Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sheran schreef:Als je zéker weet dat het er inderdaad zoveel beter geregeld is, dan zou ik zonder twijfel voor die andere plek kiezen. Van je paardjes weet je nog niet hoe ze het daar gaan hebben, misschien hebben ze het ook wel heel fijn in die kudde
Sheran schreef:Als je zéker weet dat het er inderdaad zoveel beter geregeld is, dan zou ik zonder twijfel voor die andere plek kiezen. Van je paardjes weet je nog niet hoe ze het daar gaan hebben, misschien hebben ze het ook wel heel fijn in die kudde
Ibbel schreef:Ik zou een week lang 2x per dag (op variabele tijdstippen) bij de nieuwe stalling gaan kijken hoe onrustig de kudde daar is. Dan kan je met eigen ogen zien of en hoeveel onrust er is. Noteer bv even of en hoeveel paarden je ziet liggen, en welke. Als je in die week (vrijwel) alle paarden wel een keer hebt zien liggen, dan zal het wel loslopen. En praat vooral ook veel met de andere eigenaren. Waar komt het verhaal 'onrust' vandaan? Want in een beetje stabiele groep met veel ruimte, zou die er niet moeten zijn.
DuoPenotti schreef:Ik zou mijn paard niet in een onrustige kudde zetten. Rust en een vertrouwde plek is erg belangrijk.
Maar als de onruststokers weg zijn kan het nu heel anders zijn.
Kun je vaker gaan kijken?
En als je nu eens met je huidige pensionhouder om de tafel gaat? Of heb je dat al gedaan.
Duidelijk zeggen, ik ga geen omheiningen enz meer maken, dat is geen taak van een pensionklant.
Ik vul netten en mest uit op afgesproken dagen en verder geen stap meer extra
mce schreef:Lijkt me niet zo moeilijk, als ik niet goed in m'n vel zit breng ik dat ook over op de paarden, alle vernaderingen zijn niet altijd verbeteringen, maar zelf goed in je vel zitten is belangrijk.
de paarden vinden meestal vanzelf wel hun weg in een nieuwe omgeving,
hoeveel paarden ga je verhuizen?? blijven ze dan bij elkaar staan!
als er voldoende ruimte is voor dit aantal paarden is er altijd wel ergens een plek waar ze rust vinden,
meer tijd om te trainen als je zelf meer ontspanning hebt is dat voor de paarden ook al "rust"
anjali schreef:Ik wil de mijne niet in een groep met vervelende kuddegenoten die hem zouden kunnen blesseren. Want als je paard gewond wordt dan krijg je zelf nog veel meer werk en narigheid (en onkosten).Het valt niet mee om een goede stalling te vinden die zowel voor je paard als voor jou prettig is. Bij mij gaat het paard voor maar ik tel zelf ook wel (een beetje) mee al is dat pas op de tweede plaats.
Holis18 schreef:anjali schreef:Ik wil de mijne niet in een groep met vervelende kuddegenoten die hem zouden kunnen blesseren. Want als je paard gewond wordt dan krijg je zelf nog veel meer werk en narigheid (en onkosten).Het valt niet mee om een goede stalling te vinden die zowel voor je paard als voor jou prettig is. Bij mij gaat het paard voor maar ik tel zelf ook wel (een beetje) mee al is dat pas op de tweede plaats.
Zo erg is de kudde zeker niet! Ik wil niet een verkeerd beeld geven. Het is onrustig maar niet gevaarlijk
Holis18 schreef:DuoPenotti schreef:Ik zou mijn paard niet in een onrustige kudde zetten. Rust en een vertrouwde plek is erg belangrijk.
Maar als de onruststokers weg zijn kan het nu heel anders zijn.
Kun je vaker gaan kijken?
En als je nu eens met je huidige pensionhouder om de tafel gaat? Of heb je dat al gedaan.
Duidelijk zeggen, ik ga geen omheiningen enz meer maken, dat is geen taak van een pensionklant.
Ik vul netten en mest uit op afgesproken dagen en verder geen stap meer extra
We hebben al overleg gehad maar er gaat niks veranderen. En ik doe nu idd niks meer extra, maar er gebeurt nu ook niks. We hebben bijvoorbeeld een mega grote mesthoop in de wei liggen die niet wordt opgehaald omdat de eigenaar het niet regelt. Als ik wil dat dat weg wordt gebracht moet ik het gaan regelen. En zo nog heel veel dingen