Trysor. Een 3 jarige A pony. Die hadden wij bij ons staan via via. Ik zou hem kind mak maken en hij zou verkocht worden.

Ik kon echt alles met die pony. Zonder hoofdstel en zadel het bos in, vrijheidsdressuur

Op een gegeven moment werd ik echt te groot voor hem, en hebben we contact opgenomen met oude kennissen waar hij ook vandaan kwam. Hun hadden een dochtertje van 3 en hij zou super leuk voor haar zijn, want ik kon letterlijk alles met hem.
Zodoende is hij naar hun toe gegaan, af en toe kwamen we daar en zag ik hem. En op Instagram zag ik ook nog wel eens.
Iedereen die daar als kind kwam wilde altijd op trysor want hij is echt goud waard. Ik heb altijd gezegd als ik die pony terug kan krijgen, en het kan dan doe ik het
9 jaar later kreeg ik afgelopen eind oktober een berichtje. Heel verhaal, maar of ik trysor terug wilde kopen. Iedereen werd te groot en hem stoppen zetten was hem niet want hij kan nog zo graag iemand blij maken.
En dat kan zeker, want laat ik nu net een dochter van 1,5 hebben die gek is op paarden.
Overlegd met m’n man en schoonouders waar die zou komen te staan. En 10 november gingen wij naar België om hem op te halen.
Ik ben zo blij, veel is hij nog steeds de oude van vroeger. Maar ik merk wel dat ie soms z’n mannetje heeft moeten staan. Hij reageert heel snel en echt wel een pittige pony. Maar oh zo lief.
M’n dochtertje kan rond hem lopen en hij is zo voorzichtig.
Zijn eerste ontmoeting met de paarden: dag later samen gezet maar dat ging niet goed. Uiteindelijk hebben we naar zijn paddock/schuilstal een de bovenste draad dicht gelaten zodat hij er onder doorkan en de paarden niet.

Nu gaat het beter. Alles is nu open, de paarden hebben een grote schuilstal waar altijd hooi ligt. Hij durft nog niet mee te eten, maar in zijn stal kan alleen hij komen doordat we een plank ervoor hebben geschroefd. Maar dat gaat ook goed komen.

Helaas begon hij heeel erg te schuren. Zo erg dat het tot bloedens toe ging. En ja hoor luizen….
Ik heb hem geschoren want zijn vacht was zo dik.
Ging niet zonder slag of stoot. Domosedan moest erbij komen

Nog nooit zo lelijk geschoren maar daar ging het nu niet om.

Zijn trucjes kent ie ook nog. 9 jaar lang hebben ze niks er mee gedaan. En bij mij doet ie alles weer.

En nu staat ie lekker warm onder N deken. En kan ik soms nog steeds niet beseffen dat hij terug is. En nu kan hij mijn dochtertje net zo blij maken als dat hij mij maakte