Ik ben echt geshockeerd.

https://www.bbc.com/sport/equestrian/ar ... 7d4vnxv45o
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zonnetje81 schreef:Ik denk dat alle ruiters wel eens 'buiten het boekje' gaan. Hoe erg ook als jij heel je leven dag in dag uit met de paarden bezig bent dan gebeuren die dingen ooit. Jammer dat het nu zo moet. Geen idee wat voor filmpje het zou zijn maar mooi K.
karuna schreef:Hoewel ik echt ben van je houdt je aan de regels en behandeld iedereen mens of dier of plant met respect. Maar iedereen is een mens met emoties en ook ik heb wel eens in een vlaag van ja van wat eigenlijk een keer niet zo lief geweest tegen mijn laatste wedstrijdpony na de zoveelste linke ontploffing van hem. Fraai nee zeker niet. Maar op dat moment ontplofte ik ook kort. Geen schade aan dier maar wel een voor mijn doen pittige reactie. Moet ik daarom ook maar overal mee stoppen?
Cayenne schreef:Wauw en ook nog het paard van een leerling.
Ruiters en amazones zijn ook mensen, maar een paard "tig keer vanaf de grond met de zweep slaan" kan gewoon niet.
Zonnetje81 schreef:Cayenne schreef:Wauw en ook nog het paard van een leerling.
Ruiters en amazones zijn ook mensen, maar een paard "tig keer vanaf de grond met de zweep slaan" kan gewoon niet.
Jawel in een vlaag van boosheid/emotie kan dat gebeuren.
Fraai, nee
Hoort dit, nee
Menselijk, ja
En iedereen die zegt NOOIT eens een paard iets te hebben gedaan, zoals: een schop, een ruk, al is het schreeuwen, een extra por geven, een tik met de zweep te hard/te veel............... is een schijnheilige.
Zonnetje81 schreef:En iedereen die zegt NOOIT eens een paard iets te hebben gedaan, zoals: een schop, een ruk, al is het schreeuwen, een extra por geven, een tik met de zweep te hard/te veel............... is een schijnheilige.
prompter schreef:Alle misbruik moet bestraft worden, daar sta ik achter. Maar waarom 2.5 jaar (!) wachten en het nu ineens niet over je hart kunnen verkrijgen dat iemand naar de OS gaat en dan pas het filmpje opsturen? Was het alle tijd hiervoor dan wel OK om je mond dicht te houden. Heel bijzonder.
Cayenne schreef:Zonnetje81 schreef:En iedereen die zegt NOOIT eens een paard iets te hebben gedaan, zoals: een schop, een ruk, al is het schreeuwen, een extra por geven, een tik met de zweep te hard/te veel............... is een schijnheilige.
Daar gaat dit dus niet over. Het gaat over "tig" keer slaan.
Dat is heel wat anders als een extra por of tik geven.