Na altijd paarden voor anderen gereden te hebben, wat me tot nu toe best veel gezeur heeft opgeleverd helaas, heb ik er even genoeg van. Dus dan rest de vraag: helemaal stoppen met de paardensport of voor een eigen paard gaan?
Nu weet ik helemaal niet of ik het überhaupt wil. Dus zolang ik twijfel, doe ik zeker niets! En sowieso even laten bezinken wat er allemaal gebeurd is afgelopen twee weken met mijn verzorgpaard.
Maar wat zijn volgens jullie de voordelen en nadelen van een eigen paard?
Als ik eerlijk ben kan ik geen zeven dagen in de week bij mijn paard zijn. En dat wil ik ook niet, omdat ik werk, sport en ook nog graag vrienden wil zien. Zelf zat ik met mijn verzorgpaard rond de 4-5 keer per week, soms maar drie keer. "Mijn" paard zou dus ergens gestald worden waarbij ik niet elke dag hoef te komen.
Maar waar begin je dan?
Hoe krijg ik het financiële plaatje rond? De prijzen voor stalling liggen zover uiteen... Ik zit in Noord-brabant, tussen Den Bosch en Nijmegen in.
Wat ik ideaal zou vinden is een weidegang met schuil stal, met onbeperkt hooi en een basis brok. Eventueel een keer in de week paddock mesten ofzo vind ik niet erg. Rijbak is wel een must. Uitrij mogelijkheden dichtbij zou ik ook heel leuk vinden.
Dus help

Hoe bereken ik de kosten op een zo'n realistische manier? (Even dierenarts kosten buiten beschouwing, dat wordt een apart potje)