omlaag op de normale manier. Ging verassend goed, maar praktisch was het niet := .

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:42

ik had als 14 jarige bijna een 2 jarige haflinger hengst gekocht :')
Vond ik toen een goed plan, die kon dan wel gewoon op de wei tussen de shetlanders (waaronder merries)
En die zou ik dan wel even samen met mijn vriendinnetje zadelmak maken als hij 3 was.

Gelukkig toch niet gedaan achteraf en maar gwn een verzorgpaard gezocht maar man hoe dom _O-

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:44

Leandra schreef:
Wat een leuk topic!

Ik droomde vroeger altijd van een palomino die brouche (roesje) heette. Dus alle palomino's die ik tegen kwam heetten ook zo.
Tot er op de manege een palomino kwam en ik daar een keer op mocht. Wat een kreng was dat. Ik had er ook totaal geen klik mee en was gelijk genezen :')

En ook dacht ik dat ik heel goed kon rijden want ik werd, op diezelfde manege, altijd op de bokkende en rennende paarden gezet. Ja, ik leerde wel zitten. Maar rijden, dat niet. :')

whahaah dat laatste herken ik xD was er weer een stout, moest ik erop.
En idd niet omdat ik zo goed kon rijden :') maar omdat ik er niet na 1 bok al naast lag

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:57

Tijdens lange autoritten fantaseerde ik altijd dat ik eigenlijk in rengalop op het groen naast de snelweg galoppeerde. Bruggen, sloten en andere hindernissen gingen we in een reusachtige sprong overheen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:06

soesita schreef:
Tijdens lange autoritten fantaseerde ik altijd dat ik eigenlijk in rengalop op het groen naast de snelweg galoppeerde. Bruggen, sloten en andere hindernissen gingen we in een reusachtige sprong overheen.

Wat grappig, dat deed ik in de trein :)). Dat was ik helemaal vergeten tot nu!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:17

:D Dat doe ik nog wel. In de auto en dan 2 wielen op de middenstreep….galop geluid van de banden!

Ik herinner me de blokken bij C&A waar je als jong kind op werd gezet terwijl moeders broeken uitzocht. Eentje was van het merk Palomino…daar hing een paardje aan…3 x raden welke broek het lekkerst zat :+ .

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:24

prompter schreef:
soesita schreef:

Wat grappig, dat deed ik in de trein :)). Dat was ik helemaal vergeten tot nu!

Jaaah! Idd in de trein maar dat was maat we geen auto hadden, haha

Op de fiets op weg naar de manege al een cap op, zweepje in de hand en zo je pony aansporen nog wat harder te gaan.. springen over de drempels, inclusief passen tellen..

Thuis in de achtertuinen en de achtertuinen vd buren (gemeenschappelijke tuin zegmaar, dus erg lang) paardje spelen met allerlei hindernissen. Stoelen met bezemstelen ertussen als hindernissen, naast de natuurlijke hindernissen.

Op school in de gymzaal (mooi bakformaat) mijn proefje oefenen.

Fantaseren over die paarden in de wei, en daar snachts naartoe willen gaan om te rijden. Overigens nooit echt gedurfd maar erover praten met mijn vriendin was eigelijk al erg genoeg, dat we die intentie hadden :oo

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:58

oh ja, met de buurkinderen op de fiets de manegelesjes rijden, figuren, stap, draf met lichtrijden, in verlichte zit in galop..

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 20:48

Ik deed alsof onze hond een paard was. Liet m hindernissen springen en dressuur proefjes lopen :')