Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MissJG schreef:Iets als een haflinger fjord of tinker? Dan kun je er eventueel zelf ook nog op? Ik heb zelf een fjorden merrie. Ze is erg sterk maar ze weet ook precies wie er op haar zit. Mijn dochter kan er alles mee. Mijn man helemaal niks
Celebi schreef:Zou je zelf ook nog op een D pony passen? Zeker als je kinderen eigenlijk weinig rijden kan het handig zijn om er zelf op te passen om het dier afwisselende beweging te geven maar ook dressuurmatig wat op te pakken zodat het goed in de spieren gaat zitten en ook de nodige kilometers maakt om een brave pony te zijn voor je kinderen.
Over een andere boeg: ik heb een tijdje gestalt gestaan bij een opstartende zorgboerderij en daar gaven ze 1 op 1 ook lesjes in omgang met paarden en ook echt rijlessen. Zou dat geen fijne tussenstap kunnen zijn? Dan zit je ook niet meteen ergens aan vast en kunnen jullie op het gemakje kijken of het paardrijden en de verzorging daaromheen echt een blijvend iets is. Geen idee hoor, dacht ik gooi het erin omdat ik het ken vanuit mijn vorige stal maar ik weet helemaal niet of dat iets is wat je zou willen.
Nyaleti schreef:Waar ga je het beestje stallen?
Is een pensionstal niet ook al snel te druk? Ik zou zeker van te voren een goede plek zoeken en daar al een paar keer heen gaan om te kijken 'of het goed voelt'.
En, liever een half jaartje de pony aan de grote kant dan na 1,5 jaar alweer afscheid moeten nemen.
J_emma schreef:Toch zou ik de optie dat je wél een geschikte plek vindt om eerst wat lesjes te doen verder onderzoeken. Als je zoon het na een paar keer toch niet zo leuk vindt heb je een pony staan..
Ik geef zelf privélessen hier aan huis aan kinderen die niet in een reguliere manegesetting passen -ook thuiszitters met complexe problematiek zoals bijvoorbeeld hoogbegaafd icm autisme, maar ook ernstige ptss. Niet in jouw regio denk ik (Zuid-Holland net boven Rotterdam). Maar die mogelijkheden zijn er dus wel, al zijn ze beperkt.
belle_boef schreef:Wauw wat een reacties weer over financiën. Niemand kan ik haar portemonnee kijken toch.
pluisje88 schreef:Ik lees al mee sinds gisteren maar heb niet gereageerd omdat ik geen inhoudelijke bijdrage kon leveren. Maar ik wil toch even reageren. Als je 4x 65 euro voor begeleid les te duur vindt zou ik vooral niet voor een eigen paard gaan. Ik lees dat het lastig is financieel omdat het pgb niet wordt toegekend. Mijn paard woont in de Achterhoek op een mooie en niet extreem dure plek. Toch ben ik met alleen stalling, hooi en stro al ruim 350 euro per maand kwijt. Dan heb je verder nog niks. Alles komt daar nog bij. Voer, spullen, dierenarts of wat ook. Ze kost mij rond de 6000,- per jaar en dan doe ik geen gekke dingen. Twee jaar geleden een paar keer dierenarts gevolgd door 4 dagen kliniek en hoppa 1900,- aan rekeningen. Begin er a.u.b. niet aan omdat het “goedkoper is”.
Als ik als “normale volwassene” een privéles neem betaal ik ook 50 euro per drie kwartier. Dan heb ik nog m’n eigen paard en de kosten die daarbij komen ook. Die 65 euro is echt geen gek bedrag voor een braaf paard met 1 op 1 begeleiding. En als moeder iets met je kind doen is toch echt anders dan begeleid worden door een “vreemde”.
Als je een paard wilt kopen dan moet je dat doen maar ik weet niet of de reden waarom je het doet ook zo uit gaat pakken als je nu denkt.