Wat leuk dat we in Uitgelicht staan!
Paardenfann4 schreef:Wat een leuke pony is Nicky! Veel plezier met elkaar, ziet er al heel gezellig uit zo.
Dankjewel!
xYaartje schreef:Onwijs leuke pony! Heel benieuwd naar jullie grondwerk reis!
En ik herken het hoor met het buiten wandelen. Ik wandel ook niet meer buiten met mijn twee pony's. Mijn pony's vertrouw ik voor de volle 100%, maar het verkeer absoluut niet. Merk ook dat ze het absoluut niet missen. Ze grazen liever en we doen graag aan grondwerk.
Kom zeker mee volgen! Wie weet doe ik nog ideeën op!
Wat vervelend dat je het ook herkent! En ik begrijp je ook helemaal, ik vertrouw Nicky, maar het verkeer niet. Ik moet de hele tijd toch een soort van op m’n hoede zijn of er geen idioot komt langs scheuren. Niet bepaald relaxed
Ik gok zo dat Nicky het uiteindelijk ook niet gaat missen, ze heeft een prima leventje, lekker in de kudde en af en toe eruit gevist te worden om eventjes in de bak aan het werk te gaan. Wat wil een pony nog meer
Leuk dat je komt volgen, hopelijk kun je er inspiratie opdoen
NikkivanOlst schreef:Wat een leuk paardje!!
En ken dat gevoel van niet kunnen wandelen en heb zelf uiteindelijk de stap gemaakt om toch te verhuizen, wandelen was voor mij echt van belang, vooral ook voor mijn eigen gemoedsrust

Vind het leuk om jullie grondwerk avontuur te gaan volgen!
Vervelend dat je het gevoel ook herkent! En wat fijn dat je toch nog een plekje hebt kunnen vinden waar je wel kan wandelen! Begrijp je keuze heel goed!
In mijn geval wil ik Nicky niet nog meer rondslepen, ze is in haar korte leventje al zeker een stuk of 4, 5 keer verhuisd. Nu staat ze op een top plek, het zou niet eerlijk zijn tegenover Nicky om haar alleen te verhuizen zodat ik zonodig beter met haar kan wandelen. Tenminste, zo voelt dat voor mij.
Leuk dat je komt volgen!
Berith schreef:Super leuke pony. Zo jammer dat je niet meer durft te wandelen. Ik woon ook in een gebied met veel verkeer. Ik wandel nog wel met de paarden maar zoek daar wel de goede tijden voor uit. Meestal zondagochtend dan is het nog heel rustig. Ook pak ik van tijd tot tijd de trailer en ga met de paarden naar het bos om daar te wandelen.
Je bent in ieder geval lekker afwisselend en creatief met je pony bezig, leuk om te zien.
Ja, klopt, de tijden waarop je wandelt zijn erg belangrijk! Afgelopen zondag was ik ook ‘s ochtends vroeg bij Nicky en er was niemand op de weg dus ik was stiekem een beetje aan het overwegen om toch een stukje te wandelen. Maar uiteindelijk toch voor de zekerheid maar niet gedaan. Ik merkte dat ik zelf ook toch nog wel wat spanning vasthield, en dan kan het nog zo rustig zijn op de weg maar dan zit ik Nicky in de weg met mijn eigen spanning. Ook niet helemaal de bedoeling
Ik denk dat het daarom verstandig is om voorlopig in de bak aan de slag te gaan, lekker aan onze samenwerking werken en dan kunnen we later altijd nog de weg op als we dat toch erg graag nog wel willen
Biebz schreef:Wat leuk om jullie zo bezig te zien en Nicky een keer bezig te zien ipv in de kudde (ik ben de bijrijdster van Kenzy)! Ik ga jullie zeker volgen

Jammer dat het wandelen niet meer ontspannen kan, maar het is daar idd nog erg druk.
Oh, wat leuk! Wat is de paardenwereld soms toch klein
Leuk dat je komt volgen!
lies_sparkle schreef:Wat een leuke merrie

Jaa, dat is ze zeker!
maj0 schreef:Wat een leukerd en wat doe je leuke dingen met haar!
Mag je ook niet mennen in de bak?
Of als je trailer hebt (of af en toe kunt lenen) dat je dan na bos gaat en daar gaat wandelen/mennen?
Mennen in de bak zou denk ik wel een mogelijkheid zijn. Wie weet! In principe was mijn idee om met haar recreatief te gaan mennen, bosritjes etc., maar als we dressuurmatig vanaf de grond leuk vinden, kunnen we dat wellicht ook oppakken dmv mennen in de bak.
Met de trailer maar het bos, dat heb ik inderdaad ook overwogen of dat misschien een optie is. Ik wil haar niet onnodig veel rondslepen en daarnaast zitten we toch wel in wolvengebied, dus het bos in gaan met een pony klinkt sowieso niet erg aantrekkelijk.
Maar voor nu ligt de focus op grondwerk, en als we later besluiten toch te wandelen in het bos/beleren voor de kar/mennen in het bos zal dat alleen maar makkelijker gaan met alle opgedane kennis en ervaring op de grond 
—
Ik ben deze week met m’n nieuwe (fulltime) baan begonnen, wat even wennen is, dus de gisteren en vandaag heeft Nicky lekker vrij gehad. Ik hoop morgen na werktijd nog eventjes langs Nicky te kunnen, wellicht, als alles een beetje meezit, kunnen we een beetje trainen