Misschien dat hier een paar lotgenoten zijn of mensen die het leuk vinden mijn verhaal te volgen.
Ik heb een paard uit Portugal. Mijn paard is door de handel in Nederland en bij mij terecht gekomen. Hij heeft een Portugees paspoort heet Arabe. In zijn paspoort stonden meerdere eigenaren, maar met zoeken op Google werd ik helaas niets wijzer. Ik had me een tijdje neergelegd bij het feit dat ik er waarschijnlijk niet of niet gemakkelijk achter ga komen wie zijn ouder zouden zijn.
Tot een paar dagen geleden. Kwam ik @Lusitana terecht en heb ik haar een PB gestuurd. Lusitana heeft veel connecties in de Portugese paarden wereld en had voor mij een bericht geplaatst op haar Facebook. Hier kwam vrijwel niets uit. Ik durfde hierdoor ook niet teveel hoop te krijgen. Maar dit veranderde diezelfde dag nog. Lusitana kwam met het idee om contact op te nemen met de DVAG en zij hebben haar in contact gebracht met de fokker.
De fokker bleek een man op leeftijd te zijn welke al jaren met paarden fokte. Toch kon hij zich wel iets herinneren en wist hij Lusitana te vertellen dat de moeder van Arabe een luso-Arabe is en zijn vader een Arabier genaamd Formoso. Zijn vader is helaas onlangs overleden aan koliek. De fokker was geëmotioneerd door het telefoontje en blij om te horen dat hij uiteindelijk goed terecht is gekomen.
Hij gaat kijken of zijn kinderen zich meer kunnen herinneren en eventueel nog foto's hebben. Ook zou hij het leuk vinden om foto's te zien van Arabe. Dat betekent dus een tripje naar Portugal.
Hopelijk kan ik in April een paar dagen vrij krijgen om met Lusitana naar de fokker te gaan.
Ik ben onwijs blij dat ik contact heb opgenomen met Lusitana. Hoe bijzonder is het dat ik de fokker van mijn paard welke alleen met paspoort naar Nederland is gekomen ga ontmoeten en hopelijk ook zijn moeder.
Zo heel verhaal.
Ben wel benieuwd of er meer mensen zijn met soortgelijke verhalen?