Ondanks dat het inschrijfgeld gratis was (wat natuurlijk wel helpt) heb je toch behoorlijk wat tijd geld en moeite om de keuring heen wat aardigop kan lopen (denk aan: huur van de box, voorbrengers op de keuring, het wassen van je paard, voorbreng hoofdstel, deken, reistijd, reiskosten, enz....) maar dit heb je voor een officiële keuring zeker over.
Op de keuring zelf was alles ook erg gezellig en natuurlijk rete spannend, maar gelukkig was Lucky die dag goedgekeurd (OVB van de röntgen) en hier was ik dus echt gigantisch blij mee.
3 dagen later kreeg ik een mailtje vanuit hun met de felicitaties en het verzoek om hem binnen 6 weken te laten keuren en had hier dus ook gelijk een afspraak voor gemaakt en hem laten keuren. Ook hiervoor was hij volledig goedgekeurd en was hier heel blij mee, maar...... toen ik thuis kwam van de Röntgenologische keuring kreeg ik een berichtje met een link naar een Facebook bericht dat ze vanaf 8 maart helemaal geen officieel stamboek meer zijn... (zie link):
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02sZ6fjdUa27dNejrDxKPLdu17Vouf9C6oJNyqUpreJP7bWwgHga9YNvX4jexicvN4l&id=100002473634135
Je kan wel raden dat ik hier zeker niet om kon laggen, blijkbaar hebben ze hun eigen leden hier ook niet van op de hoogtegesteld. Hierdoor heb ik de resultaten dus ook nog niet naar ze doorgestuurd aangezien ik het nut hier dus niet echt meer van inzie.
Nadat dit bericht Facebook over ging hebben ze zelf ook een bericht met "uitleg" op Facebook geplaatst, maar uiteraard hebben ze de reacties hierop uit gezet zodat de harde waarheid niet geplaatst en gelezen kan worden:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02BNmn1sJUdXvfpmBLK3pzWqxMCGWGyDdryLCXDG1THS94drpSfrmypsjyKjQ69FVFl&id=100064290205406
En na het bericht van het nsvt kwam dit bericht naar buiten:
Kortom ik voel me hier behoorlijk opgelicht, want je stopt er uiteindelijk tijd, geld en moeite voor in omdat het voor een officieel stamboek zou zijn.
Nu ga ik a.s. zondag met hem naar de keuring van "mijn eigen" stamboek waar ik met al mijn paarden ingeschreven sta en hoop dat hij daar goedgekeurd zal worden om de "pijn" een beetje te verzachten...
Hierbij wat foto's van mijn knappe ventje