Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Is dit regio gebonden? Hier zie ik eigenlijk nog bijna alle advertenties waarbij eigenaren geld vragen aan bijrijders. Soms echt bedragen waarvan ik denk 'ook goedemorgen'..![]()
Nou heb ik een pony die klein van stuk is en ik nauwelijks ruiters voor kan vinden die überhaupt passen en eigenlijk wil ik ook niemand meer op hem laten rijden dus probeer ik verzorgers te vinden door er wel wat tegenover te zetten. Geen vaste vergoeding ofzo, maar af en toe een gesponsord grondwerk lesje. Is wel iets van investering vanuit mijn kant, maar goed, wel eentje waar ik zelf ook wat aan heb als daardoor mijn paard veiliger en beter opgepakt wordt. Bij de mensen die niet perse willen rijden lijkt dat wel gewaardeerd te worden.
Elisa2 schreef:Betalen voor een bijrijder/ verzorger?![]()
Dat lijkt me de omgekeerde wereld..alleen profs krijgen betaald. Iemand die het paard ook daadwerkelijk kan verbeteren. (en die hebben dan ook genoeg aanbod aan paarden)
Ik vind een bijdrage betalen als bijrijder normaal, maar gratis en in ruil voor klusjes ook. Ligt echt ook aan het paard/ pony en niveau van de bijrijder. De bedoeling is lijkt me altijd dat het een win-win situatie is voor alle partijen. Lessen om paard goed te houden vind ik hier bij ook normaal.
Elisa2 schreef:Als jij zo goed bent dat je een paard kan verbeteren dan is het logisch dat je er voor betaald wordt aangezien je dan ook de keuze hebt uit zo'n 20 paarden per dag te rijden. En zodra je er geld mee verdiend wordt je aangemerkt als prof, of je er nu ander werk bij hebt of niet.
Ibbel schreef:Ts zoekt niet per se een bijrijdster die zelf een bijdrage betaalt, het valt haar op dat bijrijders willen dat eigenaren hún betalen. Ze wil ondertussen zelfs al haar paard gratis aanbieden om bij te rijden.
Mij is dat nog niet opgevallen overigens. Ik zie alleen dat bijdrages gevraagd worden, niet dat bijrijders betaald worden.
Trainers is een ander verhaal - dan gaat het paard ook vaak naar de trainer toe.