Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinke schreef:als er dus 5/6 x per week op dit paard wordt gereden terwijl er een schuurplek op de schoft zit, heb ik weinig hoop dat er iets gaat veranderen
Celebi schreef:Nouja, het is niet TS haar paard. Ik zou ook geen zadel consult plus eventueel zadel aanschaffen voor een paard dat niet van mij is. Dat zijn in principe toch kosten voor de eigenaar. Dat je misschien achteraf maandelijks wat gaat bijdragen ipv gratis te rijden om de kosten iets te helpen opvangen zou een mogelijke constructie zijn bijvoorbeeld. Maar als bijrijder het zelf bekostigen vind ik raar. Sowieso als de eigenaar het niet wil kun je zelf moeilijk het wel gaan doen. Dan sta je vast ook zo op straat. Zeker gezien de eigenaar vindt dat haar zadel prima is.. Dat maakt het een lastige kwestie. Ik zie om mij heen en op sociale media zoveel mensen met slecht passende zadels of te kleine zadels voor de ruiter dat ik er niet van opkijk dat hier eventueel een slecht zadel op ligt. Het is zo zuur voor het paard, maar uiteindelijk kun je er als buitenstaander weinig aan doen ben ik bang.
Edit: en qua punt 'degene die betaald is de eigenaar van de spullen'.. Daar zou ik voorzichtig mee zijn. Ben in de loop der jaren mijn beugels en dekjes kwijt geraakt omdat eigenaren aan het einde beweerden dat het hun spullen waren, terwijl ik ze gekocht had voor mezelf en daar ter gebruik had neergelegd. Bijvoorbeeld beugels die ik tijdens vakanties gebruikte tegen knieklachten op vakantieadressen en een tijdje aan hun zadel had gehangen nadat ik door kreeg dat er flinke roest op hun beugels zaten. Kreeg ik gewoon niet meer terug omdat de eigenaar vond dat ze het zelf gekocht had. En dat zijn dan nog maar een stel beugels, laat staan als je grotere aanschaf in tuig gaat bekostigen.