Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 16:56

Laatst bijgewerkt door _San87_ op 23-07-24 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:56

Ik lees het net, ik ben ook echt flabbergasted.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:58

Ik denk dat alle ruiters wel eens 'buiten het boekje' gaan. Hoe erg ook als jij heel je leven dag in dag uit met de paarden bezig bent dan gebeuren die dingen ooit. Jammer dat het nu zo moet. Geen idee wat voor filmpje het zou zijn maar mooi K.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:02

Ik ben niet echt geschokt eigenlijk. Onpopulaire mening, maar zo vriendelijk vond ik haar rijden meestal niet echt ofzo? Ik ben wel heel benieuwd naar het filmpje, ik hoorde iets van dat ze een paard met een zweep geslagen zou hebben, maar ik kan nergens bevestiging vinden. Of het filmpje überhaupt. Als het natuurlijk om datzelfde filmpje gaat. Er scheen dus jaren terug al een filmpje van een les rondgegaan te zijn waar destijds niets mee is gedaan. Wel bijzonder dat dat nu wel kan. Ik vind het wel erg vreemd dat ik hier echt nergens iets over kan vinden. Van de meeste trainers blijven die wel altijd circuleren.

Edit: ik moet wel zeggen dat ze imo altijd goede en slechte momenten heeft gehad en het ook heel erg per paard leek te verschillen. Maar ik denk met de huidige staat van de sport dat het grootste gedeelte wel een keer aan te beurt is.
Laatst bijgewerkt door princequillo op 23-07-24 17:06, in het totaal 2 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:02

Geen idee wat voor filmpje het om gaat, maar ik vind het wel sterk dat ze zich gelijk terugtrekt en verantwoording neemt. Dat vind ik persoonlijk dan wel weer voor haar spreken.

Zonder te speculeren vraag ik me dan wel af of het zo ernstig was dat iemand is gaan filmen, of dat er mensen altijd op de loer liggen om iets op beeld te krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 17:03

Zonnetje81 schreef:
Ik denk dat alle ruiters wel eens 'buiten het boekje' gaan. Hoe erg ook als jij heel je leven dag in dag uit met de paarden bezig bent dan gebeuren die dingen ooit. Jammer dat het nu zo moet. Geen idee wat voor filmpje het zou zijn maar mooi K.

Dit was blijkbaar tijdens een les, coaching session.

Ik vraag me af wat er gebeurd is. Een snok aan de teugels is denk ik nog verklaarbaar. Er met een zweep op rammen, niet, bijv..

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:11

Triest
Voor haar, maar ook voor de sport en paardrijden in het algemeen.
Knap dat ze haar verantwoordelijkheid neemt.
Vraag me wel af waarom na 4 jaar nu in ene dat filmpje opduikt.

Paardrijden gaat onder een vergrootglas komen.
En ik denk serieus dat de volgende spelen geen paard meer mee doet.
Misschien beter.....wie zal het zeggen.
Marcel Dufour had er laatst ook een column over, kan ik zo snel niet vinden.
Zat wel een kern van waarheid in

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:13

Ik ben eigenlijk een beetje verbaasd over de timing ervan. Als of dit filmpje precies voor de spelen is opgedoken om een concurent uit te schakelen. Waarom duikt het 4 jaar na dato opeens op? Wie heeft het gefilmd en wat is er op te zien?

Hoewel ik echt ben van je houdt je aan de regels en behandeld iedereen mens of dier of plant met respect. Maar iedereen is een mens met emoties en ook ik heb wel eens in een vlaag van ja van wat eigenlijk een keer niet zo lief geweest tegen mijn laatste wedstrijdpony na de zoveelste linke ontploffing van hem. Fraai nee zeker niet. Maar op dat moment ontplofte ik ook kort. Geen schade aan dier maar wel een voor mijn doen pittige reactie. Moet ik daarom ook maar overal mee stoppen?

En iedereen moet een tweede kans krijgen na een eenmalige misstap voor mij :j

Respect dat ze zich terugtrekt maar ze kan ook vrees ik niet veel meer. Er zullen anders genoeg mensen het haar onmogelijk maken.

Maar de timing :roll:

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:20

karuna schreef:
Hoewel ik echt ben van je houdt je aan de regels en behandeld iedereen mens of dier of plant met respect. Maar iedereen is een mens met emoties en ook ik heb wel eens in een vlaag van ja van wat eigenlijk een keer niet zo lief geweest tegen mijn laatste wedstrijdpony na de zoveelste linke ontploffing van hem. Fraai nee zeker niet. Maar op dat moment ontplofte ik ook kort. Geen schade aan dier maar wel een voor mijn doen pittige reactie. Moet ik daarom ook maar overal mee stoppen?

Dit is wat ik bedoel.
Je ziet het bij de profs en ook heeel veel bij de amateurs.....
Iedereen doet wel eens iets van dat was niet handig.

Ik ken ook ouders die ooit uit emotie een kind een tik gaven en er zelf van schrokken. Menselijk.
Zolang het maar geen lopende band werk is.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:25

Het lijkt er in ieder geval op dat het geen openbaar filmpje is. Deze is echt achter de schermen bij de FEI terecht gekomen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:26

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 17:27

Ik denk niet dat dit einde carriere is voor haar, eerlijk gezegd. Kijk naar Helgstrand, hij komt ook steeds weer terug en is wel daadwerkelijk een 'veelpleger'. En van Charlotte geloof ik daadwerkelijk wel dat het echt een error in judgement was, want dat is inderdaad menselijk. Ik heb ook wel eens huilend op mijn paard gezeten omdat ik hem onterecht een tik gaf na de zoveelste weigering.

Ik vind de timing ook apart, idd, Karuna. Ik weet ook niet of ik dit resultaat vind opwegen tegen wat er gebeurd is. Dat hangt af van de beelden, denk ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:32

Wauw en ook nog het paard van een leerling.
Ruiters en amazones zijn ook mensen, maar een paard "tig keer vanaf de grond met de zweep slaan" kan gewoon niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:34

En dan nog.

Ik gebruik (nou ja gebruikte want ik rijd niet meer helaas) nooit een zweep meer dan extra hulp aanvulling op mijn slappe linkerbeen. Maar toen heb ik hard uitgehaald op zijn hoofd tussen zijn oren terwijl ik er op zat. Zou dat gefilmd zijn dan had dat er vast niet fraai uitgezien. :n maar na de zoveelste poging tot achterover laten vallen steigeren en ik er al een keer onder had gelegen ontplofte ik en heb keihard gemept. :o En ik ontplofte dus toen hij het weer probeerde. Overigens daarna heeft hij het nooit meer gedaan :+ zo niks voor mij maar een reflex vanuit geen idee waar. Maar het feit dat ik het een slordige 40 jaar na dato nog steeds weet zegt denk ik wel genoeg.

Zolang we niet weten wat er gebeurd is en waarom zij toen zo reageerde en het voor haar toch een uitzonderlijke reactie lijkt te zijn? Kunnen we dan maar beter helemaal stoppen met de paardensport? Dan kun je denk ik over elke wedstrijd deelnemer wel iets vinden.
Laatst bijgewerkt door karuna op 23-07-24 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:34

Cayenne schreef:
Ruiters en amazones zijn ook mensen, maar een paard "tig keer vanaf de grond met de zweep slaan" kan gewoon niet.

Jawel in een vlaag van boosheid/emotie kan dat gebeuren.

Fraai, nee
Hoort dit, nee
Menselijk, ja

En iedereen die zegt NOOIT eens een paard iets te hebben gedaan, zoals: een schop, een ruk, al is het schreeuwen, een extra por geven, een tik met de zweep te hard/te veel............... is een schijnheilige.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 17:39

Zonnetje81 schreef:
Cayenne schreef:

Jawel in een vlaag van boosheid/emotie kan dat gebeuren.

Fraai, nee
Hoort dit, nee
Menselijk, ja

En iedereen die zegt NOOIT eens een paard iets te hebben gedaan, zoals: een schop, een ruk, al is het schreeuwen, een extra por geven, een tik met de zweep te hard/te veel............... is een schijnheilige.

Maar tig zweepslagen? Zoals Wensink beweert? Paard van een leerling ook nog.

Dat gaat wel wat verder dan boosheid/emotie?
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 23-07-24 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:39

Alle misbruik moet bestraft worden, daar sta ik achter. Maar waarom 2.5 jaar (!) wachten en het nu ineens niet over je hart kunnen verkrijgen dat iemand naar de OS gaat en dan pas het filmpje opsturen? Was het alle tijd hiervoor dan wel OK om je mond dicht te houden. Heel bijzonder.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:40

Cayenne schreef:

Mee eens. Ik vind het hele verhaal wat raar. Waarom gaat ze andermans paard zo meppen? Wat voor doel dient dat?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:40

Zonnetje81 schreef:

Daar gaat dit dus niet over. Het gaat over "tig" keer slaan.
Dat is heel wat anders als een extra por of tik geven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:43

prompter schreef:
Alle misbruik moet bestraft worden, daar sta ik achter. Maar waarom 2.5 jaar (!) wachten en het nu ineens niet over je hart kunnen verkrijgen dat iemand naar de OS gaat en dan pas het filmpje opsturen? Was het alle tijd hiervoor dan wel OK om je mond dicht te houden. Heel bijzonder.

Ja dat is misschien met meer dingen waar mensen later pas mee komen.. omdat ze het op dat moment niet durven, of niet zeker weten of het verkeerd is ofzo…

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:44

Op horses.nl staat nu een artikel met meer informatie vanuit de kant van de partij die het filmpje heeft ingezonden.

https://www.horses.nl/dressuur/dressuur-internationaal/charlotte-dujardin-trekt-zich-terug-voor-de-olympische-spelen-na-opduiken-video-van-training/?

Volgens het artikel heeft de persoon er langere tijd over nagedacht maar konden zij het niet over hun hart verkrijgen om te weten dat Dujardin hoogstwaarschijnlijk medailles zou winnen, met dit in het achterhoofd.

Edit: oeps ben langzaam :+

Maar ik vraag mij af of het dan mogelijk ingezonden is door iemand die connecties heeft met de leerlinge?
Laatst bijgewerkt door princequillo op 23-07-24 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:44

Cayenne schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ze geeft zelf ook toe dat het over de grens was.
Dat ze zich gedurende het onderzoek terug getrokken heeft.. heeft ze een keuze daarin dan?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:45

Iedereen heeft een andere definitie van 'tig'.

Aparte timing, een medaille winnen op een OS is niet in orde, maar een WK of EK wel? Vreemde gedachtegang.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:46

Heel bijzondere timing inderdaad. En Wensing schuwt de media niet.
Dit is politiek, zo sportief zijn de Olympische Spelen niet.
Wie zou er een Nederlandse advocaat willen inschakelen om dit aan te kaarten? Ben benieuwd wie er anoniem wil blijven.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:47

Cayenne schreef:

En niemand hier heeft het filmpje gezien, dus is dat wel waar? En hoeveel is 'tig'?
Er wordt veroordeeld zonder één beeld gezien te hebben.