Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jojo2587 schreef:Hoi Allemaal,
Ik ben heel benieuwd naar iedereen die kreeg nog steeds e-mail van je oude Manege, zo ja?
Zoals over evenementen of feest. Als je zoiets geleesd dat jij wordt uitgenodigd door je oude manege, ga jij toch erheen of liefste niet.
Omdat heeft te maken mij e-mail vanuit m’n oude manege naar mij gestuurd maar ik snap alleen niet dat ze stuurde wel terwijl werd ik weggooien door der. Mis manege sommigen oud klanten of enzo? Ik sta geen graag voor het schut maar vind wel heel raar als ze mij e-mail gestuurd.
fleurtjeuh schreef:Jojo2587 schreef:Hoi Allemaal,
Ik ben heel benieuwd naar iedereen die kreeg nog steeds e-mail van je oude Manege, zo ja?
Zoals over evenementen of feest. Als je zoiets geleesd dat jij wordt uitgenodigd door je oude manege, ga jij toch erheen of liefste niet.
Omdat heeft te maken mij e-mail vanuit m’n oude manege naar mij gestuurd maar ik snap alleen niet dat ze stuurde wel terwijl werd ik weggooien door der. Mis manege sommigen oud klanten of enzo? Ik sta geen graag voor het schut maar vind wel heel raar als ze mij e-mail gestuurd.
Waarschijnlijk sta je gewoon nog in het systeem.
Voor emails heb je een optie (BCC) dat er voor zorgt dat de ontvangers niet kunnen zien naar wie je het allemaal hebt gestuurd.
Dus dan lijkt de mail alleen persoonlijk naar jou gericht, maar is eigenlijk aan heel veel mensen gericht zonder dat je het ziet.
Op die manier kan je massa emails versturen zonder persoonsgegevens(zoals emails) te verspreiden.
senna21 schreef:Het zou net zo raar zijn als jij geen uitnodiging had gekregen en anderen wel.
Zelfs als je ruzie hebt gehad met enkele mensen, kan het zijn dat je nog goede herinneringen hebt en graag de mensen wilt ontmoeten waar je het wel goed mee hebt gehad.
Maar als jij niet gaat, is dat natuurlijk helemaal een prima keuze.
pinto_1 schreef:Maar had je een leuk contact met je oude manege, of ben je ontevreden weg gegaan?
In het eerste geval zou ik er wel naartoe gaan, en anders niet.
Jojo2587 schreef:Hoi Allemaal,
Marie111 schreef:Officieel mogen ze geen gegevens van je bewaren. En je dus ook uit mailinglijsten moeten halen.
Dat horen ze eigenlijk ook van te voren aan te kondigen, zodat je eventueel kunt besluiten om wel mailings te blijven ontvangen.
Apple schreef:In dit geval zou de manege wel moeten bewaren hoeveel mensen er les hebben en betalingen daarvan, maar zouden ze de adresgegevens van deze individuele personen niet meer moeten bewaren als deze personen niet meer bij ze lessen.
Brainless schreef:Apple schreef:In dit geval zou de manege wel moeten bewaren hoeveel mensen er les hebben en betalingen daarvan, maar zouden ze de adresgegevens van deze individuele personen niet meer moeten bewaren als deze personen niet meer bij ze lessen.
Daar is dus wettelijk niets over bepaald.
En in de administratie zullen zeker wel persoonsgegevens moeten staan.
Hoe bewaar je in vredesnaam facturen op naam/adres en dan de namen/adres verwijderen?
Je mag gegevens van klanten gewoon bewaren.
edit: je kan wel eisen dat je uit de mailinglijst wordt gehaald en dat ze je niet meer mogen benaderen op andere wijze.. maar je gegevens volledig verwijderen dat kan gewoonweg niet.
DuoPenotti schreef:Dan ga je toch niet.
Ik vraag me ook af of ze allemaal wel weten dat jij je zo gekwetst voelt.
BeFunny schreef:Gewoon niet gaan, probleem opgelost en weer doorrrr.
Apple schreef:Administratie bewaren is nog iets anders dan persoonsgegevens bewaren![]()
In dit geval zou de manege wel moeten bewaren hoeveel mensen er les hebben en betalingen daarvan, maar zouden ze de adresgegevens van deze individuele personen niet meer moeten bewaren als deze personen niet meer bij ze lessen.
De gegevens hebben ze dan immers niet meer nodig![]()
Ontopic: ik denk dat je gewoon nog op een automatische mailinglijst staat. Gewoon even een mailtje daar naar toe doen en zeggen dat je er vanaf wilt omdat je daar niet meer rijdt