Aangezien ik dit wel bijzonder genoeg vind om een volgtopic over te openen… bij deze!
Ik zal even beginnen bij het begin; ik ben Blomme, 17 (en dus bezig aan mijn laatste jaar in de youth-categorie) en afkomstig van België. In 2020 heb ik mijn oude pony meegesleurd naar mijn eerste wedstrijd extreme cowboyracing onder het motto “we zien wel wat er gebeurt”, maar jammer voor de portemonnee van mijn ouders toch dat beestje te pakken gekregen

Inmiddels is Moontje bijna een jaar op pensioen en ben ik succesvol bezig met mijn 7jarige tinkerhengst Joey, die ik helemaal zelf opgeleid heb. Met hem was ik vorig jaar ook Belgisch kampioen in de Green Horse divisie, en dit jaar reservekampioen bij de jeugd

Haarbal in kwestie:

Midden Juli kreeg ik de fantastische kans om een 2daagse clinic te volgen met de enige echte Lee Hart (meervoudig wereldkampioen, hoogste level Judge, superbekende trainer en bovenal de beste paardenman die je ooit tegen zult komen). Die ging heel serieus, zoals je kon zien:

(Links is een Israëliër die speciaal naar hier was gekomen om maar onder Lee te rijden, rechts Mattijs Werbrouck)
Lee bleek echt heel erg fan te zijn van hoe ik rij (heeft Joey meermaals dead-broke genoemd, wat uit de mond van zo’n grote man echt een compliment is) en liet tijdens het middageten samen met Vicky terloops eens vallen of ik het niet zou zien zitten om eens mee te doen aan het WK, ervan uitgaande dat ik mij kwalificeer. Hoefde hij geen twee keer te vragen, mama was echter wat moeilijker te overtuigen

Die avond, toen de clinic van die dag afgelopen was en ik met mijn sociale angsten mijn moed bijeen geschraapt had, toch mama mee kunnen trekken naar Lee zelf om te vragen of hij me dat echt zag doen (en of ik daar überhaupt iets KON gaan doen), blijkt dat die Amerikanen toch erg overtuigend kunnen zijn, want de volgende dag toen we even pauze hadden kreeg ik dit berichtje…

Geloof dat ik in mijn hele leven nog nooit zó blij was geweest!
Lee had dat weekend zelf al een paard voor me in gedachten wat hij dacht dat goed ging matchen (want Joey op de vlieger is niet te doen), en moest dit juist nog met de eigenaresse bespreken.
Twee weken later werd het officieel… dit zat in de mailbox

En de volgende dag kreeg ik bericht van Vicky dat het paard ook in orde was!
Inmiddels ben ik ook ingeschreven (in zowel de Youth als de International), heb ik toestemming van school, is de reispas aangevraagd en écht alles geregeld. Vicky en Mattijs van Akisniranch zullen me die twee weken zowat adopteren, ik vlieg met Vicky mee (want Mattijs zit al in Amerika) en blijf met hun op de hotelkamer. 25 oktober vertrek ik, om de kans te krijgen mijn paardje wat te leren kennen en nog enkele dagen les te krijgen van Lee. 1-5 november is de wedstrijd.
Het is nog even (2 maand en een dag) maar ik dacht, laat me het topic al openen, dan kunnen jullie de road towards it all van nog wat wedstrijden hier in België en eventuele updates die ik al heb een beetje meevolgen

Ik kijk er in ieder geval echt enorm naar uit, het is een kans die ik maar 1 keer in mijn leven zal krijgen. Ben Lee en vooral ook Vicky en Mattijs eeuwig dankbaar dat ze mij deze kans willen geven