Tijd voor een eigen topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Tijd voor een eigen topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 14:13

Ik hoop dat het topic hier goed staat.

Meet: Havanna

Een 4.5 jarige Lusitano merrie die nu een jaar bij mij is en dol is op aandacht.

Zo kwam ze vorig jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo ziet ze er nu uit, inmiddels wat steviger geworden en wat meer bespierd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Poseren is niet haar sterkste kant. :+

Inmiddels loopt ze sinds twee maanden aangespannen en ze doet het super. Toen ze er net was moest er nog wat opvoeding in, mevrouw was nogal lomp en liever ondeugend dan dat ze aan het werk ging. Maar gelukkig is dat bij gedraaid en werkt ze nu graag samen met je. :)

larapurdy

Re: Tijd voor een eigen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 14:15

Wat een knappe merrie!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 14:16

Heel knap paard wat je hebt! Ik ben benieuwd naar aangespannen foto's! :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 14:27

Dank jullie wel, ik vind haar ook heel knap. :D

Foto,s aangespannen volgen nog, heb nog geen slachtoffer gevonden die beeldmateriaal kan maken haha. :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 14:30

Wat een leukerd Elisa, ik hoop dat je nog lang plezier van haar hebt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 14:36

Dankjewel :) , dat hoop ik ook.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 14:48

Ik ben benieuwd naar de aangespannen foto's, leuk! Gaat dat goed voor jou (m.n. je rug)?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 15:10

Elisa je paard is echt goed opgeknapt. Mooi paard hoor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 15:52

Dankjewel Pien, ze had wat TLC nodig inderdaad toen ze er net was.

Ja dat gaat redelijk Prompter, ik heb af en toe wel wat last er van maar dat heb ik er voor over en het is te doen. Het is wel even schakelen van op het paard naar achter het paard. Ik merkte dat ik soms op de wagen been zit te geven. :+

Mende ookal een paar jaar met de Tinker van mijn ouders. Maar die is vrij vlot dus daar had ik dat niet haha.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 15:58

Wat een knapperd Elisa <3
Hoop dat je er veel geluk mee hebt!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 16:00

Prachtig dier Elisa! Ik wens jullie heel veel plezier samen toe.

Ah joh, ik sta soms zelfs vanaf de grond been te geven :+ Fanatieke ruiter ding denk ik.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 16:07

Oooh gelukkig ben ik niet de enige dus _O- (zie het voor me :D )

Dank jullie wel :D , tot nog toe heb ik veel plezier van de'r. Het is in de omgang een ontzettende clown dus dat zorgt regelmatig voor grappige momenten.

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:29

Mooi paard, Elisa! Sowieso een mooi oud ras, zeker de moeite waard om in stand te houden. Het verschil in spieropbouw is heel goed te zien op de foto's. Heb je bewust voor een Lusitano gekozen? Ga je vooral door met aangespannen rijden of ook onder het zadel met haar werken?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:31

Wat leuk! Ze is echt opgeknapt! Ze ziet er goed uit. Blijf je aangespannen met haar rijden?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 09:27

Dank jullie wel!

Ik heb wel bewust voor een Iberisch paard gekozen, mij maakte het niet zoveel uit of het een PRE of Lusi was maar achteraf ben ik wel blij met mijn keuze. Heb het idee dat de Lusi's iets geschikter zijn voor het aangespannen rijden. Zij is ook echt heel cool, kon er vanaf het begin al van alles aan en omhangen zonder dat ze er iets om gaf. Heel prettig.

Ik kan zelf helaas niet meer rijden dus het doel is vooral aangespannen rijden en daarnaast train ik haar dressuurmatig vanaf de grond met grondwerk, dubbele longe etc. Wel lichtjes allemaal, want ik wil vooral heel zuinig op haar zijn en ze biedt best veel aan dus dan wordt het al snel teveel.

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 23:36

Begrijp ik en ik hoop dat je zeker zoveel plezier hebt achter en naast je paard als erop. Ik moet op dit moment ook even niet aan rijden denken want opstijgen is onmogelijk door vergaande heupartrose. Na een operatie zien we wel weer verder. Geniet van je Lusitano!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 08:34

Dankjewel, dat zal wel lukken..er zijn gelukkig zoveel leuke dingen om met een paard te doen naast het rijden. :)

Vergaande heupartrose klinkt inderdaad behoorlijk pijnlijk, kan me voorstellen dat opstijgen daarmee niet te doen is. Hopelijk helpt de operatie, sterkte en beterschap alvast daarmee.

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 08:50

Elisa2 schreef:
Vergaande heupartrose klinkt inderdaad behoorlijk pijnlijk, kan me voorstellen dat opstijgen daarmee niet te doen is. Hopelijk helpt de operatie, sterkte en beterschap alvast daarmee.
Jij ook bedankt. Opstijgen is natuurlijk één ding maar rijden en evenwicht bewaren is nog een stap verder, letterlijk, kun je wel zeggen. ;) Ik ben optimistisch.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 08:53

Ik zie in je profiel dat je 70 bent, dan vind ik het uberhaupt knap om nog op een paard te stappen. Maar met kleine stapjes en kijken wat wel lukt moet dat vast wel goedkomen. :-)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:00

Wat een knapperd! Prachtige kleur ook.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 09:15

Dankjewel! Ja apart kleurtje he? Zo grappig dat sommige mensen die haar zien hardop gaan denken of het een vos is. :D

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:21

Elisa2 schreef:
Ik zie in je profiel dat je 70 bent, dan vind ik het uberhaupt knap om nog op een paard te stappen. Maar met kleine stapjes en kijken wat wel lukt moet dat vast wel goedkomen. :-)

Ik wil de lat zeker niet te hoog leggen. Het is er een poos niet van gekomen om echt met paarden aan de slag te gaan toen ik de smaak te pakken kreeg, ook door Covid-19 waarvoor ik na pensionering doorgewerkt heb. Ik heb dus best nog wel zin om van alles te ondernemen en ik heb een redelijk goede conditie op die rottige heup na die binnenkort aangepakt moet worden. Maar het zou mooi zijn als ik zonder longe zo af en toe heel rustig een paar kilometertjes kan maken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 12:09

Wat een prachtige paard en kleur.

Geniet er heerlijk van <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 12:45

Thunar schreef:
Elisa2 schreef:

Ik wil de lat zeker niet te hoog leggen. Het is er een poos niet van gekomen om echt met paarden aan de slag te gaan toen ik de smaak te pakken kreeg, ook door Covid-19 waarvoor ik na pensionering doorgewerkt heb. Ik heb dus best nog wel zin om van alles te ondernemen en ik heb een redelijk goede conditie op die rottige heup na die binnenkort aangepakt moet worden. Maar het zou mooi zijn als ik zonder longe zo af en toe heel rustig een paar kilometertjes kan maken.

Nou ik heb daar echt respect voor op die leeftijd. _/-\o_

Dankjewel Ragdollcat :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 14:44

prompter schreef:
Ik ben benieuwd naar de aangespannen foto's, leuk! Gaat dat goed voor jou (m.n. je rug)?

Waar woon je? Als we samen kunnen mennen en ik af en toe ook keer mag wil ik de foto's wel maken _O-