Mijn vriend en ik zijn in januari 25 dagen op de Dominicaanse Republiek geweest.
Mijn schoonvader woont daar met zijn Dominicaanse vrouw.
We zijn er al een aantal keren geweest. Het is echt een prachtig eiland.
Vorig jaar zijn we zo'n beetje het hele eiland over gereden. Dit keer iets minder.
We hebben 3 keer paardgereden. De bedoeling was eigenlijk 4 keer maar 1 rit werd geannuleerd doordat er die dag veel regen viel.
1e keer was op Casa de Campo. Daar staat het huis van mijn schoonvader.
Het was een hele actieve rit van een uur. Bijna alleen maar in galop. Dat ben ik niet gewend haha. Mijn vriend al helemaal niet maar hij kon het goed volhouden!

De 2e rit gingen we naar Rancho Peligro. De paarden van Casa de Campo werden daarheen gebracht. Omdat we een goede klik hadden met de paarden van de eerste rit, kwamen deze ook naar deze locatie.
Wat een prachtige opgeving. Zoveel hectare groot. Was echt niet normaal. We kwamen langs paarden, koeien ( waar ik ook even cowgirl mocht spelen) en waterbuffels. Deze rit was 2 uur en ook weer met name in galop.

De 3e rit ging dus niet door. Maar omdat het op een paar uur rijden was, hadden we een overnachting in de buurt geboekt.
Dat hebben we wel gewoon gedaan en het was fantastisch!

De 3e rit was ook weer op Casa de Campo. Ik had gevraagd of het wat rustiger aan kon omdat mijn schoonvader mee ging en nog een dame die al 20 jaar niet gereden had. We gingen eigenlijk meteen weer in galop. Onze begeleidster zei.... zei je nou dat je rustig wilde? Ze keek achterom en iedereen had een big smile. Nog even gecheckt of het bij iedereen goed ging en zo deden we weer bijna een uur galop.
Ik zat weer lekker op hetzelfde fijne paard

Door de snelheid tijdens de ritten niet mega veel foto's gemaakt....
Dezelfde dag zijn we ook nog even gaan kijken bij een polo oefenwedstrijd.
Het was eigenlijk ook nog de bedoeling om een aantal polo paarden te masseren. Maar het lukte dit keer niet om met de eigenaar af te spreken.

We hebben echt volop genoten en veel leuke dingen gedaan. Ook lekker vaak relaxed gedaan aan het strand.
Dat is daar ook echt geen straf.
Foto's zijn van drie verschillende stranden.

Erg vervelend om familie te hebben daar