Oude pony terugkopen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oza04

Oude pony terugkopen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 22:49

Vorig jaar november heb ik mijn pony merrie verkocht.. Ik was toe aan een nieuwe uitdaging en wilde over naar de paarden (toen, nu vind ik het lol hebben en paardenwelzijn belangrijker dan de sport in) Ik heb altijd gezegd dat ik haar terug zou halen als ze daar weg moest / met pensioen mocht.

Nu zijn we een jaar verder, heb ik een hele leuke jonge merrie staan en kreeg ik vanavond het berichtje waarvan ik gedacht/gehoopt had dat het zeker nog een jaar of 10 zou duren..

Hai, wij gaan haar verkopen.

Ik brak meteen in tranen uit, wat een bom, na een jaar al verkopen. Gelukkig krijg ik 1e keus waar ik ze onwijs dankbaar voor ben!

Ze staat me echt enorm dicht aan mn hart, ze heeft mij alles geleerd, mijn eerste pony. Heeft mijn aller diepste momenten gezien en was echt mijn stok achter de deur om door te blijven gaan. Ik heb de eerste weken spijt gehad van de verkoop, maar toen ik zag hoe blij ze met haar waren was dat gevoel redelijk stabiel. Nu dus een jaar later een harde klap.

Als het aan mij lag stond ze liever gister op stal dan morgen..

Financieel gezien is het misschien niet de beste optie, maar het is goed haalbaar.

Mijn grootste angst is echt dat ik haar uit het oog verlies. Het is echt mijn once in a lifetime pony..

We gaan haar morgen bezoeken.. hopelijk kunnen we wat regelen / afspreken en staat ze snel weer hier <3

Wat zouden jullie doen?

Edit (iets toegevoegd)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Oude pony terugkopen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 22:51

Als je het financieel aan kan (ook met onverwachte kosten) zou ik het doen. Deze kans krijg je niet nog een keer gok ik...

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 22:52

Indd als het financieel kan, je hebt plek. Doen!

Ik heb wel niet na 1 jaar maar 9 jaar de kans gekregen om mijn oude pony terug te kopen. Morgen halen we hem op.

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 22:58

Bellatrix schreef:
Als je het financieel aan kan (ook met onverwachte kosten) zou ik het doen. Deze kans krijg je niet nog een keer gok ik...

Nee dat besef ik me echt heel goed!! Financiele plaatje gaat goedkomen, dat scheelt een hoop. Maakt wel een deuk in mijn spaarpotje, maar mensen met paarden hebben de hemel op aarde (en dus geen geld :j )

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 22:59

Freekieee schreef:
Indd als het financieel kan, je hebt plek. Doen!

Ik heb wel niet na 1 jaar maar 9 jaar de kans gekregen om mijn oude pony terug te kopen. Morgen halen we hem op.

Plek is dus nog een ding :+ bij ons op stal is er waarschijnlijk geen plek, dus moet nog even rondvragen of aan een kennis of ze bij haar thuis tijdelijk kan staan..

Het is een geregel, maar uiteindelijk komt het goed denk ik maar *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:01

En beide paarden op een nieuwe plek? Of is dat geen optie?

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 23:04

Bellatrix schreef:
En beide paarden op een nieuwe plek? Of is dat geen optie?

Zou zeker een optie zijn bij een geschikte plek! Het is bij ons alleen heel schaars qua tijden van naar buiten gaan. In de omgeving gaan ze vaak 4 uurtjes op een postzegel naar buiten en dat is voor beide meiden helemaal niks... Op de stal waar we nu staan gaan ze zomers van 7 tot 16.30 het land op en swinters van 8 tot 15.30 ongeveer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:10

Ja, waar je nu staat klinkt wel goed. Is er een lange wachtlijst?

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:13

Wat leuk dat deze kans zich voordoet TS ! ( en freekiee). Toch ook fijn dat ze je de kans geven hem terug te kopen.
Inderdaad doen als je het graag wil en de mogelijkheid ertoe hebt.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:15

Ik heb ook ooit mijn pony verkocht met de afspraak dat ze mij als eerste zouden berichten bij verkoop. Dit hadden ze ook netjes gedaan maar het kon op dat moment echt niet.

Ik heb haar gelukkig best goed kunnen volgen tot ze weer verkocht was. Die nieuwe eigenaresse heeft mij gevonden hier op bokt zo zijn we weer in contact gekomen en ben ik der ook op wezen zoeken. Ze had echt een hele fijne plek.

Tot ook die eigenaresse haar niet meer kon houden en ik mocht m’n pony terug hebben. Dus niet voor hoeven betalen en heb haar nog een oude dag kunnen geven.

Dat was zo ontzettend fijn <3

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 23:42

Bellatrix schreef:
Ja, waar je nu staat klinkt wel goed. Is er een lange wachtlijst?

Geen idee, ik denk dat ik naar boven aan de lijst zou springen mocht er een box vrijkomen. Ze weten wat ze op stal halen en mij kennen ze ook goed hihi. Was toen we hier heen kwamen met oude pony ook zo, toen konden we meteen terrecht.

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 23:43

Dahlia85 schreef:
Wat leuk dat deze kans zich voordoet TS ! ( en freekiee). Toch ook fijn dat ze je de kans geven hem terug te kopen.
Inderdaad doen als je het graag wil en de mogelijkheid ertoe hebt.

Ja ik was zo verdrietig maar toch ook zo blij dat ze me een berichtje stuurde! En ook fijn dat we meteen morgen langs kunnen komen!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:57

O spannend!
Wie weet kan je de pony nog een tijd verleasen.
Dan houd je toch de controle en kan ze op termijn met pensioen. Succes morgen!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 00:13

Ik zou de pony zeker weer terug halen, erg fijn dat deze mensen zich wel aan de afspraak houden. Vaak verkopen ze de pony zonder iets te zeggen weer door. Je zou haar eventueel inderdaad kunnen verleasen of een (betalende) verzorgster er voor zoeken. Als ze in de handel terecht komt dan heb je grote kans dat je niet meer weet waar ze terecht komt en blijf je altijd op zoek.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 00:26

Indien het financieel uitkan dan zou ik haar zeker terughalen.
Deze mogelijkheid komt wellicht niet meer voorbij en je krijgt spijt indien je zou horen dat ze in de handel of op een slechte adres terechtgekomen is.
Succes met je keuze!

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 00:29

Zeker doen hoor ts als het kan! Ik had dezelfde ''afspraak'' met verkoop van mijn vorige paard... Die kwam ik na 4(!) maanden op Mp zelf tegen, zelf bericht moeten doen, verkocht voordat ik überhaupt nog even kon gaan kijken. Had toen zelf genoeg aan m'n hoofd en misschien is het beter zo, maar het doet zeker nog pijn, bijna 2 jaar later, dus vanuit mijn ervaring, zeker doen! Hopelijk hebben jullie nog veel plezier van elkaar, <3 Succes!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 02:16

Oh als het financieel haalbaar is, gelijk doen!

Ik heb jaren geleden onze A pony verkocht aan kennissen. Mijn dochter was er echt te groot voor geworden. Pony zou bij ons op stal blijven. Helaas hebben ze haar na een paar maanden toch naar een andere stal verplaatst. En nog eens en nog eens en nog eens. Toen zag ik toevallig op hyves (dus echt lang geleden) dat ze haar binnenkort gingen verkopen. Ik had bij verkoop wel gezegd, dat als ze haar wegdeden, dat ik daar graag als eerste van hoorde. Ik heb gelijk een berichtje gestuurd en 1,5 week later had ik haar op stal. Mijn vriend had ik nog niets verteld, maar ik had de deal al rond. En mijn dochters pas verteld toen we haar echt gingen halen. Ik was zo bang dat het niet doorging.
Allemaal huilen toen ze er weer was. Mijn jongste dochter heeft nog een paar jaar plezier van haar gehad en toen hebben we haar moeten inslapen. Ze was inmiddels 25 jaar. Maar zo blij dat ze die laatste jaren nog bij ons was.

Laat je even weten welke keus je hebt gemaakt?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 09:04

Zeker doen als het financieel lukt!

Ik heb dit altijd gezegd over mijn favoriete manegepaard. Herinner me het telefoontje nog zo van de manege eigenaar dat hij op pensioen mocht. Geen seconde getwijfeld en we hebben nog 7 mooie jaren samen gehad <3 (was 21 jaar toen hij op pensioen mocht wegens gezondheidsproblemen en 28 jaar toen ik hem thuis in mijn armen heb laten inslapen). Ik zou het elke keer opnieuw doen.

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 09:21

Absoluut doen als de mogelijkheid er is.

Wij hebben het ook gedaan. Pony was verkocht omdat ik echt veel te groot voor haar werd. Ze ging toen naar twee meisjes die na 4 jaar te druk waren met standaard puber dingen. Een van hun ouders heeft toen de vraag gesteld of ik haar terug wou en dat hebben we direct gedaan. Omdat ik geen tijd had en zij het liefst door het bos crosste hebben we haar toen in bruikleen gegeven aan een joch van 9 wat in het bos woonde. Zodat wij wel alle beslissingen konden maken en dat als het niet zou gaan, ze gewoon thuis kon komen grasmaaien. Zijn ouders zijn hele goede vrienden van mijn ouders. Ik kon er zo vaak langs als ik wou en met hem in het bos rijden. Hij op mijn pony, ik op hun paard. Pony heeft daar ontzettend fijne jaren gehad en is uiteindelijk met 21 jaar dood in de weide gevonden. Overleden aan een acute hartstilstand. Super verdrietig maar voor haar mooi en geen lijdensweg. Echt nooit spijt gehad van het terug kopen. Denk nog regelmatig aan haar.

Heel veel plezier vandaag!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:39

Als alles lukt, dan zeker doen! Eventueel kun je een leaser voor haar zoeken. Succes!

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 18:16

Nou ik heb goed nieuws hihi..

We zijn vandaag gaan kijken,rijden, overeen gekomen met prijs en ze mag binnenkort weer mee naar huis!!!!

Ik ben zo blij. Het wordt een hele klus 2 paarden, maar ik geef alles voor mijn 2 meiden!

Alleen nog even een stal zoeken.. geen plek bij ons

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:17

Gefeliciteerd met de terugkomst van je pony!!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:21

Super! Gefeliciteerd! :D

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:51

Aaah wat een super fijne uitkomst! Gefeliciteerd en geniet van je meiden!! Die hebben beide mazzel met jou :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:26

Ik heb toen ik een jaar of 18 was een pony beleerd, zo eentje waarvan je er maar 1 in je leven tegenkomt. Door studie etc niet kunnen kopen toen, wel blijven volgen. Toen hij 13 was werd ik gebeld of ik misschien mogelijkheid had hem over te nemen, klikte niet met de ruiter en ik kende hem z'n hele leven en wist dat hij een beetje apart was. Paar weken later opgehaald, hij is inmiddels 25 en m'n dochter van 7 is helemaal gek van hem