Nooit verwacht maar toch gebeurd.

Beauty is mijn 15 jarige connemara merrie.
Sommige zullen wellicht mijn topic nog herkennen van enkele jaren terug.
(Saaams @ [MD] Kreupel zonder diagnose)
Beauty (voor de bekende: Kabouter) heeft milde astma, artrose SI rechts (2019) en in nov (2022) een kleine inkeping in de meniscus opgelopen.
Nooit verwacht dat we nog zouden crossen na alle ellende! Uberhaupt dat ze nog zo lichamelijk sterk zou worden.
Maar ze vindt het echt zo machtig. Het kost mij jaren aan stress want het is elke les spannend hoe ze hersteld en waar ligt de grens?
Ik ben echt rete zuinig op haar dus ook tijdens zo’n les blijf ik opletten voor haar, als het aan haar ligt gaat ze maar door.

De eerste crossles was april in Lunteren bij Hanneke Held met fotos door Jaap en Marja Koole.
Mijn aandachtspunten zijn dat ik haar echt meer moet durven loslaten aan de voorkant. Dat weet ik.
Tevens hakken laag.

Na lunteren had ze 2 dagen rust en heb ik haar probleemloos kunnen herstarten, geen spierpijn of andere spannende dingen.

Zo blij!
Zondag 9 juli gingen we voor een succesvolle herkansing en heb ik enorm genoten van een rondje Ede tevens bij dezelfde instructrice & fotograven.

En nu volgt wederom herstel en kunnen we hopelijk uit kijken naar de volgende les in september.