Shire verzameling breid uit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anoukwendy

Shire verzameling breid uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 19:23

Vorige week heb ik twee nieuwe shires opgehaald, Saul en Amina.

Saul is nog hengst, de bedoeling was om hem te keuren en in te zetten als dekhengst. Maar zo mooi word het allemaal niet, hij is een ongelukje, zn vader is niet goedgekeurd omdat ie bij de 5 jarige colt approval kreupel was en als je dan niet binnen twee weken nog eens keurt, keur je als eigenaar goed dat je hem niet meer kan goedkeuren. Jammer maar helaas kan Saul dus ook niet naar de colt approval. Hij is 10 jaar, met de fles opgevoed omdat zn moeder is overleden toen ie 4 dagen oud was. Meer dan dat is ie eigenlijk niet in de hand geweest meer dan van wei naar wei te wandelen, heel zonde dus.

Amina is een 14 jarige merrie, ooit ingereden geweest maar das al even terug. Het is een merrie die heel veel is, wil altijd aandacht en dat laat ze goed merken.

Ze lopen al hun hele leven samen dus dat blijven ze voor nu ook nog even doen. Nooit een veulen uit gekomen, geen idee bij wie dat ’probleem’ ligt, ik laat ze voor nu even wennen voordat ik een swab laat doen.

Het was nogal een uitdaging, vorige week vrijdag met de vrachtwagen die kant op, merrie ging er zo in, maar Saul weigerde, hebben een paar uur gestaan zonder succes. Helaas moest de chauffeur naar huis omdat er hooi gebracht zou worden, dus ik ben zondag terug gegaan met een koeienkar achter de trekker. Nee dit heeft absoluut niet mijn voorkeur, maar we hadden zo ongeveer weinig keus. Alles is goed gegaan, duurde evengoed een paar uur voordat ie erin stond maar eenmaal erin stonden ze braaf en eenmaal thuis lekker het land op.
Afbeelding

Genoeg, hier wat plaajes. Saul is de zwarte, Amina de bruine
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amina is zo’n 177 ongeveer, Saul zit tegen de 190 aan.
Ze staan buiten met schuilstal, haal ze eigenlijk alleen binnen om te poetsen, mineralen en vitamines te geven en gewoon wat tijd met ze door te brengen.

En uiteraard nog even mn shires die ik al had <3
*knip*
Afbeelding
Afbeelding
https://boktimg.nl/img/m/uVkhNH.jpg

Word al een hele collectie zo _O- <3
Laatst bijgewerkt door Sica op 26-08-24 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel aan afbeeldingen in link gezet (max 15)

GabberGill

Re: Shire verzameling breid uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 19:26

Ik wil die zwarte

Ze zijn allemaal tof maar die zwarte

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 19:26

Wat zijn ze prachtig, Anouk! <3

Ik ben fan!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 19:28

Wat een plaatjes zeg! <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 19:48

Prachtige paarden zijn het. En ingereden geweest, een paard denkt niet in tijd. Dat kan later evt. weer willen rijden wel makkelijker maken.
Wat zijn je plannen met de dieren?
En laat je de hengst ook hengst?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 19:56

Wat een prachtige dieren. <3 Hoeveel Shires heb je nu?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 19:57

Thanks, hij is idd echt een sprookjes/barbie paard <3

Oh nee dat weet ik, ik begin gewoon net als met een jonkie die ingereden gaat worden. Baby stapjes, geen haast en voor nu is het vooral elkaar leren kennen.

Ik wil ze eerst onder het zadel beleren, zodat de hulpen erop zitten. Daarna wil ik kijken of het voor de kar ook lukt. Ik voel me zekerder op de rug dus daarom wil ik daar beginnen, maar we doen dus alles lekker rustig aan.
Het zou me rete gaaf lijken om bruiloften met hem te doen :=

Of ie hengst blijft of niet weet ik niet, er zit totaal geen hengstengedrag in, hij is veel makkelijker dan de merrie. Dus dat moeten we nog even zien, ook als er paarden (merries) langsrijden reageert ie niet meer dan een ander paard.
Maargoed een ruin is natuurlijk wel makkelijker en mocht het allemaal lukken om bruiloften te doen is dat ook makkelijker. Ik droom gewoon lekker verder en we zien wel hoe het loopt _O-

Ik wil vooral dat alles relax gaat zonder verplichtingen of druk erop, het hoeft niet allemaal morgen al te lukken.

Heb er nu 5 totaal maar het veulentje is dus te koop, Ananas is wel weer drachtig. Ik wil gewoon op hobby niveau wat fokken :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 21:09

Wauw, wat een prachtige paarden!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 21:13

Heel tof, vooral Saul is een knappe. Hij lijkt linksachter wel een dikke sprong te hebben?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 21:14

Oh wauw wat een droom is Saul!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 21:18

Charaz schreef:
Oh wauw wat een droom is Saul!

Ah dankjewel! :D

En nu zonder gekheid. Niet alleen zijn naam is prachtig. Maar alles aan m is prachtig.
Wat een knappert <3

De anderen mogen er ook zijn hoor :P

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 00:24

Earth schreef:
Heel tof, vooral Saul is een knappe. Hij lijkt linksachter wel een dikke sprong te hebben?

Gelukkig lijkt dat alleen zo, hij heeft echt mega benen :') rechts ziet er precies zo uit

Thanks iedereen, ik ben idd ook helemaal verliefd op hem <3

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 08:11

Super gaaf! Heb je altijd al dit ras willen hebben?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 11:10

Heel gaaf zeg <3

Zo op de foto kan je er toch geen voorstelling van maken hoe gigantisch ze in het echt zijn :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 11:15

Wauw, ze zijn echt heel gaaf! Saul <3
Ben je niet bang voor CPL?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 12:39

Haha nou toevallig maakte ik deze foto van de week, ik ben 181 en had goedkope crocs aan dus eigenlijk geen zool (of bescherming) :')
Afbeelding

Nee CPL ben ik niet zo bang voor, meestal is dat al op jonge leeftijd te zien of ze dat hebben, ze hebben echt 0 van die rolletjes in hun huid, of hoe dat ook heet, nouja je snapt me := ze hebben ook geen mok of mijten, of in ieder geval nu niet, in de winter weet ik niet hoe dat is natuurlijk

En ik was altijd kwpn-fan, maar de interesse in het rijden is eigenlijk een beetje weg. Heel zonde maar het is zoals het is. Heb verder nooit wat met mennen gehad maar toen ik mn vorige merrie voor de kar had beleerd vond ik dat eigenlijk wel heel leuk. Dus dat wil ik nu gaan proberen, lekker de bossen door.
Ik zocht eigenlijk gewoon eens wat anders dan een kwpn, ik had nooit wat gezocht als Dino niet kreupel was en de kans op herstel maar 20% was. Dino is een noordzweed dus een koudbloed had ik al. Hij is overigens nogsteeds een gepensioneerde blije oude man die af en toe met een vriendinnetje door het bos strompelt, hij staat ook bij haar.
Ik ben lang, niet de smalste dus toen de interesse in het rijden er nog wel was, zocht ik een groot paard, en dacht waarom niet weer een koudbloed. Toen kwam ik op de shire uit en heb ik mn eerste shire, Ananas, in 2019 naar Zweden laten komen. Toen net een jaar dus nog piepjong. Dat werden er al snel meer en meer _O- omdat Ananas een jonkie was wilde ik er een jonkie bij zodat ze konden spelen, dat werd zwartje, een 75% shire. En ik wilde een merrie omdat ik ooit eens een veulentje wilde fokken voor mezelf. Dat vond ik uiteindelijk zo leuk dat ik daar ook wat meer mee wil doen, op hobby niveau.
Nouja en uiteindelijk kocht ik er nog een paar, waarvan ook kruisingen, verkocht er weer wat omdat ze te klein waren en met een de klik er gewoon totaal niet was. Dus nu hou ik het bij zuivere shires

De karren ataan er inmiddels ook, zadel is weer gekocht dus hopelijk past deze, zadelmaker komt dinsdag, zoek alleen nog een tuig in de juiste maat die geen nier kost :')
Afbeelding
Afbeelding

Maar nogmaals, alles met babystapjes, we hebben geen haast.
Vandaag met laden geoefend en toen alle stangen eruit waren en de voorlader open was zodat ie er doorheen kon, liep ie er vrij makkelijk in. Dus we oefenen rustig door.
Afbeelding

Heel verhaal weer, sorry _O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:47

Wat een leuke paarden, vooral Saul is machtig met zijn maat en formaat. Ik hoop dat alles gaat lukken en ze goed te beleren zijn. Ga je ze zelf voor de kar beleren?

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 13:15

Wauw, mooi stel er weer bij. Leuk om te lezen.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 15:27

Dat verwoord ik trouwens verkeerd, ik wil het zelf doen met hulp maar als dat niet lukt wil ik ze wegbrengen. Want het moet niet fout gaan

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:48

Gaaf, wat zijn ze knap! Ik heb 10 jaar lang ook shires gehad (2 broertjes), maar nu toch over op een ander ras. Maar ze hebben altijd een plekje in mijn hart <3

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 11:33

Oooo ik ben verliefd!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 11:57

ooh wauw. saul.

ik ben ook een echte KWPN fan, maar die zwarte saul steelt wel mijn hart.
ga je hier een volgtopic van maken? ben erg benieuwd

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:30

Ik ben jaloers! (zo dat is eruit...). Wat een super leuke paarden heb je staan. Rustig aan verder opbouwen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:42

anoukwendy schreef:
Dat verwoord ik trouwens verkeerd, ik wil het zelf doen met hulp maar als dat niet lukt wil ik ze wegbrengen. Want het moet niet fout gaan

Verstandig :j , die eerste ervaringen zijn zo belangrijk dat die goed zijn.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 07:41

Hahah verliefd ben ik ook idd <3

Volg topic weet ik niet, maar kan best af en toe een nieuw topic aanmaken natuurlijk :P
Ik heb niet altijd de motivatie om regelmatig te posten := had een topic voor Ananas over dr dracht maar als het dan vrij stil is merk ik dat ik ook motivatie verlies _O- ik heb ook niet zoveel te vertellen dus dat helpt ook niet mee, alles gaat met baby stapjes dus dan voelt het alsof het te sloom gaat voor een volgtopic _O-

Maargoed nu is er sws even slecht nieuws, dierenarts is geweest en Saul is hoefbevangen. Heb gelijk de oude eigenaar gebeld en nu schijnt het dus dat er een of andere jager de draden vergeten was dicht te doen dus ze hebben op een net nieuw ingezaaid land vol met VEEL gras en klaver gelopen. Hij begon al vrij snel wat gevoelig te lopen maar dat is dus niet zo gek.. dus ik baal even flink zegmaar, maar ik ga er alles aan doen om hem weer goed te krijgen dus duimen draaien!