Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
speurneusc schreef:jij zegt dat ie eenzaam is omdat een paadje heeft gelopen... kan je zo tig weides aanwijzen met meerdere paarden met paadjes die ze gelopen hebben dat zegt nix. Diertje heeft eten drinken een mooie weide zeg je zelf... Dat is vaak al 200% beter bij sommige paarden die wel een melding waard zijn maar waar niemand de moeite voor neemt. Die het echt slecht hebben, vaak geen of vies water geen gras ...
dus miss beter zulke paardjes aan beter leven helpen
GabberGill schreef:speurneusc schreef:jij zegt dat ie eenzaam is omdat een paadje heeft gelopen... kan je zo tig weides aanwijzen met meerdere paarden met paadjes die ze gelopen hebben dat zegt nix. Diertje heeft eten drinken een mooie weide zeg je zelf... Dat is vaak al 200% beter bij sommige paarden die wel een melding waard zijn maar waar niemand de moeite voor neemt. Die het echt slecht hebben, vaak geen of vies water geen gras ...
Hier wil ik toch op reageren. Ieder dier is een melding waard indien er iets ontbreekt. Hier ontbreekt voor het mooie een maatje. Indien de eigenaar dit gewoon prima kan onderbouwen is dit oke, maar anders vind ikzelf toch dat Hier wel naar gekeken mag worden.
speurneusc schreef:jij zegt dat ie eenzaam is omdat een paadje heeft gelopen... kan je zo tig weides aanwijzen met meerdere paarden met paadjes die ze gelopen hebben dat zegt nix. Diertje heeft eten drinken een mooie weide zeg je zelf... Dat is vaak al 200% beter bij sommige paarden die wel een melding waard zijn maar waar niemand de moeite voor neemt. Die het echt slecht hebben, vaak geen of vies water geen gras ...
speurneusc schreef:als het verder prima staat, eten heeft, niet ziek verwaarloosde oid eruit ziet hoef je toch niet iedereen te stalken omdat het jouw visie is dat je het zielig vind dat ie alleen staat. dat noem ik je bemoeien met ander mans spullen
ellepel schreef:ik weet er ook een die al jaren alleen staat, ook wel eens bij die mensen aangebeld en gevraagd hoe het zit.
maar die zeiden meteen van nee kan geen ander bij want die valt ze aan.nou ja dan houd het op toch.
echt sneu voor het beestje,maar ze zorgen er verder wel prima voor.
GabberGill schreef:Zoveel gedachtes maar ik blijf erbij
Een paard hoort niet alleen en er zijn natuurlijk echt wel uitzonderingen maar ik vind het ook een basisbehoefte. Dit is overigens geen visie het is iets wat een bewezen feit is.
Mijn paard kan prima alleen staan en zal er niet dood van gaan maar is met haar vriendjes intens gelukkig. Een paard alleen vind ik dus zeker wel reden voor een melding en een kijkje bij het dier.
Heel fijn dat hij er verder goed bijstaat hoor maar dit is toch wel iets wat ik een no go vind.
GabberGill schreef:Dat zijn inderdaad de uitzonderingen die ik bedoelde. Ik heb er in heel mijn paardenleven denk ik 3 meegemaakt die echt tot de dood zouden doorgaan. Verder veel mensen die dachten dat het mis zou gaan maar zelf erg bang waren of paarden die onzeker waren en uitvielen maar door er een stabiel paard bij te zetten werden ze zekerder in het sociale stukje
speurneusc schreef:als het verder prima staat, eten heeft, niet ziek verwaarloosde oid eruit ziet hoef je toch niet iedereen te stalken omdat het jouw visie is dat je het zielig vind dat ie alleen staat. dat noem ik je bemoeien met ander mans spullen
GabberGill schreef:Laten we voorop stellen dat ik ook vind dat een paard nooit alleen hoort te staan, die uitzonderingen die je noemt daar gelaten.ellepel schreef:Dat zijn inderdaad de uitzonderingen die ik bedoelde. Ik heb er in heel mijn paardenleven denk ik 3 meegemaakt die echt tot de dood zouden doorgaan. Verder veel mensen die dachten dat het mis zou gaan maar zelf erg bang waren of paarden die onzeker waren en uitvielen maar door er een stabiel paard bij te zetten werden ze zekerder in het sociale stukjeik weet er ook een die al jaren alleen staat, ook wel eens bij die mensen aangebeld en gevraagd hoe het zit.
maar die zeiden meteen van nee kan geen ander bij want die valt ze aan.nou ja dan houd het op toch.
echt sneu voor het beestje,maar ze zorgen er verder wel prima voor.