En zo kwam ik via via in België terecht en viel mijn oog op een camargue hengst jaarling.
De bedoeling was hem te laten staan en hem maandelijks te bezoeken( en meteen een leuk weekend van te maken, immers hij stond prima tussen z'n matties.
Toen bleek dat een gewone castratie er niet in zat, en de nazorg daarvan toch makkelijker was op mijn plekje in Nederland, hebben we besloten om hem in febr op te gaan halen.
We zijn doorgereden naar de kliniek en daar mocht hij 2 dagen later opgehaald worden om verder als ruin door het leven te gaan.
Thuis gekomen hadden we nog wel een
Luizen, wormen besmetting en flink wat darm problemen te tackelen.
We zijn vanaf dag 1 bezig geweest met band opbouwen, gewoon bij hem zijn.
In de kudde is het een tijdje wel goed gegaan, hij was als enige heer tussen 6 dames. Maar gaandeweg de jonge man wat groter(in z'n hoofd dan) werd begon hij de moeders tot last te worden.
Na 14 jaar op deze stal heb ik voor mijn pony's welzijn gekozen en in oktober is hij gaan verhuizen naar een kudde met ruinen (en 1 merrietje) om lekker te ravotten.
Hij heeft het hier prima naar z'n zin, past zich makkelijk aan en als ik hem zo zie spelen dan weet ik dat hij op z'n plekje staat.
Pas geboren in België, bruin moppie

in België op bezoek

Op merrie stal

Op zijn huidige stal

Hopelijk hebben we nog veel mooie avonturen te beleven samen.