Ik heb nog geen paard maar ben benieuwd naar een aantal zaken.
Hoeveel uur vrije beweging heeft je paard per dag en wat houd dat in? Wei? Privé paddock? Groepspaddock? Grote uitloop? etc.
Hoevaak per week en hoe lang ga je naar stal om je paard zelf beweging te geven met trainen en wat doe je dan? Rijden? Longeren? Buitenrit? Wandelen aan de hand? Stapmolen?
En hoeveel vrije dagen heeft je paard per week? Is dat dan rust op stal, of in vrije beweging?
En de laatste vraag: Lukt het je onder dat schema om je paard scherp en in conditie te houden? En waarvoor is dit dan? Wedstrijden? Buitenritten? Of puur om je paard fit te houden?
Wat een hoop vragen he
Ik ben mega benieuwd. Met name naar mensen die hun paard voornamelijk buiten houden, een aantal keer per week komen trainen (verder vrije beweging) en toch sportieve paarden hebben 
Groetjes!

Ze heeft een berenconditie en is eigenlijk wat te fel op het moment, ze is echt een werkerspaard en een racepaard en ze wil eigenlijk veel meer en harder werken dan we doen op het moment, maar helaas pindakaas. Een rustige periode is ook juist heel goed voor haar want ze is nog zo jong ondanks dat ze al zo lang in het werk staat. In de vroege lente pakken we de endurance training weer op en ik hoop in april haar klaar te hebben voor haar eerste wedstrijd
Ik kom sowieso altijd langs en ik borstel haar eigenlijk standaard elke dag, ook als ze niet werkt. Fijn voor de spieren en om ongeforceerd tijd met elkaar te spenderen, en te checken op wondjes enzo.
hoop snel eens het bos te kunnen verkennen hier 2 min verderop.