Oude gedienden zullen mij wellicht nog herkennen onder deze alias-gebruikersnaam. Ik ben een paar jaar geleden van Bokt verdwenen na toch een goede 10 jaar super actief te zijn geweest omdat ik mijn rijlaarzen aan de wilgen had gehangen en oprecht niet had verwacht dat ik ooit nog iets met paarden zou willen.
Nou... Think again.
Het kriebelt ontzettend, dus ik ben niet alleen terug, maar ben gelijk benieuwd hoe anderen kijken naar het herstarten van hun hobby.
Ik ben lang manegeruiter geweest, heb daarna een paar bijrijdpaarden gehad, maar omdat ik het erg druk had met feesten ben ik daar mee gestopt. Ik heb in die tijd ook een lelijke tuimel gemaakt, waardoor ik wat angstig kon zijn.
Nou ben ik inmiddels een hele volwassene met een grotemensensalaris en veel te weinig hobby's, en ik wil dolgraag mijn hobby weer oppakken. Het probleem? Ik moet eerst mijn afval-doelen behalen, mijn spaarrekening kan nog wel wat vlees op de botten gebruiken, en tegen die tijd ben ik toch al weer een jaar of 30. Zijn er mensen die op die leeftijd de (wedstrijd)sport nog weer in zijn gegaan? Waar liep je tegenaan en heb je het gevoel dat je serieus genomen werd? Hoe heb je herstart? Eerst weer een tijdje lessen op de manege?
Ik snap natuurlijk dat het nooit te laat is om weer te beginnen, maar ik zie toch wel wat beren op de weg en vraag me af hoe anderen daar mee om zijn gegaan.