Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wintu schreef:Het enige wat je kan doen is verhuizen om eerlijk te zijn. Jouw paard moet een deken op, zij balen er van, ook al hebben ze volgens jou amper stroom op de draden. Dit ga je niet bij elkaar krijgen.
Trouwens mijn paard krijgt met een sweet itch hoody op, echt wel een klap stroom van de draden hoor.
Enzo_Ollie schreef:Goedemorgen!
Mijn eerste vraag, hoe doen ze het in de winter? dan zullen de meeste toch ook dekens op hebben?
Maar, dan moet ik zeggen dat als ik een appje van m'n stalhouder krijg dat m'n paard door de draden loop ik wel eerst 100x m'n excuses aan zou bieden, in dit geval reageer je er geen eens op (behalve dat je zegt andere deken). Dat zou bij mij ook in m'n verkeerde keelgat schieten.
Neemt niet weg dat ze idd ook wat medeleven had kunnen tonen, want het eerste berichtje was al niet heel vriendeiljk
Denk idd dat de enige oplossing verhuizen is, gezien je paard helas niet zonder de deken kan.
Die van mij krijgt idd ook gewoon een schok met z'n eczeemdeken op
Enzo_Ollie schreef:Maar, dan moet ik zeggen dat als ik een appje van m'n stalhouder krijg dat m'n paard door de draden loop ik wel eerst 100x m'n excuses aan zou bieden, in dit geval reageer je er geen eens op (behalve dat je zegt andere deken). Dat zou bij mij ook in m'n verkeerde keelgat schieten.
Achterom schreef:Enzo_Ollie schreef:Maar, dan moet ik zeggen dat als ik een appje van m'n stalhouder krijg dat m'n paard door de draden loop ik wel eerst 100x m'n excuses aan zou bieden, in dit geval reageer je er geen eens op (behalve dat je zegt andere deken). Dat zou bij mij ook in m'n verkeerde keelgat schieten.
Nou, dat inderdaad. En wanneer heb je die andere deken dan? Hoe lang verwacht je nog dat de pensionstalhouder de omheining blijft repareren, jouw paard vangen en de rest weer rustig krijgt?
Heel eerlijk gezegd: als ik jouw paard hier zou hebben staan dan zou ik er ook snel klaar mee zijn... dan zette ik hem binnen denk ik.
Het minste dat je kunt doen is zorgen dat er nú een nieuwe deken komt, excuses aanbieden en helpen.
Achterom schreef:Enzo_Ollie schreef:Maar, dan moet ik zeggen dat als ik een appje van m'n stalhouder krijg dat m'n paard door de draden loop ik wel eerst 100x m'n excuses aan zou bieden, in dit geval reageer je er geen eens op (behalve dat je zegt andere deken). Dat zou bij mij ook in m'n verkeerde keelgat schieten.
Nou, dat inderdaad. En wanneer heb je die andere deken dan? Hoe lang verwacht je nog dat de pensionstalhouder de omheining blijft repareren, jouw paard vangen en de rest weer rustig krijgt?
Heel eerlijk gezegd: als ik jouw paard hier zou hebben staan dan zou ik er ook snel klaar mee zijn... dan zette ik hem binnen denk ik.
Het minste dat je kunt doen is zorgen dat er nú een nieuwe deken komt, excuses aanbieden en helpen.
Dino_xhi schreef:Achterom schreef:
De nieuwe deken is er al… de eerste berichtjes gingen over deken 1 en de laatste van vandaag over deken 2. Tuurlijk snap ik haar gevoel ook! Mijn paard is eerder nooit door draden gegaan, nu dus twee keer blijkbaar. Maar alle keren hiervoor waren paarden van anderen waar vervolgens dan met iedereen over gesproken werd.
Wintu schreef:Achterom schreef:Nou, dat inderdaad. En wanneer heb je die andere deken dan? Hoe lang verwacht je nog dat de pensionstalhouder de omheining blijft repareren, jouw paard vangen en de rest weer rustig krijgt?
Als er amper stroom op de draden staat, is dat niet een klant te verwijten vanzelf. Een Rambo Sweet Itch Hoody geleidt gewoon stroom hoor en is best een prijzige deken, dus hoezo een nieuwe deken aanschaffen.
Achterom schreef:Wintu schreef:
Als er amper stroom op de draden staat, is dat niet een klant te verwijten vanzelf. Een Rambo Sweet Itch Hoody geleidt gewoon stroom hoor en is best een prijzige deken, dus hoezo een nieuwe deken aanschaffen.
Als het paard het eerst niet deed, maar nu wel, dan is het wat mij betreft ook aan de eigenaar om er iets aan te doen.Eerst ging het blijkbaar ook goed met weinig stroom, nu niet meer.
Maar wie zegt eigenlijk dat er amper stroom op staat? Is dat al eens gemeten?
RianneH schreef:Maar maakt het uit in dit verhaal? Paard van TS gaat herhaaldelijk door het draad heen en veroorzaakt onrust in beide groepen, plus gevaarlijke situaties. Dat ging het jaar ervoor niet zo dus niet gek dat ze denkt dat de deken hier een oorzaak van is. Wellicht is dat helemaal niet zo en zou ie het ook zonder deken doen, maar in beide gevallen vraagt de stalbaas (al zou dat beter en persoonlijker kunnen) om actie vanuit TS. Als die graag hier wil blijven staan en haar paard is de enige die door de draadjes gaat in deze huidige veranderde situatie, dan zou ik vanuit haar ook meer willen dan wat er nu is. En misschien is dat, kunnen we het draad veranderen/verbeteren en kan ik je hierbij helpen, of het is de conclusie dat dit paard in deze nieuwe situatie niet meer op deze stalling past.
Maar hier lees je van beide kanten een hoop frustratie die niet face to face uitgesproken lijkt te worden en daardoor alleen maar voor meer onrust en frustratie gaat zorgen, nog erger, via een online forum.
Aanvulling, want dit blijkt niet uit de OP, als er meerdere paarden door de draadjes gaan dan ga je met meer mensen rond de tafel over dit probleem toch? En dan heb je ook een punt dat het niet de deken lijkt te zijn maar juist de aangepaste opzet van de kuddes of lekkage van draad oid.
Wintu schreef:Achterom schreef:Als het paard het eerst niet deed, maar nu wel, dan is het wat mij betreft ook aan de eigenaar om er iets aan te doen.Eerst ging het blijkbaar ook goed met weinig stroom, nu niet meer.
Maar wie zegt eigenlijk dat er amper stroom op staat? Is dat al eens gemeten?
Als je eerst de OP leest, eer je me dat vraagt