Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paardjes101 schreef:Ik heb het 1 keer gehad. Ik was op buitenrit met me paard, waf we uberhaud nooit doen. Had haar toen nog niet lang. We waren aan het draven toen ze uit het niets stil ging staan. Staart omhoog, neusvleugels wijd etc. toen is ze keihard op een rennen gezet en naar huis gerend. Toen ben ik er halverwege afgevallen. Later werd mij verteld dar ze waarschijnlijk een wolf geroken had, omdat die daar vaak zitten.
prugelpiet schreef:Ik doe praktisch alles in wolvengebied, maar ik heb nog niet face to face met eentje gestaan terwijl ik aan het paardrijden was (gelukkig). Mijn paard is wel eens zenuwachtig buiten, maar ik kan dus niet met zekerheid zeggen dat het een reactie is op een geur. De kans zit er dik in, ze is normaal de rust zelve buiten, maar wat je niet ziet kan je niet bewijzen.
Wij rijden nog wel buiten, maar niet alleen en ook niet vroeg of laat.
LoveBodin schreef:Dat zijn de boskaboutersWij zijn één keer (waarschijnlijk) een wolf tegengekomen. Waren toen nog bij de trailer, wel midden in het bos, aan het opzadelen. Dachten eerst dat het een hond was, maar we hebben de 10 min ervoor en 10 min erna niemand gezien daar.
Paard vond er verder niet zo veel van, stond weinig wind ook, en hij was met compleet andere dingen bezig. De wolf was ook totaal niet met ons bezig, dus we hebben naar 'm gekeken totdat ie weer het bos in was. We bedachten dus pas later dat het waarschijnlijk een wolf was, hebben echt 0 stress gehad op het moment zelf.
De reacties van mijn paard, daarentegen, zijn soms heel bijzonder. Hij ziet soms ook een zwijn pas heel last minute (dat was goed vasthouden), en we zijn ook weleens bijna aangereden door een vierspan wat van voor het bochtje om kwam, dus heel veel vertrouwen in zijn 'omgeving in de gaten houden' skills heb ik niet. Herten schrikt ie ook nog weleens van, en soms schrikt ie van dingen die er niet zijn, of in elk geval die ik niet zie
manzano schreef:Paardjes101 schreef:Ik heb het 1 keer gehad. Ik was op buitenrit met me paard, waf we uberhaud nooit doen. Had haar toen nog niet lang. We waren aan het draven toen ze uit het niets stil ging staan. Staart omhoog, neusvleugels wijd etc. toen is ze keihard op een rennen gezet en naar huis gerend. Toen ben ik er halverwege afgevallen. Later werd mij verteld dar ze waarschijnlijk een wolf geroken had, omdat die daar vaak zitten.
Dat is ook maar een aanname... Kan van alles zijn. Kan een dier zijn geweest, misschien lag er een dood dier wat ze rook, misschien totaal wat anders.... Je weet het gewoon niet. Zeker als je normaal nooit op buitenrit gaat kan er van alles spannend zijn voor je paard.